• یکشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400012916791
  • منبع : نمایندگی اردبیل

فرمانده تیپ 40 ارتش:

ارتش بر اساس دکترین نظامی منطقه‌ای خودکفاست

ارتش بر اساس دکترین نظامی منطقه‌ای خودکفاست

ایسنا/اردبیل فرمانده تیپ 40 هجومی و متحرک ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز بر اساس دکترین نظامی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به خودکفایی رسیده و هیچ وابستگی به دیگر کشورها ندارد.

امیر سرتیپ سلیمانیان  در مراسم گرامیداشت دهه ارتش در اردبیل اظهار کرد: امروز نیروهای مسلح به ویژه ارتش قهرمان با تمام توان و آمادگی خود در دفاع از این مرز و بوم آماده جانفشانی است به طوریکه با اقتدار و صلابت از مرزهای کشور دفاع می‌کند و هیچ مماشاتی را با دشمنان و معاندین نخواهد داشت.

وی تصریح کرد:‌ در جهت تأمین امنیت کامل کشور، ارتش جمهوری اسلامی ایران در آمادگی رزمی، دفاعی و قدرت بالای بازدارندگی قرار دارد و در کنار سایر نیروهای مسلح در زمان صلح تلاش می‌کند تا امنیت پایدار را برقرار کند.

فرمانده تیپ 40 هجومی و متحرک ارتش گفت: براساس قانون اساسی وظیفه ارتش به صراحت در دفاع از کیان کشورمان مشخص شده و در زمان جنگ در برابر تجاوز دشمنان از خاک کشور دفاع کرده و در زمان صلح نیز در جهت حفظ آمادگی و ارتقا توان رزمی تلاشی جدی انجام می‌دهد.

سرتیپ سلیمانیان به مجاهدت نیروهای ارتش در صیانت از آب و خاک این کشور اشاره کرد و افزود: تمام تجهیزات، آموزش‌ها و ارتقا توان ارتش براساس دکترین نظامی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است و در این زمینه امروز ارتش ما به خودکفایی کامل رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ در کنار جلوگیری از تجاوز دشمنان و خصومت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنها ارتش جمهوری اسلامی ایران اعم از زمینی، هوایی و دریایی در آمادگی کامل به سر می‌برد و توانسته با تکیه بر جوانان این مرز و بوم به خوداتکایی برسد.

سلیمانیان اضافه کرد: اگر زمانی کشور ما در تأمین یک متر سیم خاردار عاجز بوده امروز با اتکا به دانش بومی و توان فنی جوانان ارتش جمهوری اسلامی ایران به بالاترین سطح از تولید تسلیحات نظامی رسیده و در انجام مأموریت خود از همه این امکانات بهره‌ می‌گیرد.

وی به تهیه پهبادها و تجهیزات مدرن ارتش در کمک به تأمین امنیت کشور اشاره کرد و ادامه داد: تولید انواع رادارهای هوایی و ارتقا نیروی دریایی در صیانت از آب و خاک این کشور ستودنی است به طوریکه بدون نیاز به بیگانگان ارتش ما امروز با بهره‌مندی از سیستم مخابراتی، مهندسی و سلاح‌های متنوع نظامی قادر به دفاع از این کشور و ملت غیرتمند است.

سلیمانیان به تولید انواع موشک‌ها و همچنین بالگردهای مورد نیاز در دفاع از این مرز و بوم اشاره کرد و گفت:‌ خوشحال هستیم که تیپ 40 ارتش نیز در استان اردبیل با تقدیم یک‌هزار و 260 شهید و همچنین چهار هزار جانباز و 550 آزاده به یک نیروی ارزشی و قابل تکریم تبدیل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تیپ 40 ارتش با حضور در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها و پشتیبانی از مردم در سیل، زلزله و بلایای طبیعی در شرایط کرونایی در 15 ماه اخیر توانسته در کنار سایر تلاشگران و مدافعان سلامت، وظیفه خطیر خود را انجام دهد.

سلیمانیان اضافه کرد: تمام بیمارستان‌های ارتش در اختیار مداوای بیماران کرونایی بوده و در قالب طرح مردم‌ یاری ارتش توانسته به ضدعفونی و گندزدایی مناطق مختلف شهر و توزیع بسته‌های بهداشتی و درمانی اقدام کرده تا شرایط مناسبی را در گذر از این بحران شاهد باشیم.

وی بیان کرد: در گرامیداشت دهه ارتش برنامه‌های متنوعی برگزار شده و به دلیل شرایط کرونایی رژه نیروهای مسلح در داخل پادگان شهید چمران ارتش فردا برگزار خواهد شد.

فرمانده تیپ 40 هجومی و متحرک ارتش اظهار کرد: در استخدام نیروها نیز به صورت افسری و درجه‌داری آمادگی کامل وجود دارد که علاقمندان می‌توانند با مراجعه به دفتر گزینش ارتش اطلاعات لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha