• پنجشنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۷ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: hamedan-57578
  • خبرنگار : 50034

استاندار همدان:

آمار فساد و رشوه در همدان بسیار بسیار پائین است

آمار فساد و رشوه در همدان بسیار بسیار پائین است
استاندار همدان با بیان اینکه در سال 96 دولت موظف کرده تا 19هزار و 900 شغل ایجاد شود، گغت: 33هزار و 600 نفر در سال 96 ایجاد اشتغال شده است. 

به گزارش ایسنا،منطقه همدان، محمدناصر نیکب بخت شامگاه گذشته در آئین تجلیل از فعالین برتر عرصه صنعت و معدن استان همدان به مناسبت روز صنعت و معدن برگزار شده بود، خطاب به تولیدکنندگان اعلام کرد: شما تولید می‌کنید، شمایید که کشور را اداره می‌کنید؛ نه ما اسم و رسم دارها.  ما در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و آمریکا عزم خود را جزم کرده است تا ایران را تحت فشار قرار دهد؛ ما نمی‌گوییم همه آن به تحریم و ترامپ برمی گردد؛  اگر از اقدامات ترامپ علیه ایران چیزی نگوییم بدین معناست که او را تبرئه می‌کنیم؛ مگر وضعیت سال گذشته ما اینگونه بود؟ مگر دلار ما در سال گذشته 10 یا 15 هزار تومان بود؟ چرا واقعیت را نگوییم؟ چرا شعار می‌دهیم؟ چرا تبلیغ می‌کنیم؟ این تحریم‌ها و استکبار این همه دست به یکی کردن‌ها علیه ایران، اینها قابل گفتن نیست؟ اینها را هم بگوییم. 

وی با تاکید بر اینکه من عاشق اشتغال و تولید هستم، عنوان کرد: چرا می‌گویید هیچ ارز نیمایی حتی به یک نفر هم داده نشده است. از تولیدکنندگان استان، چند نفر ارز نیما دریافت کردند اما این کافی نیست.

نیک بخت خاطرنشان کرد: چرا می‌گویید 20 درصد از صنایع تعطیل است. چرا نمی‌گویید چند واحد تولیدی ظرف چند سال تعطیل شده مجددا به کار بازگشتند؟ حق را بگویید.  نگذارید در تولید مانع تراشی شود؛ تولیدکنندگان و صنعتگران کار را می‌کنند و ما پز آن را می‌دهیم. 

وی با اشاره به اینکه 70 میلیارد دلار ارز و 900 هزار میلیارد تومان، ریال لازم داریم تا در صنعت و تولید رشد اقتصادی ایجاد شود، افزود: تولید و سرمایه گذاری را مانع نشویم. به دستگاه‌های نظارتی گفته‌ام به تولید کمک کنید.  از بانک‌های استان نیز به نسبت سایر بانک‌های استان‌ها راضی هستم؛ براساس اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس آمار فساد و رشوه در استان همدان بسیار پایین است.

نیک بخت با بیان اینکه نرخ بیکاری از 8.7 به 8.2 رسیده است، افزود: آیا این به این معناست که مشکلات همه بیکاران حل شده است؟ خیلی از بیکاران مشکل دارند، خیلی بیکار داریم اما اینجا یک همدلی و هماهنگی همراهی  بسیار خوبی در استان بین مسئولان فراهم است.

وی افزود: ممنونم از مجلس که FATF را تصویب کرد. مجلس در هر صورت در رأس امور است و متوجه شد که باید این تصمیم را بگیرد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha