• پنجشنبه / ۷ تیر ۱۳۹۷ / ۱۸:۰۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: markazi-94654
  • خبرنگار : 50212

امام جمعه ساوه ‌:شکستن اقتدار دستگاه قضایی برنامه ریزی شده است

امام جمعه ساوه ‌:شکستن اقتدار دستگاه قضایی برنامه ریزی شده است

امام جمعه ساوه با اشاره به وارد کردن برخی هجمه‌ها علیه قوه قضائیه، گفت: شکستن اقتدار دستگاه قضایی برنامه ریزی شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی در دیدار رییس دادگستری، دادستان، قضات و کارکنان دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه با وی به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضاییه از دستگاه قضایی به عنوان ملجا و پناهگاه مردم یاد کرد و گفت: عملکرد دستگاه قضایی باید به گونه‌ای باشد که در دل مجرمین همواره هراس از ارتکاب به جرم وجود داشته باشد اما برخی به دنبال شکستن اقتدار و ابهت دستگاه قضایی و به دنبال کسب منافع شخصی هستند.

وی خواستار اطلاع رسانی به موقع، دقیق و شفافیت در بیان رویدادهای دستگاه قضایی به جامعه شد و عنوان کرد: هر چقدر مردم از خدمات و فعالیت‌های دستگاه قضایی بیشتر اطلاع داشته باشند ضمن ارتقای سواد حقوقی در پیشگیری از وقوع جرم موثرتر خواهد بود.

امام جمعه ساوه به استقلال قوه قضاییه تاکید کرد و گفت: الزامات استقلال دستگاه قضایی فراهم نیست و باید در قانون اساسی دیده شود.

وی تصریح کرد: باید تمامی قوا از یکدیگر مستقل باشند و در مرحله بعدی پس از استقلال چارچوب و ساختار دستگاه قضایی، استقلال قضات نیز با فراهم کردن شرایط لازم از جمله انتظارات به شمار می‌رود.

وی بر مبارزه با فساد در همه ابعاد توسط دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت: مقابله با مفسدین موجب جلب اعتماد عمومی خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه با اشاره به افزایش آمار ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی گفت: ریشه بسیاری از دعاوی حقوقی و کیفری در دادگستری بد اخلاقی است و باید این رویه در جامعه اصلاح شود.

رییس دادگستری ساوه نیز گفت: عملکرد دستگاه قضایی باید منتج به حاکمیت عدالت و جلب اعتماد مردم باشد.

هادی ملکی تصریح کرد: اطلاع رسانی دقیق از فعالیت‌های دستگاه قضایی موجب تقویت اعتماد عمومی خواهد شد.

وی همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله قوه مقننه را برای استقلال دستگاه قضایی خصوصا استقلال زیرساخت‌ها و توانایی مالی خواستار شد.

وی افزایش امنیت روانی را مهمترین رسالت دستگاه قضایی دانست که موجب آرامش مردم شده و ایجاد ارعاب برای کسانی خواهد کرد که به فکر برهم زدن نظم اجتماعی هستند.

ریس دادگستری در ادامه از سالی پرکار در حوزه قضایی شهرستان ساوه طی سال گذشته یاد کرد و افزود: حجم بالای ورودی پرونده‌ها و میزان مراجعات مردمی بسیار بالا بوده اما با صبر و بردباری همکاران قضایی مطالبات مردم پیگیری می‌شود گرچه معتقدیم ایراداتی وجود دارد اما با تلاش جمعی این ایرادات به حداقل رسیده است.

وی در ادامه از افزایش 25 الی 30 درصدی میزان ورودی پرونده به دادگستری ساوه خبر داد و گفت: بالغ بر 13هزار پرونده در دادسرا و 14 هزار پرونده در دادگاه‌های حقوقی و کیفری طی سال گذشته وارد شده است و بالغ بر 15 هزار فقره پرونده با احتساب پرونده‌های از گذشته مورد رسیدگی قرار گرفته و منتج به تصمیم گیری شده است.

وی توهین به اشخاص را در صدر جرایم شهرستان دانست و افزود: مطالبه مالی، وجه چک، طلاق توافقی و مهریه نیز در صدر پرونده‌های حقوقی شهرستان قرار دارد که بیانگر نبود سلامت روانی و مشکلات اقتصادی در جامعه است.

به گزارش ایسنا؛ دادستان عمومی و انقلاب ساوه نیز گفت: انتظارات مردم از دستگاه قضایی بسیار بالاست و بالتبع آن هجمه‌ها نیز علیه قوه قضاییه بیشتر می‌شود.

مجید علیپور افزود. عدم صحیح وظایف قانونی توسط دستگاه‌های اجرایی موجب افزایش ورودی پرونده‌ها به دادگستری می‌شود.

وی تاکید کرد: مغفول ماندن نقش ادارات در خدمات دهی مناسب در چارچوب قانون به مردم موجب افزایش توقعات مردمی از دستگاه قضایی شده و فضای جامعه را ملتهب می‌کند.

دادستان ساوه خواستار احیا و تقویت ارزش‌های اسلامی در جامعه به منظور برون رفت از مشکلات جامعه شد و گفت: رفع تبعیض و خدمت صادقانه به مردم با حاکمیت عدالت با تاکید بر احیای معروفات راهکار اساسی برای تحقق اهداف انقلاب است.

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha