• چهارشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400020100611
  • منبع : نمایندگی زنجان

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان خبر داد

قرعه‌کشی نهایی متقاضیان مسکن ملی زنجان در نیمه نخست اردیبهشت‌ماه

قرعه‌کشی نهایی متقاضیان مسکن ملی زنجان در نیمه نخست اردیبهشت‌ماه

ایسنا/زنجان مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان از تعیین تکلیف نهایی متقاضیان مسکن طرح اقدام ملی و تخصیص پروژه در نیمه نخست اردیبهشت خبر داد.

مسعود بیات‌منش ظهر امروز (۱ اردیبهشت‌ماه) در جلسه شورای مسکن استان زنجان، اظهار کرد: ۲۸ هزار و ۶۹۱ نفر در استان زنجان طی سه مرحله برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند که بیشترین ثبت‌نامی‌ها نزدیک به ۲۴ هزار نفر مربوط به شهر زنجان، ۱۰۴۱ نفر در ابهر و ۳۷۲۹ نفر در سایر شهرها است.

وی تعداد متقاضیان تایید نهایی شده را ۱۴ هزار و ۶۰۹ نفر برشمرد و گفت: در شهر زنجان ۱۳ هزار و ۵۴ نفر، ابهر ۲۷۷ نفر و ۱۹ شهر دیگر ۱۲۷۸ نفر تایید نهایی شدند که از بین آن‌ها ۱۲ هزار و ۳۰۶ نفر واریز وجه داشتند و برای ۱۰ هزار و ۷۳۵ نفر تخصیص پروژه اتفاق افتاده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه منابع مالی پروژه‌ها از محل آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی تامین می‌شود، ابراز کرد: تسهیلات  بانکی ۴.۵ میلیارد تومان بوده و ۶۰۰ میلیارد تومان هم آورده متقاضیان است و تاکنون از این رقم ۲۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌ها تزریق شده است.

بیات‌منش، در مورد پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها تصریح کرد: پروژه ۷۰۰ واحدی برکت و ۲۰۰۰ واحدی در مجموعه ۷۳ هکتاری گلشهر تا دو یا سه ماه آینده به مرحله اتمام اسکلت و سازه می‌رسد. تاکنون در شهر زنجان ۹۰۰۰ واحد پیمان‌سپاری شده است. برای ۳۰۰۰ نفر کمبود زمین داشتیم. واریز وجه ۳۰۶۷ نفر نیز باقی مانده که تا ۱۵ روز مهلت واریز دارند و در نیمه نخست اردیبهشت آخرین قرعه‌کشی برای تعیین‌تکلیف متقاضیان انجام می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: استان زنجان در تعداد ثبت‌نامی‌ها، تایید نهایی متقاضیان و تخصیص پروژه طرح اقدام ملی مسکن رتبه نخست را در کشور دارد و اشتغال‌زایی و تثبیت قیمت مسکن از مزایای مهم آن به‌شمار می‌رود. بیش از ۸۰ درصد واحدها به جوانان اختصاص دارد و ظرفیت اشتغال خوبی در استان ایجاد می‌کند به طوری‌که پیمانکاران موضوع کمبود نیروی کار را مطرح کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان به تربیت نیروی ماهر و کارآمد و صنعتی‌سازی ساختمان‌ها تاکید کرد و گفت: ارتقای کیفیت، پایین‌ آوردن قیمت تمام شده، استفاده از نیروی ماهر و متخصص و رونق اقتصادی از دیگر مواهب این پروژه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این احداث ۵۰۰ واحد مسکن فرهنگیان و ۴۵۰ واحد برای نیروهای مسلح نیز در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: ۱۵۰ نفر از خبرنگاران و اعضای هیئت علمی دانشگاه زنجان نیز از اعضای واجد شرایط بودند که نتوانستند در طرح اقدام ملی ثبت‌نام کنند و تلاش داریم مقدمات ثبت‌نام آفلاین آن‌ها فراهم شود.

بیات‌منش، با بیان اینکه در غرب زنجان اراضی ۷۰ هکتاری از طرف بنیاد مستضعفان تامین شده که ظرفیت بارگذاری ۶۰۰۰ واحد را دارد، تصریح کرد: در حال تهیه طرح نهایی آن هستیم و با فراهم شدن مقدمات کار، یک کمربندی هم در این مسیر احداث می‌شود تا مشکل دسترسی به بهشت زهرا نیز حل شود.

این مسئول، به پیگیری اختصاص مسکن به دهک‌های یک تا سه اشاره کرد و افزود: طبق ارزیابی اولیه آمار مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ۱۵۰۰ نفر واجد شرایط هستند و تلاش داریم با استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و سایر موارد با پایین آوردن هزینه‌ها و به صفر رساندن هزینه زمین، مسکن ارزان‌قیمت برای این اقشار تولید کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha