• شنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 00061972097
  • خبرنگار : 50491

ایسنا گزارش می‌دهد

ایران سوگوار اسطوره قرن بیستم/ راز محبوبیت مجاهد بت‌شکن

ایران سوگوار اسطوره قرن بیستم/ راز محبوبیت مجاهد بت‌شکن

ایسنا/گلستان امروز نه تنها ایران اسلامی که تمامی مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان سوگوار بزرگمردی هستند که بت های عصر مدرنیته را شکست و به تاریخ ایران و اسلام حیات دوباره بخشید.

در میان سیم خاردار شقاوت و ظلمات، ندایی در قلب تاریکی دنیا بلند شد، انقلابی جریان گرفت موج خروشانش طوفانی به پا کرد و تمام هیمنه دنیای پوشالی غرب را چون خس و خاشاک کنار زد.

در همان روزها که بلوک شرق دین را کنار زد و رسماً با آن به مبارزه پرداخت جهان دین و اخلاق منتظر زمینه سازی برای تجدید حیات دوباره بود امام راحل جهان را به بیداری دعوت کرد، به راستی که او به دین اسلام حیات دوباره بخشید و نور امید را در قلوب آزادی خواهان و پابرهنگان جهان روشن کرد.

امام تفکر عالم را تغییر داد اگر یکه و تنها هم بود اما یک لحظه از راه مبارزه با ظلم و کفر و بت پرستی زمانه دست بر نداشت، او با انقلاب اسلامی جهان قرن بیستم را لرزاند و تکانه عظیمی در تاریخ بشر ایجاد کرد.

امام ‌راحل یک حقیقت همیشه زنده تاریخ است که با هیچ چیز نمی توان راه نورانی آن را پاک کرد و ذبح هیچ اندیشه ای نمی تواند در مسیر حقانیت امام راحل تحریفی به وجود آورد گرچه روح ملکوتی امام خمینی(ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از میان ما پر کشید اما انقلاب اسلامی در مسیر معراج تمدن سازی قرار دارد.

معمار کبیر انقلاب اسلامی می فرمود«اگر همه عالم را بگردید خسته تر از من نمی توانید پیدا کنید لکن خدمت به اسلام و مسلمین از همه چیز مهمتر است»، او استکبارستیز و اهل مبارزه بود و در مسیر زندگی سیاسی خود هیچ گاه از آرمان ها عدول نکرد، این بزرگمرد تاریخ معاصر از جان و مال خود گذشت و آغازگر جنبشی شد که به انقلاب اسلامی انجامید و به تاریخ ایران و اسلام حیات دوباره بخشید، شاید به همین دلیل است که انقلاب اسلامی مانند مترویی در مسیر آرمان های خود یکی یکی ایستگاه های توطئه و تفرقه و تحریم و جنگ را طی می کند و از مسیر خود خارج نمی شود.

اگر می‌خواهیم به عظمت و بزرگی شخصیت امام راحل را درک کنیم باید به مکتب اندیشید که باعث شد انقلاب اسلامی از سال ۴۲ به پیروزی ۵۷ برسد، زمانی که امام راحل می‌گفت سربازانم در گهواره هستند کسی باور نمی کرد که آن نوزادان، روزی درجه ژاندارم آمریکا در هارتلند جهان را از جای بکند و شاه مجبور شود بزدلانه کشور را ترک کند.

اما پس از سال ها در راه خدا گام برداشتن و حرکت برای رضای خدا، جبر روزگار روح خدا را در بستر بیماری قرار داد و طولی نکشید که ناباورانه روز وداع امام راحل با ملت ایران و همه آزادی خواهان جهان فرا رسید و روح معمار کبیر انقلاب اسلامی در ۱۴ خرداد ماه سال ۱۳۶۸ به ملکوت اعلی پیوست.

مهم‌ترین شاخصه‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در این باره به ایسنا گفت: امام راحل یک شخصیت بی نظیر در قرن معاصر، یک سیاستمدار، فیلسوف، حکیم، عارف  بودند و در همه ابعاد شخصیت جامع و کاملی داشتند که مهم ترین دستاورد شخصیتی ایشان تشکیل نظام سیاسی الهی بوده است؛ اقدامی که برخلاف اراده تمامی ابرقدرت های شرق و غرب افتاد.

حجت الاسلام «عباسعلی گرزین» با بیان اینکه برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی بر خلاف خواست و اراده ابرقدرت ها نشانه عمق نگاه و اعقادات و شخصیت امام راحل است، بیان کرد: دشمن اراده کرد که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شکل نگیرد اما امام راحل آن را با دستان خالی و با مشارکت مردم شکل داد.

وی توجه به فطرت بشریت را مهم ترین ویژگی انسان ها برشمرد و یادآور شد: بلند کردن پرچم آزادی خواهی، استقلال طلبی، معنویت گرایی، عقلانیت جزو مهم ترین ویژگی های امام راحل بود که توانست این موج را به سراسر جهان صادر کند لذا حرکات آزادی خواهانه و استقلال طلبانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی بین مردم جهان گرایش شدید پیدا کرد و موج های ضدامپریالیستی و ضداستکباری در دنیا گسترش پیدا کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های امام راحل آرمان گرایی بود، تصریح کرد: امام راحل با صراحت اعلام کردند که انقلاب کردیم تا بتوانیم زمینه ظهور منجی بشریت(عج) را فراهم کنیم و اعتقاد به منجی  همان نقطه اشتراک تقریباً تمامی ادیان و مکاتب است که امام راحل هوشمندانه روی آن دست گذاشتند.

گرزین با بیان اینکه امروز اندیشه های ناب امام راحل مورد استقبال تمامی ادیان و مکاتب الهی مواجه شده است، بیان کرد: از آنجایی که این مهم جزو فطرت انسانی است همچنان مرزهای فکری، سیاسی و فرهنگی را در می نوردد و علی رغم خواسته کشورهای استکباری همچنان قدرت تأثیر و نفوذ جمهوری اسلامی ایران بین ملت ها مردم و آزادیخواهان جهان دوچندان می شود.

ریشه محبوبیت امام خمینی(ره)

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گلستان نیز در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: فرهنگ اصیل اسلامی که از پیامبر اسلام(ص) و فرزندانش به ملت های مسلمان رسیده در عمق جان امام خمینی(ره)رسوخ کرده بود لذا در طول ۳۳ گذشته مردم جهان هنوز «ایران» را با نام و یاد امام راحل می شناسند و به فرموده رهبر معظم انقلاب، ایران در هیچ نقطه جهان بدون نام امام راحل شناخته نمی شود و اگر سال های طولانی هم بگذرد باز هم این مهم باقی خواهد ماند.

«ذوالفقار امیرشاهی» با بیان اینکه حقیقت های فرهنگ اسلامی تا ابد تغییر نخواهد کرد و امام راحل بنیانگذار این حقیقت در عصر و نسل ما بود و خواهد ماند، تأکید کرد: ریشه این محبوبیت ها، نهایی شدن ذات حقیقت اسلام در جان و روح و روان حضرت امام(ره) بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در جهان اسلام و حتی عرصه بین المللی تأثیر عمیق و انکارناپذیری را بر جای گذاشته است، تصریح کرد: علت این تأثیر، نگاه و عرضه جدید اسلام به دنیا از سوی امام راحل بود و خروجی این نگاه جمهوری اسلامی ایران است که با سایر حکومت های جهان تفاوت جدی و اساسی دارد لذا این نگاه، تئوری های سیاسی جهان را در نوردید و ملت های جهان به ویژه محرومان و مستضعفان جهان را با این مهم آشنا کرد که این نگاه در تضاد با منافع کشورهای استکباری، استثماری و قدرت های فرامنطقه ای است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گلستان با بیان اینکه کشورهای استکباری تاکنون هزینه های زیادی را به دلیل تقابل با این هویت و حقیقت پرداختند و در مقابل هزینه هایی نیز به ما تحمیل کردند، تأکید کرد: پایداری مردم مسلمان فلسطین در مقابل رژیم جعلی صهیونیستی و همچنین مقاومت سایر مسلمانان و مستضعفان جهان اسلام مقابل استعمار و استکبار و ایستادگی کشورهای غیرمسلمان در برابر زورگویان جهان ناشی از انقلاب اسلامی و نگاه جدید امام راحل به اسلام است.

امیرشاهی با بیان اینکه امام راحل بیش از ۱۵ سال صدمات تبعید را تحمل کرد اما با خودسازی، تقواپیشگی و معرفت شناسی عمیق عرفانی از خود شخصیتی اسلامی، عرفانی، معنوی و ملکوتی به بروز و ظهور رساند، بیان کرد: امام راحل با پرهیز از تمامی ناهنجاری های اخلاقی و رفتاری و دمیدن روح عرفانی در خود به این مقام عالی معنوی دست پیدا کرد و این شخصیت، الگوی حقیقی و اطمینان بخش برای جهانیان به ویژه مسلمانان است که باید آن را سرمنشأ زندگی خود قرار دهیم و با صداقت و امانت به نسل های بعدی منتقل کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha