• چهارشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400022215372
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مطرح کرد

نزدیک شدن به پایان کرونا با تحمل دقیقه های آخر

نزدیک شدن به پایان کرونا با تحمل دقیقه های آخر

ایسنا/اصفهان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه درحال نزدیک شدن به نقطه پایان کووید هستیم، گفت: در ماه های پایانی همه گیری کرونا بهتر است پیک جدیدی نداشته باشیم و تعداد بالای مرگ و میر را تجربه نکنیم تا با واکسیناسیون که روز به روز در حال افزایش است، شرایط به گونه ای شود که شاهد کنترل بیماری باشیم.

آرش نجیمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه هم اکنون در شیب کاهشی موارد ابتلا و بستری بیماران کووید۱۹ در استان قرار داریم، اظهار کرد: میزان مثبت شدن تست های کرونا در استان از ۴۵ درصد به ۳۵ درصد رسیده است. همچنین تعداد بیماران بستری که به دو هزار و ۶۰۰ نفر رسیده بود و نگران بودیم از سه هزار بیمار در روز فراتر رود و شرایط بحرانی شود، هم اکنون به کمتر از دو هزار بیمار رسیده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود در صورت رعایت پروتکل های بهداشتی تا پایان اردیبهشت موارد بستری بیماران کووید در استان سه رقمی شده و به زیر هزار بیمار بستری در روز برسیم، گفت: در این شرایط می توانیم تخت های درمانی و ظرفیت های بیمارستانی را دوباره به بیماران غیر کووید که به شدت نیازمند خدمات هستند اختصاص دهیم. این شرایط در صورتی اتفاق می افتد که همه مردم رعایت کنند و  شرایطی که در ایام نوروز پیش آمد، با پایان ماه رمضان اتفاق نیفتد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه تعداد موارد فوت بیماران کووید۱۹ در استان، با تلاش کادر درمان با رقم هایی که پیش بینی می شد فاصله دارد، ابراز امیدواری کرد که در هفته های آینده علاوه بر کاهش موارد بستری، شاهد کاهش موارد فوت نیز باشیم.

وی افزود: تغییر رنگ قرمز اصفهان به خاطر شیب نزولی بیماری بوده وگرنه از لحاظ تعداد موارد بستری و شناسایی بیماران همچنان شرایط خوبی نداریم و روزی حدود ۲۵۰ بیمار در بیمارستان ها بستری می شوند. پیش بینی می کنیم با این شیب نزولی بیماری در استان شرایط بهتر شود، اما آنچه می تواند پیش بینی را به هم زند و حتی شرایط بدتری به وجود آورد عدم پایبندی به پروتکل های بهداشتی است.

نجیمی با قدردانی از همکاری اصناف در رعایت محدودیت های کرونایی طی هفته های گذشته، گفت: اصناف طی این مدت بیشترین آسیب را دیدند و امیدواریم وضعیت موجود را مدیریت کرده و پروتکل های بهداشتی را به طور جدی رعایت کنند، همچنین مردم تحرک غیر ضروری نداشته باشند و بدانند الان فصل مسافرت نیست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه درحال نزدیک شدن به نقطه پایان کووید هستیم، تصریح کرد: در ماه های پایانی همه گیری کرونا بهتر است پیک جدیدی نداشته باشیم و تعداد بالای مرگ و میر را تجربه نکنیم تا با واکسیناسیون که روز به روز در حال افزایش است شرایط به گونه ای رقم خورد که شاهد کنترل بیماری باشیم.

 وی با بیان اینکه پایان همه گیری کرونا به رفتارهای اجتماعی و تحمل ما بستگی دارد، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم دقیقه های ۸۵ تا ۹۰ کرونا را تحمل کنیم ان شا الله به پایان همه گیری نزدیک می شویم.

نجیمی همچنین درخصوص شناسایی موارد ابتلا به کرونای هندی در اصفهان گفت: ویروس جهش یافته موسوم به کرونای هندی خوشبختانه معضل جدی برای استان به وجود نیاورده است، در عین حال که از افراد مشکوکی که به ویژه در فرودگاه از محل هایی شیوع این ویروس می آیند تست گرفته و به تهران ارسال می شود چون در اصفهان امکان تشخیص کرونای هندی وجود ندارد، اما هنوز مواردی گزارش نشده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه وضعیت شهرستان های استان روز به روز بهتر می شود، گفت: هنوز در برخی شهرستان ها تعداد موارد بستری بیماران کووید زیاد است، اما در کل روند امیدوار کننده است و اگر همراهی مردم ادامه داشته باشد و شرایط به همین صورت پیش برود شاهد وضعیت تغییر در همه نقاط استان خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha