• دوشنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۸:۰۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: kermanshah-83278
  • خبرنگار : 50182

کرمانشاه در تکاپوی میزبانی از زوار "اربعین"

کرمانشاه در تکاپوی میزبانی از زوار "اربعین"
با افزایش امیدها برای بازگشایی مرز خسروی جهت تردد زوار اربعین، استان کرمانشاه برای میزبانی از صدها هزار زائر اربعین امسال  آماده می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس «اجتماعی» ایسنا منطقه کرمانشاه، مهرداد سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه امروز (14 مرداد) در دومین جلسه کمیته زیرساخت ستاد اربعین استان با اشاره به پیگیری های بسیار استاندار کرمانشاه در زمینه بازگشایی مرز خسروی در اربعین امسال گفت: تاکنون همه نشانه ها در این زمینه امید بخش است و امیدواریم امسال شاهد بازگشایی مرز خسروی برای تردد زوار اربعین باشیم.

وی با اشاره به تردد 2.2 میلیون زائر اربعین درسال گذشته گفت: پیش بینی های اعلام شده با توجه به حذف عوارض و ویزار از تردد بیش از چهار میلیون زائر در اربعین امسال حکایت دارد.

سالاری از کرمانشاه به عنوان مسیر اصلی ارتباطی اربعین یاد کرد وافزود: هر ساله خدماتی در این مسیر ارائه میشود اما موقت بوده و بعد از اربعین عمده این خدمات از بین رفته و مجددا دوباره کاری می شود.

سالاری تصریح کرد: در همین راستا جهت پیشگیری از دوباره کاری و استمرار خدمات مسیر در طول سال، تدوین طرح جامع اربعین از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت، به نحوی که بتوانیم ارائه خدمات را در طول سال داشته باشیم.

رییس کمیته زیرساخت ستاد اربعین استان خاطرنشان کرد: در این طرح نقاط خدماتی و مراکز توقف زوار مشخص و از طرفی تمام نیازهای ارتباطی از جمله زیرساخت، توسعه شبکه ریلی، هوایی و جاده ای نیز در این طرح احصا شده است.

سالاری یادآور شد: این طرح نیم نگاهی هم به توسعه زیرساخت ها در کشور عراق دارد که باید از طریق مسئولین عراقی انجام و توسعه این زیرساخت ها پیگیری شود.

به گفته این مسئول در طرح جامع اربعین، در کنار مرز خسروی، مرز سومار هم برای تردد زوار در سالهای آتی دیده شده و ارتباط میان کرمانشاه و ایلام و تقسیم تردد زوار هم در آن لحاظ شده است.

وی افزود: استمرار این خدمات میتواند در کنار خدمات رسانی بهتر به زوار عتبات عالیات در طول سال، به توسعه گردشگری مذهبی استان نیز کمک کند.

به گفته معاون عمرانی استانداری کرمانشاه امسال 20 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت های اربعین در استان لحاظ شده است، اما از این پس این اعتبارات در بودجه سالانه لحاظ شده و تنها محدود و مختص به زمان اربعین نخواهد بود و توسعه زیرساخت های این مسیر در طول سال استمرار خواهد داشت.

وی افزود: در طرح جامع برنامه ریزی ها برای دهه های آتی نیز صورت گرفته و با توجه به اینکه 20 سال دیگر اربعین در فصول سرد سال خواهد بود، باید برنامه ریزی ها برای خدمات رسانی بهتر در آن زمان را نیز داشته باشیم.

در ادامه این نشست مشاور طرح جامع اربعین استان کرمانشاه به تشریح ابعاد مختلف و راهبردها و ویژگی های این طرح پرداخت.

 

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha