• پنجشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۷ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: Khorasan-Razavi-138912

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی مطرح کرد؛

وحدت مرزنشینان تشیع و تسنن عامل اصلی برقراری امنیت در مرزهای استان

وحدت مرزنشینان تشیع و تسنن عامل اصلی برقراری امنیت در مرزهای استان
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: وحدت مرزنشینان تشیع و تسنن ساکن در مرزهای خراسان رضوی عامل اصلی برقراری امنیت در این مناطق بوده که این مهم خاری بر چشم دشمنان است.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، سردار ماشاالله جان نثار در نشستی با مرزنشینان که به مناسبت هفته ناجا با حضور مرزبانان استانی، فرماندهان و مسئولان مرزبانی شهرستان تایباد و جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه فردوسی مشهد در مهمانسرای هنگ مرزی تایباد برگزار شد، بیان کرد: اتحاد و همبستگی مرزنشینان تربت جام، خواف و تایباد عاملی محکم برای برقراری امنیت است. در اصل این افراد بازوان اصلی مرزبانان به حساب می‌آیند.

وی بر لزوم حفظ انسجام و وحدت موجود در منطقه تأکید کرد و افزود: موضوع مهمی که امروز دشمنان را ناراحت کرده همین وحدت و یکدلی تشیع و تسنن در مناطق مرزی است.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی تصریح کرد: امروز برای ثبات امنیت تنها امکانات و تجهیزات بکار نمی‌آید بلکه دشمن از طریق جنگ روانی وارد شده است. وحدت، انسجام و همدلی مهم ترین عامل امنیت و آرامش در این خطه از جمهوری اسلامی ایران بشمار می‌رود.

مرزبانان با توکل به خدا و عشق به ولایت خدمت می‌کنند

در ادامه این نشست فرمانده هنگ مرزی و مرزبانی درجه یک تایباد گفت: حفاظت از 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور ناامن افغانستان کاری بسیار دشوار است و مرزبانان این منطقه تنها با توکل به خدا و عشق به ولایت خدمت می‌کنند.

سرهنگ کاظم صمدی عنوان کرد: مرزبانان فرماندهان غیوری هستند که برای حفاظت از این خط مرزی جان خود را تقدیم کرده‌اند. مرزبان کسی است که در سایه رهبری مقتدر، بدون هیچ ناراحتی و با عشق خدمت می‌کنند.

فرمانده هنگ مرزی تایباد با اشاره به اهمیت مرزنشینان گفت: در ابتدای تشکیل مرزها، مرزبانی در ایران کار مردمی بود. آن زمان مردمان قبایل، عشایر و روستاها به مرزبانی از مرزهای ایران اشتغال داشتند تا اینکه با تشکیل ارتش واحد در ایران از حدود سال 1307 این کار بر عهده یگان‌های نظامی گذارده شد.

وی ادامه داد: خراسان رضوی 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد که 90 کیلومتر آن در شهرستان مرزی تایباد واقع شده است و نیروهای مرزبانی به صورت شبانه‌روزی کار حفاظت از مرز و بوم این خطه را بر عهده دارند و جلوگیری از ورود اتباع غیرمجاز، کالاهای قاچاق و همچنین اشرار را جزو اصلی‌ترین وظایف خود می‌دانند.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha