• دوشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: semnan-39757

/انقلاب اسلامی در چهل سالگی/

استان سمنان مستعد توسعه هنر سفال‌گری/تجلیل از 40 هنرمند استان

استان سمنان مستعد توسعه هنر سفال‌گری/تجلیل از 40 هنرمند استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و کارگروه اجتماعی و فرهنگی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان از هنر سفال‌گری به عنوان یکی از مهمترین مزیت‌های هنری این استان نام برد و گفت: شاهرود و سمنان از مهمترین مراکز سفال‌گری در کشورند.

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان، حجت الاسلام و المسملین علی اصغر فضیلت در نشست خبری رؤسای کارگروه های تخصصی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: استان سمنان امروز از هنرمندان سفال‌گر شاخصی در سطح ملی برخوردار است.

وی با اذعان به اینکه هنر سفال‌گری در استان از پتانسیل بالایی برخوردار است خاطرنشان کرد: باتوجه به وجود استعدادهای هنری ممتاز در این بخش، هنر سفال و سرامیک استان می‌تواند توسعه بیشتری بیابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بر ضرورت حمایت از این بخش تاکید و تصریح کرد: در جشن‌های سالروز چهل سالگی انقلاب علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و هنری در بخش‌های مختلف به سفال و سرامیک و دیگر صنایع دستی نیز توجه ویژه شده است.

وی از برنامه‌ریزی برای اجرای بیش از یک‌صد عنوان برنامه فرهنگی هنری به بهانه سالروز چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: تجلیل از 40 نفر از چهره‌های شاخص فرهنگ و هنر استان و سرکشی و تفقد از 40 هنرمند فعال استان از جمله این برنامه‌ها است.

فضیلت با اشاره به برخی برنامه‌های کارگروه اجتماعی و فرهنگی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان ادامه داد: اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر، جشنواره موسیقی، رونمایی کتاب، سوگواره مهر محرم ، همایش سوادرسانه‌ای، برنامه‌های متنوع قرآنی،برپایی شب شعر، نشست‌های ادبی، نمایشگاه عکس، برگزاری کارگاه‌های متعدد هنری، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در شهرستان‌های مختلف، مشارکت در سرود 40 هزار نفری در مصلی سمنان، تورهای شهرستان‌گردی و...از جمله برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در این استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از توسعه قابل توجه فضاهای فرهنگی و هنری استان در چهار دهه اخیر خبر داد و افزود: در همین ارتباط ظرفیت‌های این بخش و مقایسه آن با سال‌های پیش از انقلاب در کتابی تدوین شده که در این ایام رونمایی خواهد شد.

رئیس کارگروه اجتماعی و فرهنگی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان با گسترده خواندن دستاوردهای انقلاب اسلامی در چند دهه گذشته گفت: هر انقلابی آرمان‌های زیادی دارد که ممکن است به برخی از آنها دست یافته و دستیابی به برخی آنها نیز نیازمند زمان بیشتری باشد و طبیعتا انقلاب اسلامی ما نیز از این امر مستثنی نیست.

وی بر لزوم پاسداشت دستاوردهای انقلاب و تبیین آنها تاکید کرد و افزود: باید برای رسیدن به وضع مطلوب تلاش بیشتری مصروف کنیم.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha