• جمعه / ۵ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: hamedan-59310
  • خبرنگار : 50051

نماینده مردم ملایر تأکید کرد:

اتمام پروژه‌های راه و شهرسازی؛ اولویت اصلی ملایر

اتمام پروژه‌های راه و شهرسازی؛ اولویت اصلی ملایر

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی و نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: اتمام پروژه‌های جاری راه و شهرسازی ملایر، اولویت اصلی در شرایط کنونی است.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، محمد کاظمی جمعه 5 بهمن ماه در جمع خبرنگاران، در این رابطه افزود: به تازگی نشست مشترکی با مدیرکل راه و شهرسازی استان با هدف بررسی پروژه‌های جاری و تامین زیرساخت های لازم برای پروژه‌های عمران شهری و روستایی سال ۹۸داشتیم و در این جلسه رئیس راه و شهرسازی ملایر و تعدادی از مدیران استانی حضور داشتند.

وی اظهارکرد: تسریع روند اجرایی پروژه محور ملایر- آورزمان- نهاوند، پرداخت مطالبات ساکنین حریم محور جوکار- تویسرکان و احداث میدان این مسیر در محدوده حسین آباد، اخذ اعتبار جهت بهسازی مسیر ملایر- توره، تکمیل محور سامن- بروجرد، توجه ویژه به موضوع بازآفرینی شهری ملایر، تامین اعتبار جهت تملیک "خانه تاریخی منصوری" ، رفع کاستی های حوزه بهسازی و آسفالت ریزی راه های ارتباطی و معابر روستاهای ملایر و ... از جمله موضوعات مورد مورد بحث در این نشست بود و تصمیمات لازم در رابطه با آنها اتخاذ شد

نماینده مردم ملایر با تاکید بر ضرورت اتمام پروژه‌های جاری، مساله راه‌های ارتباطی را از جمله مهمترین الزامات توسعه در منطقه دانست و توجه ویژه به این مقوله از آغاز سال ۹۵ را در همین راستا توصیف کرد.

کاظمی با اشاره به اینکه روند اجرایی پروژهای راه و شهرسازی ملایر در نشست معاونین وزارت راه و شهرسازی بررسی شد، اظهارکرد: در جلسه ای که با خادمی معاون وزیر راه و شهرسازي و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و امینی معاون برنامه ‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی داشتم، روند اجرای پروژه‌های این حوزه در مناطق شهری و روستایی ملایر بررسی شد‌.

نماینده مردم ملایر خاطرنشان کرد: در این نشست بر ضرورت تامین قیر مورد نیاز بهسازی جاده های مواصلاتی ۹ روستای باقیمانده از طرح بهسازی جاده ها و محورهای ارتباطی روستایی ملایر و تامین و اختصاص آسفالت مناطق بازآفرینی شهری به عنوان مطالبات ساکنین حاشیه راه های ارتباطی در دست توسعه و نوسازی ملیار تأکید کردیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رسیدگی به الزامات و تامین نیازهای حوزه بهداشت و درمان، خواسته عمومی اهالی شهرستان ملایر است، گفت: در نشست نایب رییس کمیسیون حقوقی مجلس و رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان، موضوعات حوزه بهداشت و درمان ملایر بررسی و پیشنهادات لازم جهت رفع نیازهای این عرصه ارائه شد.

کاظمی با اشاره به تحولات چشمگیر صورت گرفته در عرصه بهداشت و درمان شهرستان پس از سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ملایر، تعامل سازنده و مستمر با دولت برای اخذ اعتبارات و تجهیزات پزشکی را شایان توجه دانست.

وی ابراز امیدواری کرد: با ادامه این روند، نیازهای کنونی این عرصه مرتفع و زیرساخت های لازم برای توسعه کمی و کیفی خدمات درمانی و پزشکی شهرستان ملایر مهیا شود.

کاظمی گفت: تسریع در رفع مشکلات مربوط به درمانگاه شهر ازندریان، آنژیوگرافی، خدمات ارتوپدی و چشم پزشکی، استقرار پزشک در روستاها و مناطق پر جمعیت و ... از محورهای اصلی نشست با رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان بود و تصمیمات لازم در این باره اتخاذ شد.

نماینده مردم ملایر در بخش دیگری از سخنا ن خود بر ضرورت توجه به مشکلات حوزه آب شهری و روستایی شهرستان تأکید کرد و گفت: به همین منظور اخیراً در جلسه بررسی مشکلات آب شهرستان که با حضور مدیرکل آبفای استان، مدیران ارشد استان و شهرستان برگزار شد و در این جلسه مدیرکل آبفای استان و مدیر آبفای ملایر به ارائه گزارش از وضعیت کنونی شبکه های آبرسانی و خدمات و اقدامات انجام شده، پرداخت.

کاظمی افزود: رفع مشکلات و مسائل مربوط به چاه‌های آب روستایی، نصب تجهیزات لازم مانند شیرهای فشارشکن، تعمیر و اصلاح سیستم‌های گندزدایی، شناسایی انشعابات غیرمجاز، اختلافات تملیکی، بهسازی شبکه انتقال و ... در مناطق مختلف شهری و روستایی مانند ازندریان، زنگنه، جوکار، اسلامشهر آق‌گل، رضوانکده، پیرویلان و ... از جمله موارد مورد تأکید ماست که باید پیگیری و رفع شود.

پشتوانه مردمی؛ بزرگترین سرمایه کشور

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس به نشست خود با وزیر امور خارجه پیرامون لایحه FATF و مسائل حوزه دیپلماسی اشاره و اظهارکرد: در این نشست به بررسی موضوعات بین المللی با محوریت زوایای مختلف لایحه موسوم به FATF پرداختیم.

کاظمی بر حقانیت مواضع جمهوری اسلامی در قبال سیاست های خصمانه ایالات متحده و همراهی و همدلی قوای سه گانه تحت هدایت های رهبر معظم انقلاب در شرایط کنونی تاکید کرد.

وی حفظ اقتدار و استقلال کشور و مصالح ملی را از دستاوردهای سیاست های دستگاه دیپلماسی در دولت تدبیر و امید عنوان کرد و پشتوانه مردمی را بزرگترین سرمایه کشور عنوان کرد.

مطالبات داروخانه ها و مراکز درمانی پرداخت شود

نماینده مردم ملایر در ادامه با اشاره به اینکه داروخانه های طرف قرارداد تامین اجتماعی از ارائه خدمات به مردم ممانعت می کنند، تصریح کرد: در ابتدای این ماه در صحن علنی مجلس در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پرداخت مطالبات داروخانه ها و مراکز درمانی را خواستار شدم.

کاظمی گفت: داروخانه ها و مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی، مطالبات خود را از این سازمان دریافت نکرده اند، از این رو نسبت به ارائه خدمات به افراد تحت پوشش سازمان که اکثراً بازنشستگان و طبقه محروم جامعه هستند، ممانعت می کنند، بنابراین ضروری است تدبیری اندیشیده شود تا مطالبات داروخانه ها و مراکز درمانی پرداخت شود.

 

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha