• شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400012110503
  • خبرنگار : 50214

مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد:

اجرای سند سازگاری با کم‌آبی اولویت امسال آب منطقه‌ای یزد است

اجرای سند سازگاری با کم‌آبی اولویت امسال آب منطقه‌ای یزد است

ایسنا/یزد مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد اولویت این شرکت در سال جدید را اجرای این سند سازگاری با کم آبی خواند و اظهار کرد: براساس این سند باید پایداری منابع آبی استان در کنار حفظ مشاغل و معیشت مردم از جمله کشاورزی تضمین شود.

«محمد مهدی جوادیان زاده» در دوازدهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بهاباد که در قالب رویداد آبی این شهرستان برگزار شد، با تاکید بر اینکه شهرستان بهاباد از نقاط کم بارش استان یزد به شمار می‌رود، گفت: به دلیل برداشت‌های نادرست، روز به روز شاهد افزایش وخامت اوضاع منابع آب در این مناطق هستیم.

وی مهمترین چالش منابع آبی را نبود مدیریت صحیح منابع عنوان کرد و افزود: در همین راستا سند سازگاری با کم‌آبی استان در سال ۹۹ با همکاری کلیه دستگاه‌های ذیربط تدوین شد و به تایید کارگروه ملی سازگاری با کم آبی کشور رسید.

جوادیان‌زاده با اشاره به این که اولویت شرکت آب منطقه‌ای یزد در سال ۱۴۰۰ اجرای این سند است، بیان کرد: پایداری استان‌های خشک از جمله یزد، مهمترین چشم‌انداز در این سند است به این گونه که پایداری منابع آبی استان در کنار حفظ مشاغل و معیشت مردم از جمله کشاورزی تضمین شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد تصریح کرد: باید اضافه برداشت‌ها و برداشت‌های غیرقانونی در بخش‌های مختلف محدود شود تا اجرای این سند کسری سفره‌ها را جبران کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، «سیدعلی اوهب» رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های بافق و بهاباد نیز در ابتدای این نشست به تشریح وضعیت بارش‌ها در بهاباد پرداخت و اظهار کرد: از ابتدای مهرماه تا اسفندماه ۹۹ حدود ۴۰ میلیمتر بارش در این منطقه به ثبت رسیده که در مقایسه با استان بارش کمتری داشته است.

وی افزود: این میزان بارندگی در مقایسه با بلندمدت ۵۴ درصد و نسبت به سال ۹۸-۹۹ نیز ۳۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha