• دوشنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: hamedan-62552
  • خبرنگار : 50035

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان:

دومین شهرک چینی و سفال استان همدان راه‌اندازی می‌شود

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان از راه اندازی دومین شهرک چینی و سفال استان با عنوان شهرک صنعتی لالجین 2 خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، رضا عبدالهی در جلسه ارزیابی اثرات زیست محیطی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان، با اعلام این خبر افزود: این شهرک در نزدیکی شهرک صنعتی فعلی لالجین و براساس تقاضا و نیاز منطقه احداث خواهد شد.

وی صدور مجوزهای لازم برای احداث این شهرک را منوط به رعایت ملاحظات قانونی دانست و بیان کرد: این طرح مشمول گزارش ارزیابی اثرات زیست محیطی است و باید دستور العمل ارزیابی در آن رعایت شود.

عبدالهی بیان کرد: در صورت اصلاح مواردی از جمله مدیریت پسماند و پساب شهرک صنعتی لالجین 2 و انجام مطالعات ارزیابی اثرات محیط زیستی مجوزهای لازم صادر خواهد شد.

بادامی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان نیز با بیان اینکه طرح در مرحله مکان یابی و امکان سنجی زیر نظر مشاور است، گفت: ملاحظات قانونی، ضوابط لازم و تمهیدات زیست محیطی در زمینه ایجاد شهرک صنعتی لالجین 2 در طرح لحاظ خواهد شد.

صدور 31 اخطاریه زیست محیطی در استان همدان

رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز اعلام کرد: در چهار ماهه نخست امسال 31 اخطاریه زیست محیطی در استان همدان صادر و 28 پرونده زیست محیطی در مراجع قانونی استان تشکیل شده است.

عزیز قیاسی با بیان اینکه از 31 فقره اخطاریه صادر شده 15 فقره در حوزه پسماند، 10 فقره در زمینه آلودگی هوا و 6 فقره مربوط به آلودگی آب بوده است، گفت: همچنین 15 پرونده تخلف واحدهای صنعتی به مراجع قضایی ارجاع شده که شامل واحدهای تولید بتن، چینی، ظروف سفال، واحدهای رستورانی، معدنی، مواد نفتی، دهیاری، شهرداری و ... بوده است.

وی با بیان اینکه از مجموع 15 پرونده تشکیل شده در حوزه محیط زیست انسانی، 3 پرونده منتهی به صدور رای شده که 5 پرونده محکومیت متخلفان را به همراه داشته است، اظهار کرد: سال گذشته 12 پرونده در حوزه محیط زیست انسانی تشکیل شد که 11 رای محکومیت را در پی داشت.

قیاسی با بیان اینکه 13 پرونده در حوزه محیط زیست طبیعی در 4 ماه نخست امسال به مراجع قضایی ارجاع شده است، ادامه داد: این موارد شامل 11 پرونده شکار و صید، یک پرونده تخریب و تصرف اراضی و یک پرونده درگیری ماموران محیط زیست با متخلفان بوده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان، رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان خاطرنشان کرد: سال گذشته 14 پرونده تخلف در مراجع قضایی رسیدگی شد که تعداد 2 رأی برائت و 12 رأی محکومیت را در سالجاری در پی داشت.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha