• پنجشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400031310174
  • خبرنگار : 50189

استاندار کرمان:

افزایش جمعیت با تبلیغ و دستور انجام نمی شود

افزایش جمعیت با تبلیغ و دستور انجام نمی شود

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: زاد و ولد با تبلیغ و دستور افزایش پیدا نمی کند بلکه باید سیاست‌های رسمی جمعیت به این سمت سوق یابد.

"علی زینی‌وند " امروز 13 خرداد ماه در شورای راهبردی جمعیت استان کرمان گفت: متاسفانه نرخ فرزندآوری در کشور و استان کاهش یافته است.

وی با ابراز نگرانی از پیر شدن جمعیت کشور در ۲۰ سال آینده افزود: براساس نمودارها و پیش‌بینی‌ها، متاسفانه طی 15 تا 20 سال آینده جمعیت زیادی از کشور به نوعی از کار افتاده و بازنشسته خواهند شد و این موضوع نگران کننده است.

استاندار کرمان کاهش زاد و ولد و نرخ باروری را یکی از نگرانی های کنونی کشور دانست و تصریح کرد: افزایش جمعیت با تبلیغ و دستور انجام نمی شود بلکه باید سیاست‌های رسمی جمعیت به این سمت سوق یابد.

وی با بیان این مطلب که حوزه های مختلف باید مشوق‌های فرزندآوری داشته باشند، گفت: اگر دید عمیقی به مسائل جامعه داشته باشیم، فرهنگسازی هم صورت می گیرد.

زینی وند در ادامه به موضوع آرامستان ها اشاره کرد و افزود: هیچ آرامستان غیررسمی و غیرمحصوری نباید داشته باشیم و همه باید متولی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل ثبت احوال استان کرمان نیز در این جلسه به کاهش رشد جمعیتی اشاره کرد و افزود: کاهش رشد جمعیتی در استان کرمان از رشد جمعیتی کشور پیروی کرده است.

"محمد قاسمی" اظهار کرد: تشکیل شورای راهبردی جمعیت به واسطه فرهنگسازی و ارائه راهکارها برای رشد جمعیت ضروری است.

وی در ادامه از ثبت‌نام 97 درصدی مردم استان کرمان برای کارت هوشمند ملی و صدور 76 درصد از کارت‌ها خبر داد و گفت: خوشبختانه مشکل بدنه کارت‌ها برطرف شده و به زودی کارت‌ها تحویل داده می‌شود.

قاسمی بیان کرد: در حال حاضر 49 هزار و 843 مورد کارت هوشمند صادره در ثبت احوال موجود است که شهروندان باید نسبت به دریافت آن اقدام کنند. 

وی با اشاره به برون سپاری های که ثبت احوال انجام داده، خاطرنشان کرد: 248 هزار و 296 مورد خدمات ثبت احوال به دفاتر پیشخوان دولت طی سال 99 داده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha