• پنجشنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: khalijefars-34798
  • خبرنگار : 50171

نمایش مجموعه‌ی عکس يك هنرمند هرمزگانی در تورنتو کانادا

نمایش مجموعه‌ی عکس يك هنرمند هرمزگانی در تورنتو کانادا

مجموعه‌ی عکس "ماهى بزرگ" اثر يك هنرمند هرمزگانی است که اول فوريه (١٣ بهمن‌ماه) در تورنتو کانادا به مدت ١٢ روز روى ديوار می‌رود.

مرتضی نیک‌نهاد در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس بیان کرد: در يكى از شب‌های ميانى دهه هفتاد مادرم خوابى ديد كه سرآغاز فصلى دشوار از زندگی‌مان بود، او دچار بيمارى مبهمى شد كه ریشه‌اش بر اساس آنچه پزشكان می‌گفتند ضايعات روحى باقی‌مانده از وقايع گذشته بود؛ بيش از يك دهه از آن شب گذشت تا مادر پرده از خوابى برداشت كه تا پيش از آن پنهانش كرده بود، او از جاندار مجهول‌الهویه و رعب‌آوری سخن می‌گفت كه در خوابش به‌سرعت بزرگ‌شده، به‌گونه‌ای كه او در وضعيتى برزخ گونه تلاش می‌کند از خواب برخيزد.

وی ادامه داد: مادر در اين سال‌ها فقط يك‌بار راضى شده درباره آن شب حرف بزند و هر بار در مقابل پرسش‌های احتمالى از روايت آن شب پرهيز می‌کند، هيولايى كه علی‌رغم خواستش همچنان با او بوده است .

نيك نهاد افزود: مجموعه عکس "ماهى بزرگ" برداشتی ذهنى‌ از بيست سال زندگى و مشاهدات من از روزمره زنى است كه با يك هيولاى رام شده و زخمى زندگى مى‌کند.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه مجموعه‌ عکس کارگردانی شده شامل ١٠ تابلو رنگی 100 در 100 سانتی‌متر است و در قالب گروهى ١٠ نفرِ با استفاده از ١٨ بازیگر که تمامی اعضا خانواده من هستند از شهریورماه امسال شروع به عکاسی شد و تا نیمه آذر ادامه خواهد داشت.

این هنرمند بابیان اینکه نمایشگاه عکس "ماهی بزرگ" دومين نمایشگاه انفرادی من است تصریح کرد: نمایشگاه تورنتو قطعی‌ترین گالرى است که پذیرش خود را در رابطه با آثار من اعلام کرده ، به اين جهت كه با کشورهای دیگر نیز در خصوص برگزاری نمایشگاه گفتگوهاى مقدماتى انجام داده ام که به‌محض قطعیت آن‌ها را نیز اطلاع‌رسانی می‌کنم.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ کمک دولتی را برای برپایی نمایشگاه‌های خود نگرفته‌ام، ضمن اين كه دولت هم علاقه اى به این موضوع نشان نداده است و به اين دليل كه نمی‌توانم توقعات دولتی را برآورده کنم تا به امروز غالباً با بخش خصوصی همكارى داشته ام که توقعم در نمایشگاه پيش رو هم اميدوارم محقق شود و اين فرصت فرهنگى برای استان حفظ و گسترش پيدا كند و با دقت به این نکته كه حضور هرمزگان در مجامع بين المللى هميشه كم رنگ بوده همه بايد از اندك فرصت ها نهايت بهره را ببريم .

نیک نهاد عنوان کرد: عكاسی كارگردانی شده علاقه ى من بوده است، كما اينكه ژانر مهجور، پرهزينه و دشوارى است در عكاسي لازم می دانم به يك تنوع و رنگ آميزي ِژانری برسيم و چشم ِمخاطب به وجود چنين فضايي آشنا شود.

به گزارش ایسنا، در عرصه بین‌الملل و برگزارى نمايشگاه تاکنون عكاسان هرمزگان حضور كم رنگي داشته اند که حمایت از چنین نمایشگاه‌هایی راه را برای دیگر هنرمندان هموارتر می‌کند و باعث می‌شود هنرمندان هرمزگان بتوانند امیدوارانه‌تر به تولید آثار خود بپردازند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha