• جمعه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: tabriz-113845
  • خبرنگار : 50004

امام جمعه تبریز:

تحریم "ظریف"، نشان از شکست دشمن در مقابل ایران است

 تحریم "ظریف"، نشان از شکست دشمن در مقابل ایران است
امام جمعه تبریز با اشاره به تحریم وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آمریکا، آقای ظریف، وزیر امور خارجه پرتلاش جمهوری اسلامی را تحریم کرد، این اقدام عجولانه، ابلهانه و کودکانه حکایت از شکست دشمن در فشار حداکثری و ناکامی در مقابل نظام مردمی ایران انقلابی است.  


به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان این مطلب اظهار کرد: آمریکا با تحریم نماینده دیپلماسی ایران نشان داد که فاقد قدرت منطقه‌ای بوده و طرح موضوع مذاکره فقط یک بازی مسخره سیاسی است.  


وی در ادامه با اشاره به نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور وزیر امور خارجه کشورمان و معاونان امور خارجه 4+1 در وین، اظهار کرد: این نشست در حالی به پایان رسید که اروپایی‌ها ۱۱ تعهد عملی نشده در چارچوب برجام دارند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها تعهدات فروش نفت ایران و بازگشت آن کشور است.  

وی افزود: اروپایی‌ها آماده نیستند تا به صورت میدانی کار کنند و دوست دارند فقط حرف بزنند که این نیز به هدف مشترک‌شان با آمریکایی‌ها برمی‌گردد. 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه آمریکا تلاش کرد تا با فضاسازی، مردم را از خطر حمله نظامی مردم بترساند، تصریح کرد: حالا یک راه بیشتر جلوی آمریکا نمانده که آن هم عملیات فریب مردم ایران و ترساندن آن‌ها است.

وی با اشاره به راهبرد "نه جنگ و نه مذاکره" که توسط مقام معظم رهبری مطرح شد، بیان کرد: این راهبرد، گفتمان مقاومت و بازدارندگی و تنها مسیر دست‌یابی به قله پیروزی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر روز گذشته رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی، گفت: امید است پروژه‌های افتتاح شده برای مردم پرمنفعت باشد. 

آل هاشم با بیان اینکه بنده بدون کم و کاست حرف مردم را در شورای اداری با حضور رئیس جمهوری مطرح کردم، افزود: امیدواریم مسئولان هم دقت نظر داشته باشند و شاهد محقق شدن این خواسته‌‌ها باشیم. 

وی در ادامه به در پیش رو بودن روز خبرنگار را اشاره کرد و گفت: خبرنگاران نقش مهمی در تزریق شادابی، نشاط و امید به جامعه دارند، از همه خبرنگاران قدردانی می‌کنیم و امیدواریم در کار پُر استرس خود موفق باشند.  

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن سالگرد صدور فرمان مشروطیت تصریح کرد: یکی از آسیب‌های مشروطه در ایران، عدم توجه به دستاوردهای انقلاب بود.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز افرادی مدعی خادمین‌الحرمین هستند که لیاقت این وصف را ندارند؛ چرا که در راستای عملکرد ناصحیح سعودی‌ها، ۲۷۶ نفر از حجاج ایرانی شهید شدند و در حادثه منا هم ۵۰۰ نفر از ایرانیان جان سپردند که پیکر برخی‌ها ۴۰ روز آنجا مانده بود. 

وی خاطرنشان کرد: سعودی‌ها با این وضعیت نمی‌توانند مدعی برگزاری برنامه حج باشند.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha