• چهارشنبه / ۱۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 00061831785

ایجاد دبیرخانه دائمی ارتباط دانشگاه و صنعت البرز در دستور کار قرار گرفت

ایجاد دبیرخانه دائمی ارتباط دانشگاه و صنعت البرز در دستور کار قرار گرفت

ایسنا/البرز رئیس جهاد دانشگاهی البرز گفت: کارگروه ارتباط صنعت و دانشگاه با هدف فعالیت پایدار ایجاد دبیرخانه دائمی را مد نظر قرار داده است.

به گزارش ایسنا، احمدرضا فیروزی در نشست خبری هفته پژوهش و فناوری که روز چهارشنبه 10 آذر ماه در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، گفت: امسال برای اولین بار در استان با رویکرد ارتباط صنعت با دانشگاه کارگروه‌هایی ایجاد شد که هم‌افزایی‌های لازم برای این تعامل در استان اتفاق بیافتد.

وی افزود: چهار کارگروه مرتبط با این موضوع با مسئولیت جهاد دانشگاهی پیش بینی شده و با عضویت دستگاه‌های مختلف شکل گرفته است.

وی ادامه داد: شناسایی نیازهای پژوهشی و فناوری توسط کارشناسان و سازمان‌ها در یکی ازکارگروه‌ها پیگیری می‌شود و با همین رویکرد چهار نشست برگزار شده و 8 یا 9 دستگاه آمادگی خود برای شناسایی نیازها را اعلام کرده‌اند.

فیروزی افزود: از دیگر کارگروه‌ها در زمینه برگزاری تورهای پژوهشی است. با این نگاه که هم صنعتگران از مراکز علمی و دانشگاهی بازدید کنند و هم دانشگاهیان از مراکز صنعتی بازدید داشته باشند. چهار بازدید هم در هفته پژوهش پیش بینی شده و لازم است این تعامل افزایش یابد.

وی از دیگر کارگروه‌های محوری را در زمینه تقویت ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت و جامعه عنوان کرد و گفت: چند نشست هم با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها برگزار شده و اتفاق خوب این است که در این کارگروه به سمت داشتن دبیرخانه دائمی برویم و منحصر به هفته پژوهش نباشد. به این ترتیب دستگاه‌های مختلف و دانشگاه‌ها در کنار هم قرار بگیرند و از ظرفیت‌های این دو حوزه به خوبی استفاده شود.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز ادانه داد: در کارگروه حمایت از تولید کنندگان داخلی نیز با آسیب شناسی و تعامل فکری چند نشست برگزار شده است.  در مجموع نگاه این است که با هم افزایی دستگاه ها و دانشگاه ها به تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه کمک کنیم. از طرفی جشنواره ملی امیرکبیر برای تقدیر از پایان نامه های کاربردی کارفرما محور نیز با رویکرد ارتباط بین صنعت و جامعه برگزار می شود و تا کنون حدود 100 پایان نامه به دبیرخاته تحویل شده است. همچنین اولین مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی را در البرز به عنوان الگوی تجاری سازی دانش  و اشتغالزایی در استان ایجاد کرده ایم که همکاری و هم افزایی دستگاه های  مختلف را به همراه دارد. اگر بتوانیم فعالیت هایی از این دست را انجام بدهیم می تواند در حل بسیاری از معضلات کمک رسان باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha