• دوشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400022013981
  • خبرنگار : 50294

افتتاح شعبە شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ، هنر و رسانه در استان کردستان

افتتاح شعبە شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ، هنر و رسانه در استان کردستان

ایسنا/کردستان معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان، سال 1400 را سال تحول در جایگزین‌های رسیدگی قضایی دانست و گفت: ترویج فرهنگ صلح و سازش و اصلاح ذات البین از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

بهادر اسدی (امروز 20 اردیبهشت) در آیین افتتاحیە شورای حل اختلاف ویژە فرهنگ، هنر و رسانە اظهار کرد: سال 1400، سال تحول در جایگزین‌های رسیدگی قضایی شامل شورای حل اختلاف، نهاد میانجی‌گری و داوری است.

وی با اشارە بە اینکە وظیفه اصلی شورای حل اختلاف ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه است، افزود: در این راستا تعداد 18 نفر در نهاد میانجی‌گری استان کردستان در آزمون اولیه پذیرش شده و کمتر از یک ماه آینده آزمون پایان دوره آموزشی آن‌ها برگزار و پروانە فعالیت آن‌ها صادر می‌شود.

وی از تاسیس کانون داوران در استان کردستان در هفته گذشته خبر داد و افزود: در آینده نزدیک فراخوان جذب داوران در استان کردستان انجام می‌شود تا با فعال‌سازی این نهاد اندکی از حجم ورودی پرونده‌ها به محاکم دادگستری کاهش یابد.

اسدی تصریح کرد: در سال گذشتە نرخ صلح و سازش پرونده‌های شوراهای حل اختلاف در استان کردستان 26 درصد بودە است کە با توجه به فرهنگی بودن استان کردستان انتظار می‌رود این نرخ در سال جاری افزایش پیدا کند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف، ارتقای آگاهی جامعه را از وظایف اصلی اصحاب رسانه و فرهنگ ذکر کرد و افزود:  امیدواریم با افتتاح این شعبه در استان کردستان، فرهنگ صلح و  سازش در جامعه ارتقا یافته و بە انتظام بخشی و کاهش تنش در جامعه منجر شود.

در ادامە این جلسه عبید رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: کردستان سومین استان در کشور است که این شعبه ویژه در آن تشکیل می‌شود.

رستمی عنوان کرد: یکی از کارکردهای اصلی این شورا کاهش ارجاع پروندەهای حوزە فرهنگ و هنر بە محاکم قضایی است و امید است با همکاری ادارە کل دادگستری استان کردستان تمامی پروندەهای موجود در حوزە فرهنگ و رسانە در این شورا بە صلح و سازش ختم شود.

وی بە اهمیت ایجاد شورای حل اختلاف ویژە فرهنگ، هنر و رسانە در استان کردستان اشارە کرد و گفت: صلح و سازش یکی از مبانی اخلاقی ما ایرانیان است و از قدیم الایام نیز در بین جوامع و حکام بزرگان و مراجع دینی مرجع صلح و سازش بین اختلافات مردمی بودە است.

رستمی بیان کرد: همچنین این شعبە می‌تواند محلی باشد برای کاهش آسیب‌هایی کە در سطح اجتماع و در حوزە فرهنگ و هنر وجود دارد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha