• یکشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۷:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400012211943
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

خراسان جنوبی؛ استانی امن و مطلوب برای سرمایه گذاری

خراسان جنوبی؛ استانی امن و مطلوب برای سرمایه گذاری

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: خراسان جنوبی، محیط خوب و مناسبی برای سرمایه گذاری است.

حمید ملانوری، امروز یکشنبه ۲۲ فروردین در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در فرمانداری طبس بیان کرد: خراسان جنوبی، استانی زرخیز و توانمند پر از ذخایر و منابع مختلف است.

به گزارش ایسنا، وی یادآور شد: همین ذخایر و ظرفیت‌ها، استان را به محیطی مناسب برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مستعد بودن خراسان‌ جنوبی تصریح کرد: با توجه به محورهای توسعه‌ای استان در زمینه های مرز، گردشگری، معدنی، کشاورزی و صنعتی، هرکس که بخواهد به سوددهی خوبی در سرمایه برسد، می‌تواند در خراسان جنوبی سرمایه گذاری کند.

ملانوری تصریح کرد: علی‌رغم ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان، خراسان جنوبی، اولین رتبه امنیت سرمایه گذاری را در کشور دارد.

وی ادامه داد: کسانی که در حوزه‌های دولتی، خصوصی و خصولتی از گذشته، پیش قراول سرمایه گذاری در استان هستند، برای ما عزیزند و دست آنها را می‌فشاریم.

استاندار، بهره مندی از توان و ظرفیت بخش خصوصی را در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و بسیار ارزشمند خواند و گفت: اعتقاد ما این است که سرمایه گذاری که به تولید ورود می کند و در اشتغالزایی نقش دارد،بهترین خیر است و باید برای او فرش قرمز پهن کرد.

ملانوری با اشاره به مشکلاتی که در برخی واحدهای تولیدی استان وجود دارد، اظهار کرد: برخی از این مسایل و موانع به جهت عدم صلاحیت افرادی است که به تولید ورود کرده اند.

وی تصریح کرد: ما درصدد هستیم، منابع استان را از دست افراد فاقد صلاحیت خارج کرده، در اختیار سرمایه گذارانی قرار دهیم که اهلیت و توانایی لازم را دارند.

استاندار خاطرنشان کرد: برای واحدهایی که به جهت ناملایمات موجود، تهدید، تحریم، مشکلات بازار و... دچار اشکال شده‌اند، با همکاری و تعامل بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی، موانع موجود را رفع می‌کنیم.

ملانوری بیان کرد: مدیران واحدهای تولیدی مشکل دار هم باید به میدان بیایند و با جدیت به رفع موانع همت گمارند.

وی، حمایت از تولید کننده را در اولویت برنامه‌های استان عنوان کرد.

گفتنی است؛ در این جلسه مشکلات سه واحد کانسرام، سیمان و کک بررسی شد و راهکارهایی برای رفع موانع و مشکلات آنها ارائه شد.

رفع موانع تولید در سه واحد تولیدی راکد در طبس

حمید ملانوری، استاندار خراسان جنوبی همچنین در حاشیه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: برای رفع موانع تولید در سه واحد تولیدی راکد در طبس تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شعاری که به تدبیر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) برای امسال تعیین شده، "تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها"، حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی در اولویت برنامه‌های استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در سه واحد تولیدی کک، کانسرام و سیمان طبس گفت: برای رفع این مشکلات، جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان را امروز در طبس برگزار کردیم.

استاندار به تشریح نتایج این جلسه پرداخت و افزود: برای دو واحد کانسرام و سیمان مقرر شد، راهکارهای اقتصادی شدن این دو طرح، ظرف ۱۰ روز آینده توسط حوزه های متولی و زیر نظر معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری احصا شود.

ملانوری ادامه داد: تعیین تکلیف موضع سهامداران درخصوص ادامه فعالیت یا جذب سرمایه گذاران جدید برای این دو واحد از دیگر تصمیمات این جلسه بود.

وی اظهار کرد: در مورد کارخانه کک هم مقرر شد، بدهی این مجموعه به زغال سنگ طبس ۶ ماه تمدید شود و زغال‌سنگ نیز مواد اولیه مورد نیاز را در اختیار کک قرار دهد.

استاندار یادآور شد: مدیریت شرکت کک هم قول دادند با این مساعدت، واحدهای راکد خود را ظرف امسال فعال نماید. ملانوری اظهار امیدواری کرد؛ با برنامه ریزی هایی که شده، این واحد تولیدی بتواند به ظرفیت اسمی خود برسد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، معادن و ذخایر زغال سنگ را از بزرگترین ظرفیت‌های شهرستان طبس عنوان کرد.

استاندار، طبس را به جهت وسعت زیاد و موقعیت جغرافیایی مناسب، مستعد برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ برشمرد.

ملانوری خاطر نشان کرد: علیرغم این که طی سال های گذشته برای استفاده از ذخایر این شهرستان، سرمایه گذاری هایی در باب استقرار و ایجاد واحدهای صنعتی صورت گرفته، اما هنوز  به اندازه واقعی از این ثروت عظیم بهره برداری نشده است.

وی یادآور شد: ما در تلاشیم با همکاری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، سرمایه گذاران بخش خصوصی و دولتی و... این زمینه را فراهم کنیم تا هر چه زودتر واحدهای معدنی مختلف در شهرستان فعال شوند.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: فعال شدن واحدهای معدنی و شکل گرفتن واحدهای صنعتی مرتبط و پایین دستی، اشتغال بیشتر و در نتیجه رونق منطقه را به همراه دارد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha