• سه‌شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۸:۵۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400022115027
  • منبع : نمایندگی قزوین

مشاغل خانگی فرصتی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار

مشاغل خانگی فرصتی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار

ایسنا/قزوین یک کارآفرین گفت: لیسانس معماری دارم و پدرم مهندس صنایع و مادرم لیسانس زبان دارد؛ هر سه بیکار بودیم بنابراین به فکر افتادیم با حداقل سرمایه یک شغل راه‌اندازی کنیم که در شرایط حاضر مشاغل خانگی را بهترین عرصه برای فعالیت دیدیم.

نگین حاجی سید جوادی در گفت‎وگو با ایسنا اظهار کرد: من لیسانس معماری دارم و پدرم مهندس صنایع و مادرم لیسانس زبان دارد؛ هر سه بیکار بودیم و به این فکر افتادیم با حداقل سرمایه یک شغل خانگی را راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: در شرایط حاضر مشاغل خانگی را بهترین عرصه برای فعالیت دیدیم. برای دریافت مجوز کسب و کار خانگی در بروکراسی اداری قرار گرفته‌ایم و بعد از ۶ ماه هنوز موفق به دریافت مجوز نشده‌ایم.

این کارآفرین با بیان اینکه فعالیت در عرصه بسته‌بندی خشکبار و ادویه‌ را انتخاب کرده است، بیان کرد: محصولات را خریداری و پس از بازبینی و پاکسازی مجدد، بسته‌بندی و ارائه می‌کنیم. در تلاش هستم این شغل را راه‌اندازی کنم و گسترش دهم؛ مقداری نیز پیش تولید کرده‌ و به فروشگاه‌ها ارائه کرده‌ام اما هنگام ارائه از من مجوز می‌خواهند که تا به امروز موفق به دریافت مجوز نشده‌ام.

وی تشریح کرد: دریافت مجوز کارگاهی از سوی نهادها به کارگاه نیاز دارد و عملاً ممکن نیست، دریافت مجوز مشاغل خانگی هم روندی طولانی دارد. برای فعالیت به امکانات نهادهای دولتی احتیاج نداریم و در صورت دریافت مجوز می‌توانیم این شغل خانگی را راه‌اندازی کرده و فعالیت خود را با قدرت آغاز و حداقل ۶ نفر را مشغول به کار کنیم. البته این شغل قابل گسترش است و افراد بیشتری می‌توانند مشغول به کار شوند.

حاجی سید جوادی خاطرنشان کرد: در صورتی که مانع ایجاد نشود و مجوزها به سهولت صادر شود افراد می‌توانند در عرصه مشاغل‌خانگی فعالیت کنند؛ این مشاغل با حداقل سرمایه راه‌اندازی می‌شوند به شرط اینکه مجوزها را سریع دریافت کنند.

این کارآفرین در پایان متذکر شد: افراد در ابتدا باید ایده خود را بررسی و بازاری که قصد ورود به آن دارند را تجزیه و تحلیل کرده و سپس برای شروع اقدام کنند، فقط باید ایده‌پردازی خوب داشته باشند و بازار هدف خود را مشخص کنند و علاوه بر آن باید طوری برنامه‌ریزی کنند که از لحاظ قیمت و کیفیت برایشان مقرون به صرفه باشد.

به گزارش ایسنا، این مصاحبه در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و معرفی پیشرانان توانمند استان صورت پذیرفت. کارفرمای این طرح ملی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و جهاددانشگاهی مجری این طرح است؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات تکمیلی به سایت www.inhb.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha