• پنجشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۳ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: tabriz-52692

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی خواستار شد:

تشکیل دادستان استانی برای ایجاد هماهنگی بیشتر

تشکیل دادستان استانی برای ایجاد هماهنگی بیشتر

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی خواستار تشکیل دادستان های استانی  برای  هماهنگی بیشتر شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام مالک اژدر شریفی در همایش دادستانهای عمومی _ انقلاب و نظامی مراکز استانها افزود: دادستانهای شهرستان ها با دادستان کل کشور ارتباط ندارند و از این رو تشکیل دادستان های استانی ضروری است.

 

رییس دادگستری آذربایجان شرقی با بیان اینکه موضوع امنیت بسیار مهم و اساس جامعه است، اظهار کرد: در جامعه ای نا امن نخبگان و فرهیختگان نمی توانند برای تعالی و ترقی جامعه فکر کنند و قدم بردارند.

 

وی با بیان اینکه امنیت نعمت است، افزود: ایجاد کننده این امنیت نیروهای دولتی و سازمان هایی است که با تکیه بر قوانین در جامعه امنیت ایجاد می کنند، ولی قوه قضاییه در خط مقدم ایجاد امنیت حضور دارد؛ چرا که دستورات قضایی است که مأموران انتظامی، امنیتی و مقامات اجرایی دیگر را در جهت انجام وظایفشان حمایت می کند.

 

وی افزود: قوه قضاییه ایجاد کننده امنیت و حامی دستگاه های است که ایجاد کننده امنیت جامعه هستند؛ بنابر نقش مقامات قضایی بسیار بالا و ارزشمند است.

 

حجت الاسلام شریفی با بیان اینکه جامعه نیازمند وجود دادستان ها است، گفت: دادستان بوددن یک امتحان الهی است و دادستانان باید با خدمت خالصانه به مردم از این امتحان الهی سرافراز بیرون بیایند.

 

وی خواستار شد: مدیران دستگاه قضایی و آحاد جامعه از دادستان ها که در خط مقدم ایجاد امنیت هستند، حمایت همه جانبه کنند همچنین مردم باید در مقابل حکم تسلیم شوند.

 

 همایش یکروزه دادستان های عمومی، انقلاب و نظامی مراکز استان ها با موضوع نقش دادستان ها در قانون جدید آیین دادرسی کیفری در تبریز در حال برگزاری است.

 

محور اصلی این همایش ارتقای جایگاه دادسراها در پیشگیری و برخورد با جرایم مواد مخدر، اقتصادی و امنیتی است.

 

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha