• یکشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۸:۱۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400012211246
  • خبرنگار : 50428

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل :

چرا ۵۰ درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل علاقه ای به انجام کارهای فرهنگی ندارند؟

چرا ۵۰ درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل علاقه ای به انجام کارهای فرهنگی ندارند؟

ایسنا/اردبیل مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی اردبیل گفت: 27 کانون فرهنگی متنوع اعم از مذهبی، هنری، ادبی، اجتماعی و غیره و 21  انجمن علمی دانشجویی در رشته های مختلف این دانشگاه فعالیت می‌کنند. 

نقی دشتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با احتساب حداقل 5 عضو شورای مرکزی و 10 عضو عادی برای این کانون‌ها و انجمن‌های علمی می‌توان گفت نزدیک به 20درصد از دانشجویان این دانشگاه به‌نوعی در فعالیت فرهنگی درگیر و فعال هستند.
وی ادامه داد: البته در کنار اینها حداقل 35 نشریه دانشجویی و 3 تشکل دانشجویی (بسیج، جامعه اسلامی دانشجویان و انجمن اسلامی دانشجویان) نیز مشغول فعالیت هستند که رقم مشارکت فرهنگی دانشجویان با این حساب بسیار بالاتر می‌رود.


دشتی افزود: نکته مهم و قابل‌تأمل در خصوص مشارکت دانشجویان علوم پزشکی در فعالیت‌های فرهنگی این است که در مقابل برخی دانشجوها که در نهادهای فرهنگی متنوعی فعالیت می‌کنند متأسفانه بیش از 50درصد دانشجویان این دانشگاه عملاً در هیچ نهاد یا حتی برنامه فرهنگی حضور نداشته و وارد این حوزه‌ها نمی‌شوند که این مسئله نیازمند بررسی علمی و آسیب‌شناسی جدی می‌باشد.
مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی اردبیل اضافه کرد: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برخلاف تصور اولیه برخی افراد که ممکن است گمان کنند صرفاً به درس و فعالیت‌های علمی علاقه‌مند باشند، گرایش‌های خوب و متنوعی به هنر و مسائل فرهنگی دارند.


به گفته این مسئول، البته اولویت اصلی بسیاری از این دانشجویان، مسائل درسی بوده و سنگینی و سختی بسیاری از درس‌ها ایجاب می‌کند که کمتر با موضوعات فرهنگی درگیر شوند و تصور خود دانشجوها در بدو ورود به دانشگاه نیز همان تصور غالب درسی و علمی است اما برای اینکه این مسائل باعث دوری استعدادهای خوب فرهنگی از فعالیت‌های فوق‌برنامه نشود هرساله در روزهای اول شروع کلاس‌های دانشجویان جدیدالورود، سراغ آنها رفته و درخواست می‌کنیم فرم‌های استعدادیابی فرهنگی را تکمیل کنند و اگر کسی داوطلبانه به سراغ ما نیامده باشد، خودمان سراغ علاقه‌مندان و اهل فرهنگ و هنر رفته و آنها را دعوت به فعالیت فرهنگی می‌کنیم. 


دشتی با بیان اینکه دانشجویان علوم پزشکی اردبیل هم مثل دیگر جوانان بیشتر دنبال برنامه‌های شاد و امیدآفرین هستند، گفت: اقتضای سنی آنها گرایش به برنامه‌های مفرح درعین‌حال پرمحتوا است و اگر بتوان برنامه غنی و جذابی اجرا کرد دانشجویان علوم پزشکی استقبال خوبی از آن خواهند داشت.
این مسئول افزود: تجربه سال‌های اخیر نشان داده است که برنامه‌های علمی جذاب نیز به شدت در بین دانشجویان علوم پزشکی طرف‌دار دارد، به‌عنوان نمونه یک همایش علمی پرمحتوا بنام TED MED که توسط انجمن علمی پزشکی نوین در سال‌های گذشته به‌صورت حضوری اجرا می‌شد با استقبال فوق‌العاده‌ای مواجه شد و علی‌رغم بلیط‌فروشی مجبور به تکرار اجرای آن در سکانس فوق‌العاده نیز می‌شدیم بنابراین به نظر می‌رسد اگر برنامه فرهنگی از خلاقیت، محتوا و جذابیت کافی برخوردار باشد، دانشجوها گرایش زیادتری به استفاده از آن پیدا می‌کنند و موضوع این برنامه‌های جذاب می‌تواند علمی، ادبی، مذهبی یا چیز دیگری باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha