• شنبه / ۳ آبان ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: mazandaran-26061
  • خبرنگار : 50201

در دهه اول محرم؛

چهار شهید گمنام در مازندران تشییع و تدفین می‌شوند

چهار شهید گمنام در مازندران  تشییع و تدفین می‌شوند

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از تشییع و تدفین 4 شهید گمنام در دهه اول آبان ماه 93  در  استان خبر داد.

 یدالله پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران گفت: در دهه اول آبان ماه 93 تعداد  43 شهید گمنام در 13 استان تشییع و تدفین می شوند که از این مجموع چهار شهید سهم استان مازندران است.

وی افزود: پیکر مطهر دو شهید که 19 ساله بودند و در تک دشمن در سال 67 در منطقه فاو و جزیره مجنون به شهادت رسیدند روز یکشنبه مراسم شب وداع برگزار مي شود و دوشنبه 5 آبان ماه با تشییع پیکر این دو شهید از مسجد جامع ساری تا دانشکده قدسیه واقع در کیلومتر 7 ساری به نکا در دانشکده قدسیه ساری تدفین می شوند.

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: پیکر مطهر دو شهید  19 و 20 ساله دیگر نیز که مربوط به عملیات خیبر و تک دشمن در سال 68 در جزیره مجنون است ،7 آبان ماه تشییع و در دانشگاه آزاد تنکابن تدفین می شوند.

وی افزود: هدف ما از تشییع پیکر شهدا در دانشگاه این است که ذهن تحقیق و پژوهش دانشجو آماده شود و ما بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت را در اقشار جوان ترویج کنیم.

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: امروزه  آرامش ایران اسلامی را مدیون رشادت‌های  آن شهدایی همچون شهید دوران، شهید نیاکی، شهید حاج بصیر، شهید کشوری، شهید شیرودی و شهید ابوعمار و... هستيم  که برای حفظ و حراست از میهن اسلامی از جان خود گذشتند.

وی در پاسخ به دفن شهدا در پارک‌ها ادامه داد: ما درباره اینکه شهید کجا دفن شود نظری نداریم مسئولین شهرستان اعم از شورای شهر، شهرداری‌ها و مسئولین فرمانداری طی درخواستی که از ما می کنند آن محل مورد بازبینی قرار گرفته و بعد از تایید کارشناسان این اداره کل ،شهدا دفن می شوند.

یدالله پور روند تدفین شهدای گمنام در پارک‌ها را یک اقدام جا افتاده در کشور دانست و اظهار کرد: در استان گلستان، پارک کوه سنگی مشهد و... این تدفین انجام شده است و در مازندران در شهر جویبار نیز تدفیین شهدا را در پارک داشتیم.

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha