• یکشنبه / ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: fars-57081

رجبی در دیدار دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز:

نگاه سیاه و سفید را در سیاست خارجه کنار بگذاریم

نگاه سیاه و سفید را در سیاست خارجه کنار بگذاریم

نماینده مردم شیراز در مجلس، اعتقاد دارد که با تحلیل صحیح رفتار برخی کشورهای به ظاهر متحد، در شرایط کنونی باید نگاه سیاه و سفید را در حوزه سیاست خارجه، کنار بگذاریم.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، فرج الله رجبی یکشنبه 12 خرداد در جمع گروهی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز، گفت: شرایط کنونی و با تحریم های فعلی، همچنین با توجه به رفتارهای برخی کشورهای به ظاهر متحد، ثابت کرده است که در حوزه سیاست خارجه، باید نگاه سیاه و سفید مطلق را کنار بگذاریم.

وی با تاکید براینکه در شرایط و فضای کنونی، شخصا با مذاکره مخالف است و آن را خلاف عزت ملی می‌داند، گفت: به حتم در چند ماه آینده فضا مناسب‌تر خواهد شد؛ در این صورت، مذاکره شاید یک گزینه مناسب باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که جریان اصلاح طلبی باید مرزبندی شفاف و مشخصی با دیگر جریان ها داشته باشد و آن را ارائه دهد.

رحبی گفت: این دوره مجلس در برهه‌ای خاص با چندین بحران مواجه بود که هر کدام از بحران‌ها می‌توانست چالش جدی برای کل نظام باشد، اما با تلاش‌های این مجلس در کنار دولت این بحران‌ها مدیریت شد و بدون شک در آینده در مورد این مجلس قضاوت های بهتری خواهد شد .

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی دوستان به اقدامات "ویترینی" و بدون پشتوانه اجرایی  متوسل شده‌اند، این آفتی جدی در حوزه عملکردی است.

رجبی همچنین در خصوص حجاب گفت: در بحث حجاب متاسفانه در طول ۴۰ سال گذشته اقدام اقناعی در زمینه تفکری انجام نشده و متاسفانه نگاه "جبری" برقرار بوده و نتایج هم برعکس بدست آمده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با برخوردهای جبری مخالفم و باید تلاش کنیم که نگاه اقناعی و تفکری را در این مقوله بکار گیریم.

رجبی همچنین دانشگاه و دانشجو را موتور محرک و تفکر جامعه دانست و گفت: براین اساس نگاه  و ایجاد فضای امنیتی در دانشگاه باید کنار گذاشته شود و در این خصوص اگر شاهد تغییر نباشیم وزیر باید پاسخگو باشد .

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha