• پنجشنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400011909619
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک فعال حوزه مشاغل خانگی مطرح کرد؛

ورود به بازارهای جهانی با اجرای درست طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

ورود به بازارهای جهانی با اجرای درست طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

ایسنا/اصفهان یک فعال حوزه مشاغل خانگی اگرچه معتقد است برخی افراد به صورت شتاب زده در این حوزه عمل می کنند، اما مهمترین عامل توسعه مشاغل خانگی، توجه به بازاریابی و فروش است.

عادله جلوانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حوزه چرم فعال است، اظهار کرد: در حوزه مشاغل خانگی در قالب یک گروه پنج نفره مشغول فعالیت هستم.

وی با اشاره به عوامل موثر در توسعه مشاغل خانگی در استان اصفهان، گفت: همواره افراد و به خصوص بانوان به داشتن یک منبع درآمد در شرایط کنونی اقتصاد فکر می کنند و به طور قطع این موضوع می تواند منجر به توسعه مشاغل خانگی شود.

این فعال حوزه مشاغل خانگی در اصفهان ادامه داد: یکی دیگر از عوامل توسعه مشاغل خانگی رویکرد افراد به هنر است، چراکه امروز مردم دید بازتری نسبت به صنایع دستی و کارهای خانگی پیدا کرده اند و معتقدم که قوانین و مقررات موجود در توسعه مشاغل خانگی دست و پاگیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه برای توسعه مشاغل خانگی توجه و نگاه ویژه به بازاریابی و فروش در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: خوشبختانه متقاضیان بسیار و آموزش های لازم برای فعالیت در حوزه مشاغل خانگی وجود دارد، همچنین معتقدم فعالیت در این حوزه نیازمند سرمایه چندانی نیست و افراد در شروع کار می توانند با سرمایه ای اندک، کار خود را شروع کنند، اما مهمترین عامل توسعه این مدل فعالیت، توجه به بازاریابی و فروش است.

جلوانی با اعتقاد بر اینکه بهترین زمینه برای ورود به مشاغل خانگی حوزه صنایع دستی و همچنین روی آوردن به بازارهای اینترنتی است، گفت: صنایع دستی اصفهان همچون فرش، چرم و ... و حتی در حوزه پوشاک قابلیت بالایی برای ارائه به بازار جهانی و صادرات دارند.

وی با اشاره به نقاط ضعف افرادی که متقاضی راه اندازی کسب و کارهای خانگی هستند، گفت: متاسفانه برخی افراد در این حوزه شتاب زده عمل می کنند که این موجب موفق نشدن آنها در میانه راه می شود.

این فعال حوزه مشاغل خانگی در اصفهان با اشاره به مشکلاتی که پیش روی فعالان حوزه مشاغل خانگی وجود دارد، اظهار کرد: اگر بازاری برای فروش باشد و بازاریابی درستی انجام شود، افراد فعال در این حوزه می توانند با موفقیت عمل کنند.

وی در ادامه درباره طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که مجری آن جهاد دانشگاهی است، گفت: این طرح بسیار مناسب است، اما به نظر می رسد هنوز به اهداف اصلی خود نرسیده است، البته جهاد دانشگاهی اصفهان با برپایی دوره های آموزشی متنوع، تلاش بسیاری برای رسیدن به این هدف دارد.

به اعتقاد جلوانی، این طرح می تواند منجر به توسعه مشاغل خانگی و حتی مهیا کردن بازارهای جهانی و صادراتی برای فعالان این حوزه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha