• یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۸:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: Khorasan-Razavi-132328

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اعلام کرد:

52 اثر تاریخی خراسان رضوی در نوبت ثبت جهانی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: 52 اثر تاریخی خراسان رضوی در نوبت ثبت در فهرست جهانی قرار دارد.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ابوالفضل مکرمی فر امروز در دیدار با مدیرکل صدا و سیما خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: با وجود میراث فرهنگی زیادی که در ایران و به خصوص خراسان رضوی وجود دارد، با محدودیت ثبت میراث فرهنگی در فهرست آثار جهانی مواجه ایم و تاکنون فقط یک اثر( قنات قصبه گناباد) ثبت جهانی شده است.

وی تصریح کرد: اگر توزیع سفر را در استان نهادینه کنیم، ماندگاری زائر نیز به 5 روز افزایش خواهد یافت. در حال حاضر افرادی که به شیراز سفر می کنند به فیروزآباد وتخت جمشید هم می رود اما قنات جهانی قصبه گناباد برای زائران و مسافران که به مشهد سفر می کنند به خوبی معرفی نشده است.

وی با اشاره به ظرفیت های بوم گردی استان یادآورشد: 24 خانه تاریخی و روستائی به اقامتگاه بوم گردی تبدیل شده است و اگر چه کشورهای اروپایی برای اقامت در این مراکز نوبت می گیرند و به خوبی از این فرصت های گردشگری بهره‌مند می‌شوند اما اقامتگاه‌های بوم گردی هنوز برای مردم خراسان رضوی و کشور ناشناخته است.

مکرمی فر ادامه داد: برج نجومی رادکان که شاهکار مهندسی خواجه نصیرالدین توسی است ویژگی های منحصر به فردی دارد که در اول نوروز و اول مهر ماه نور از 18 دریچه در یک نقطه تجمیع می شود که گردشگران خارجی زیادی در این ایام به این مکان می‌آیند و از این اتفاق فیلم و عکس می گیرند اما مردم مشهد از این مکان و اتفاق کم نظیر اطلاعی ندارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تصریح کرد: 6 محور گردشگری برمبنای آثار و ابنیه تاریخی، فرهنگی و مراکز گردشگری در استان تعریف شده و در همین راستا نیز قطار گردشگری راه اندازی شده است.

وی با بیان این که قطار گردشگری نیشابور راه اندازی شده است، گفت: هم چنین راه اندازی قطار گردشگری خواف نیز در حال برنامه ریزی است.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha