• چهارشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: Khorasan-Razavi-150350

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی: زیرزمین ایستگاه راه‌آهن مشهد؛ سالن ترانزیت خواهد شد

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی:
زیرزمین ایستگاه راه‌آهن مشهد؛ سالن ترانزیت خواهد شد
مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی گفت: در ایستگاه راه‌آهن مشهد پروژه‌ای را تعریف کردیم تا زیرزمین ایستگاه مشهد را سالن ترانزیت می‌کنیم و کریدوری هم به قطار شهری می‌دهیم تا ظرفیت را به ۲۲ تا ۲۴ میلیون نفر در سال برسانیم.

به گزارش ایسنا-‌منطقه خراسان، مصطفی نصیری وگ امروز در نشست مجمع نمایندگان استان با مدیران تابعه وزارت راه و شهرسازی و راهنمایی و رانندگی در خصوص مشکلات و مسائل استان و مشهد در محل دیوان محاسبات استان، اظهار کرد: راه‌آهن خراسان در دو بخش در کشور شاخص است. یک مورد بخش مسافر بوده که با جابه‌جایی ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر برون‌شهری رتبه اول را دارد و سه سال پی در پی این رتبه را کسب کرده است.

وی افزود: ما در حال رسیدن به سرعت ۱۴۰ کیلومتر هستی، سیستم ایمنی کنترل نیز پیاده شده و افزایش خط نیز داریم که اکنون سه قطار می‌توانند در یک پلاک تردد کنند. قطارها با سرفاصله ۲۰ دقیقه از مبدا حرکت می‌کنند. تاخیرات ما کم، ایمنی تامین و ظرفیت بیشتر شده است.

نصیری وگ بیان کرد: ظرفیت ما در راه‌آهن حدود ۱۵ تا ۱۷ میلیون نفر است که در ایستگاه راه‌آهن مشهد پروژه‌ای را تعریف کردیم تا زیرزمین ایستگاه مشهد را سالن ترانزیت می‌کنیم و کریدوری هم به قطار شهری می‌دهیم تا ظرفیت را به ۲۲ تا ۲۴ میلیون نفر در سال برسانیم.

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی ادامه داد: در مرز ریلی سرخس در سال جدید یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن بار منتقل شد که ظرفیت‌سازی خوبی است و ما ظرفیت جابه‌جایی ۷ میلیون‌ بار را نیز داریم. برای ۵ هزار واگن به 38 شرکت بخش خصوصی مجوز دادیم که ۳۸۰۰ واگن تحقق پیدا کرد و افزایش ۱۲۰ درصدی صادرات از مرز سرخس اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: پروژه‌ای نیز در ایستگاه شهید مطهری انجام دادیم که می‌توانیم همزمان ۲۵۰ واگن بارگیری کنیم. هنوز در راه‌آهن مشهد بارگیری صادرات انجام می‌شود و مجبوریم به محور مسافری وارد کنیم. اگر بتوانیم بحث صادرات را به ایستگاه شهید مطهری انتقال می‌دهیم، ایستگاه شهید مطهری مرکز لجستیک بوده و امکانات خوبی دارد.

نصیری وگ در خصوص برقی‌سازی قطار مشهد، گفت: مشکل این است که طرف چینی فاینانس را دارد و ضمانت‌نامه‌ای باید بیاورد اما از اواخر ۹۶ متوقف شده است که اگر انجام شود، جهشی در کیفیت خدمات و سرعت سفر مسافری است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در کارخانه‌ پارس فولاد سبزوار نیز از اواسط مهرماه نصب خطوط راه‌آهن را شروع می‌کنیم تا ایستگاهی ایجاد شود که بار از سمت سنگان و محصولات این شرکت را بتوانیم روی ریل بیاوریم.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha