• شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۲۱:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400012111144
  • خبرنگار : 50071

استاندار در جلسه ستاد کرونا خبر داد

نیاز به افزایش ظرفیت‌ تخت‌های بیمارستانی در خراسان رضوی

نیاز به افزایش ظرفیت‌ تخت‌های بیمارستانی در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی با تاکید براینکه نیازمند افزایش ظرفیت‌ تخت‌های بیمارستانی هستیم، گفت: روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان در این حوزه برنامه‌ریزی کنند.

محمدصادق معتمدیان امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای خراسان رضوی که در استانداری برگزار شد با اشاره به بروز پیک چهارم کرونا در کشور، اظهار کرد: بخشی از این مسئله به اتفاقات اسفندماه بر می‌گردد، عدم رعایت پروتکل‌ها، بازار شلوغ عید در نیمه دوم اسفند و سفرهایی که در وضعیت‌های مختلف بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفت از دلایل شیوع این بیماری است.

استاندار خراسان رضوی افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان رضوی ۷۶ درصد بوده که پایین و نشان‌دهنده عادی انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. پروتکل‌های بهداشتی باید حداقل ۹۰ درصد رعایت شود تا شرایط مطمئنی را در بحث مدیریت بیماری داشته باشیم.

معتمدیان با تاکید براینکه نیازمند افزایش ظرفیت‌ تخت‌های بیمارستانی هستیم، تاکید کرد: ضرورت دارد تا روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان در این حوزه برنامه‌ریزی کنند.

استاندار خراسان رضوی با قدردانی از مشارکت رسانه‌های استان و صداوسیما در بحث اقناع‌سازی مردم و ترویج رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: ۲۱ شهرستان استان نارنجی و هشت شهرستان قرمز هستند، در این راستا می‌طلبد برنامه‌های جدی‌تری را در عرصه تبلیغات و اطلاع‌رسانی مخصوصا با حضور کارشناسان و متخصصان در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی داشته باشیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، وی ادامه داد: برگزاری نشست‌های خبری در این حوزه بسیار ضروری است و شرایط جدید باید برای مردم تبیین شود تا پاسخگویی به افکار عمومی شکل بگیرد.

معتمدیان خطاب به مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و سایر مدیران در استانداری خراسان رضوی گفت: مدیران همواره پاسخگوی رسانه‌ها باشند تا شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی صورت بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha