• پنجشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۷ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: hamedan-57459
  • خبرنگار : 50051

"بن‌بست شکنی" ویژگی بارز شهید همدانی

جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه بن بست شکنی از ویژگی های بارز شهید همدانی بود، گفت: شهید همدانی به عنوان یکی از فرماندهان به نام دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در جبهه‌های مختلف نقش تعیین‌کننده‌ و اثرگذاری داشت.

سردار مهدی فرجی در گفت وگو با ایسنا، منطقه همدان، ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سرلشکرحاج حسین همدانی با بیان اینکه ایشان شخصیت منحصربفردی داشت، اظهار کرد: شهید همدانی به عنوان فرمانده میدانی پیش قراول در عملیات‌های مختلف بود.

وی با بیان اینکه شهید همدانی شناخت خوبی به افکار سیاسی گروه‌ها و شخصیت‌های مختلف داشت، افزود: ایشان هیچگاه کاری را به نام خود تمام نکرد، برای نمونه می‌توان به ایجاد موزه دفاع مقدس اشاره کرد که تمام کار آن فکر و ایده شهید همدانی بود.

فرجی با بیان اینکه شهید همدانی همواره کارها را به موقع و در زمان خودش انجام می‌داد و اجازه نمی‌داد کار به تأخیر بیفتد، ادامه داد: او برای هدایت افراد وقت می‌گذاشت و با آنها صحبت می‌کرد، تلاش می‌کرد راه‌های بازگشت را به آنها نشان دهد و راه‌هایی را که افراد پشت سر خود خراب کرده بودند را بازسازی می‌کرد تا آنها را به خیمه انقلاب بیاورد.

وی با بیان اینکه شهید همدانی همیشه خود را سرباز ولایت می‌دانست و اگر زمانی به این نقطه می‌رسید که مقام معظم رهبری بر روی موضوعی نظر دارند اولویت برای وی نظر ایشان بود، عنوان کرد: ایشان همیشه موضوعات را از جوانب مختلف پیگیری و بررسی می‌کرد.

فرجی با بیان اینکه شهید همدانی یکی از مردمی‌ترین فرماندهان سپاه است که با طیف‌های مختلف جامعه در ارتباط بود و برایش تفاوتی نداشت که افراد در چه جایگاهی قرار دارند و این ویژگی در کمتر فرماندهی مشاهده می‌شود، اضافه کرد: شهید همدانی به لحاظ نوع نگاه و با الگوگیری از امام(ره) کارها را به جوانان واگذار و به آنها اعتماد می‌کرد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه بیشترین ارتباط شهید همدانی در دهه اول انقلاب، دوران دفاع مقدس و بعد از آن با نسل جوان بود که این نوع ارتباط موجب شد بسیاری از افراد جذب ایشان شوند، گفت: شهید همدانی به عنوان بنیان‌گذار هیئت ثارالله همدان بود که سوله‌ای را در داخل سپاه همدان به نیت هیئت برپا کرد و از سال 60 این هیئت را در سپاه داریم و اکنون می‌توانیم بگوییم که راه‌اندازی این هیئت از اقدامات ایشان بوده چرا که سردار همدانی اجازه نمی‌داد چیزی در این باره بگوییم.

فرجی بیان کرد: سردار همدانی چون انسانی ولایت مدار بود، در جبهه وقایع سال 88 به‌خوبی درخشید و با کمترین هزینه فتنه 88 را مدیریت کرد، در مرصاد نیز زمانی که چهارزبر در حال سقوط بود با مدیریت وارد شد و همیشه کارهای زمین مانده را به خوبی به انجام می‌رساند و به موقع ورود می‌یافت.

وی با بیان اینکه همدان نخستین استانی بود که در زمان مسئولیت ایشان کانون بسیج جوانان را تشکیل داد و سایر استان‌ها از همدان الگو گرفتند، افزود: یکی از دلایلی که ایشان توانست 40 سال مجاهدت کند و در مسیر خود انحرافی نداشته باشد همین بصیرت بالایش بود.

وی با بیان اینکه بخشی از ابعاد شخصیتی ایشان در حوزه ورزشی و بخشی در مسائل فرهنگی است، گفت: آن زمان که بسیاری از افراد به این نتیجه نرسیده بودند که باید خاطرات شهدا بیان شود ایشان در مقر تیپ بحث راه‌اندازی حفظ آثار را شروع کرد.

فرجی با تاکید بر اینکه شهید همدانی در بحرانی‌ترین شرایط و سخت‌ترین موقعیت‌ها حاضر می‌شد، اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس هرجا مشکلی به وجود می‌آمد و کار روی زمین می‌ماند به دنبال فرماندهانی بودند که کار را از روی زمین بردارد که شهید همدانی یکی از فرماندهان آماده برای انجام کارهای پرخطر و کارهایی بود که کمتر کسانی آن را پیگیری می‌کرد.

وی بن‌بست شکنی را از مهمترین ویژگی‌های شهید همدانی برشمرد و گفت: ایشان هیچ‌گاه در کار به بن بست اعتقاد نداشت و در سخت‌ترین شرایط نیز برای حل مشکلات راه حل‌هایی درست، منطقی و به جا ارائه می‌کرد.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha