• سه‌شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400022819963

استاندار فارس:

برای مقابله با اعتقادات مخالف فرهنگ ایرانی اسلامی برنامه تدوین شود

برای مقابله با اعتقادات مخالف فرهنگ ایرانی اسلامی برنامه تدوین شود

ایسنا/فارس استاندار فارس با بیان اینکه یکی از زمینه سازهای آسیب‌ها افزایش سن ازدواج، افزایش انتظارات در بدو تشکیل زندگی، تغییر نحوه گزینش‌های تشکیل خانواده و ترویج اعتقادات غیرقابل قبول از نظر فرهنگ ایرانی و اسلامی، گفت: برای همه اینها برنامه‌های مقابله‌ای تهیه و تدوین شود.

عنایت‌الله رحیمی سه‌شنبه ٢٨ اردیبهشت در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان فارس که با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، با بیان اینکه آینده کشور از آن جوانان است، گفت: بالا رفتن میانگین سنی جامعه و کاهش جمعیت جوانان در دهه آینده این امیدواری را دچار خدشه می‌کند.

او افزود: وظیفه همگانی است که مسیر رشد و بالندگی جوانان را فراهم و بستر را هموار کنیم تا این رشد سرعت بیشتری پیدا کند تا در آینده جوانان نقش اجتماعی در زمینه خدمات دهی به جامعه را به دست بگیرند.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: اگر به این وفاق برسیم که آینده کشور باید به دست جوانان باشد طبیعتا این مهم الزاماتی دارد که یکی از این الزامات آموزش اعم از تخصصی و عمومی است.

رحیمی با بیان اینکه اگر قرار است شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم در کنار آموزش باید موضوع پرورش را هم مدنظر داشته باشیم، تاکید کرد که از ملزومات این کار این است که به موضوع مسکن، اشتغال و نهایتا ازدواج توجه ویژه شود.

او ازدواج را یک مقوله چند وجهی و متاثر از آموزش، پرورش، اشتغال و مسکن دانست و افزود: البته همه اینها متاثر از رونق تولید است. در جامعه‌ای که آرامش حکم فرماست، امنیت سرمایه گذاری وجود دارد و تعاملات جهانی امکان پذیر باشد می‌توان گفت که رونق اقتصادی با تکیه بر منابع داخلی فراهم می‌شود.

استاندار فارس با بیان این که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و آکادمیک در بالندگی و پرورش نیروهای جوان اثرگذار است، گفت: دولت در زمینه آموزش‌های رسمی برنامه‌های خوبی را اجرایی کرده است.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود به نرخ بیکاری فارس طی سال‌های ٩٢ تاکنون اشاره و بیان کرد: از سال ٩٢ در فارس همواره با یک نرخ کاهش بیکاری رو به رو بوده‌ایم به گونه‌ای که نرخ بیکاری استان در سال ٩٢، بالغ بر ۱۶.۵ درصد بوده و امروز به حدود ٨ درصد رسیده است و در واقع از رتبه ٢٩ به رتبه سوم و چهارم کشور رسیده‌ایم.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که با تحقق این مولفه‌ها شاهد تشکیل خانواده و استمرار آن‌ها باشیم، گفت: طبیعی است که در تحولات فرهنگی و اجتماعی، تغییراتی در زمینه هنجارهای مورد پذیرش نسل‌ها ایجاد خواهد شد.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: موضوع جوانان یک مقوله فراگیر و وظیفه همگانی است که باید به آن پرداخته شود تا آینده بهتری برای کشور رقم زده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha