• شنبه / ۹ تیر ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: hamedan-55829
  • خبرنگار : 50038

معاون وزیر بهداشت:

باید تا 20 سال آينده تجهیزات درمانی مناسب در ملایر فراهم کنیم

باید تا 20 سال آينده تجهیزات درمانی مناسب در ملایر فراهم کنیم
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: اگر می‌خواهيم ملاير بتواند شهرستان‌هاي جنوب استان را در حوزه بهداشت و درمان پوشش دهد، بايد بتوانیم تجهيزات مناسب و لازم آن را براي حداقل 20 سال آينده فراهم کنیم.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، قاسم جان‌بابايي شنبه 9 تیر در بازديد از بيمارستان خيّرساز و در حال ساخت روستاي جوراب، بيمارستان امام حسين(ع) و بيمارستان مهر ملاير، با بیان اینکه ساخت وسازها در حوزه طرح تحول نظام سلامت به عنوان مهمترين دستاورد اجتماعي دولت و مجلس شوراي اسلامي مطرح است، اظهار کرد: بعد از پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي، طرح تحول نظام سلامت در نوع خودش بي‌سابقه‌ترين طرح در حوزه بهداشت و درمان در سطح کشور است.

وی خاطرنشان کرد: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي همه کمک‌ها را در زمينه اجراي طرح تحول سلامت ارائه داده‌اند و قول‌هايي که در زمينه تأمين اعتبار و تجهيزات توسط مجموعه وزارت بهداشت داده مي‌شد، منوط به تأمين منابع لازم از سوي مجلس شوراي اسلامي است.

جان‌بابایی با اشاره به بيمارستان خيّرساز و در حال ساخت روستاي جوراب، تأکيد کرد: ملاير، شهرستان بزرگی است و وجود خيرين متعهد و توانمند آن در سطح کشور زبانزد است. کار خير هميشه مورد توجه و حمايت دولت بوده و ما نه تنها مانعي براي ساخت اين بيمارستان نخواهيم بود بلکه با تشکيل جلسات هماهنگي در آينده‌اي نزديک با اين خيّر بزرگوار ملایری همکاري و مساعدت‌هاي لازم را مبذول می‌داریم.

وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان و رفع نیازمندی بیماران و ارائه خدمات مطلوب به این قشر، بايد بتوانيم برنامه‌هاي جامع‌تري ارائه دهيم و نگاهمان به آينده باشد و به گونه‌اي کار کنيم که در سال‌هاي آينده با مشکل مواجه نشويم.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي همدان نیز با بیان اینکه ملاير به عنوان دومين شهرستان بزرگ استان، محوريت جنوب استان در حوزه بهداشت و درمان را دارد، گفت: قبل از اجراي طرح تحول نظامت سلامت در استان همدان مرکز MIR دولتي وجود نداشت.

دکتر حبيب‌الله موسوي‌بهار ادامه داد: بعد از اجراي این طرح، خدمات شاياني در استان همدان صورت گرفت که بخشي از اين خدمات در شهرستان ملاير محقق شد و به منصه ظهور رسید و يکي از آنها وجود 2 مرکز MIR در استان است که يکي از آنها در ملاير قرار گرفته است.

وي اضافه کرد: در اجراي طرح تحول نظام سلامت حدود 60 دستگاه آمبولانس به مجموعه فوريت‌هاي استان تزريق شد که بخشي از اين آمبولانس‌ها به ملاير داده شده است.

موسوي‌بهار با اشاره به اينکه بيش از 350 هزار مترمربع ساخت‌وساز در حوزه بهداشت و درمان در استان داشته‌ايم، گفت: با توجه به پتانسيل‌هايي که در ملاير وجود دارد، اميدوارم بتوانيم بحث مهم توريسم سلامت داخلي و خارجي را نيز در ملاير اجرايي کنیم.

نماينده مردم ملاير در مجلس شوراي اسلامي نیز با بیان اینکه وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي را موفق‌ترين و پرکارترين وزير کابينه دولت مي‌دانم، به حجم بالا و قابل توجه خدماتي که پس از اجراي طرح تحول سلامت به ملاير داده شد، اشاره کرد.

محمد کاظمي افزود: حضور وزير بهداشت در ملاير نقطه عطفي در انجام پروژه‌ها و فعاليت‌هاي عمراني در حوزه بهداشت و درمان بوده و با مساعدت وی تجهيزات و امکانات درمانی و پزشکی خوبی برای شهرستان جذب شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخي از بيماران شهرستان‌هاي تويسرکان، نهاوند و بروجرد براي درمان به ملاير مي‌آيند بنابراین مي‌شود شهرستان ملاير را به عنوان معين جنوب استان همدان در حوزه بهداشت و درمان معرفی کرد.

کاظمی با بيان اينکه کلينيک فوق تخصصي ملاير نياز به وجود پزشک متخصص و فوق تخصص در همه زمينه‌ها دارد، گفت: در اين کلينيک روزانه بيش از 700 بيمار ويزيت مي‌شود.

روند تجهیز بیمارستان قائم(عج) تویسرکان امسال آغاز می‌شود

معاون وزیر بهداشت در ادامه سفر خود به استان همدان در حاشیه بازدید از مراکز درمانی و طرح‌های حوزه بهداشت و درمان شهرستان تویسرکان گفت: روند تجهیز بیمارستان در دست ساخت قائم(عج) تویسرکان در صورت اتمام مراحل اجرایی، امسال آغاز می‌شود.

قاسم جان‌بابایی اظهار کرد: اگر مراحل اجرایی بیمارستان قائم(عج) توسط وزارت راه و شهرسازی به عنوان مجری این طرح امسال به اتمام برسد، آمادگی داریم تا همین امسال روند تجهیز بیمارستان را آغاز کنیم.

وی افزود: در عین حال با نوسازی و بهسازی بخش‌هایی از بیمارستان ولیعصر(عج) از قسمت‌هایی از این بیمارستان نیز پس از افتتاح بیمارستان قائم(عج) همچنان استفاده می‌کنیم.

جان‌بابایی با بیان اینکه بیمارستان قائم(عج) دارای بخش‌های مفید و تخصصی مانند ال. دی. آر و دیالیز است، تصریح کرد: بازه زمانی تجهیز کامل این بیمارستان بیشتر از سه ماه طول نمی‌کشد و پیگیری‌های لازم و مستمر برای جذب و تکمیل نیروهای انسانی برای بیمارستان قائم(عج) انجام می‌گیرد.

وی در ادامه به همراه فرماندار و نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی از بیمارستان ولیعصر(عج) بازدید و طرح‌های نوسازی بخش جراحی با صرف اعتباری افزون بر 200 میلیون تومان و بخش جدید اعصاب و روان با هزینه‌کرد 200 میلیون تومان را افتتاح کرد.

معاون وزیر هداشت همچنین از بیمارستان در دست ساخت قائم(عج)، درمانگاه فرهنگیان و درمانگاه سپاه نیز بازدید کرد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha