• دوشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400033123922
  • خبرنگار : 50300

معاون آموزشی دانشگاه خبر داد

دانشگاه شهید چمران اهواز میزبان ۷۵۰۰ داوطلب کنکور سراسری

دانشگاه شهید چمران اهواز میزبان ۷۵۰۰ داوطلب کنکور سراسری

ایسنا/خوزستان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به برگزاری آزمون سراسری از ۹ تا ۱۲ تیر، گفت: ما در دانشگاه میزبان حدود ۷ هزار و ۵۰۰ داوطلب آزمون سراسری هستیم.

علیرضا جلیلی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از ۹ تیرماه آغاز می‌شود و تا ۱۲ تیر ۱۴۰۰ ادامه دارد. در سطح استان خوزستان نیز بالغ بر ۸۲ هزار داوطلب داریم که از این تعداد حدود ۲۵ هزار و ۵۰۰ داوطلب در شهرستان اهواز آزمون می‌دهند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به برگزاری آزمون سراسری در چهار روز متوالی، افزود: روز چهارشنبه ۹ تیرماه آزمون هنر برگزار می‌شود که بیش از هزار و ۵۰۰ شرکت کننده در حوزه دانشگاه شهید چمران اهواز آزمون می‌دهند. پنجشنبه ۱۰ تیر ماه ۲ هزار داوطلب علوم ریاضی و علوم انسانی در حوزه ما آزمون می‌دهند. روز جمعه ۱۱ تیر ماه آزمون علوم تجربی برگزار می‌شود که میزبان ۲ هزار داوطلب هستیم. همچنین در ۱۲ تیر ماه یعنی آخرین روز حدود هزار و ۹۰۰ داوطلب در گروه تحصیلی زبان خارجه در آزمون شرکت می‌کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: ما در دانشگاه میزبان حدود ۷ هزار و ۵۰۰ داوطلب آزمون سراسری هستیم. در سال گذشته میزبان حدود ۹ هزار و ۷۰۰ نفر بودیم. برای برگزاری آزمون باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم تا مشکلی پیش نیاید. امسال نسبت به سال گذشته تعداد داوطلب کمتری را پذیرا هستیم.

جلیلی‌فر با اشاره به رعایت پروتکل‌ها در برگزاری آزمون، افزود: آزمون سراسری ملزوماتی دارد که هر ساله باید رعایت شوند که از جمله آن می‌توان به هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی، سازمان آب و برق و...اشاره کرد. در کنار این از سال ۹۹ دستورالعمل‌هایی اضافه شد که از طرف سازمان سنجش ابلاغ می‌شوند و باید جز به جز آن رعایت شوند. همچنین یک نماینده از سازمان سنجش و یک نماینده از وزارت بهداشت وجود دارد که از حوزه‌ها بازدید می‌کنند.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های ابلاغی باعث ایجاد اطمینان خاطر برای داوطلبین می‌شود، گفت: گندزدایی و ضدعفونی پیش از برگزاری آزمون انجام می‌شود، پس از هر آزمونی نیز فرصت شست و شو و رعایت مسائل بهداشتی وجود دارد تا فضا را برای آزمون بعد آماده کنیم. همچنین مواد ضدعفونی کننده توسط سازمان سنجش تهیه می‌شود و در دسترس داوطلب قرار می‌گیرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به نکات کاربردی، ادامه داد: توصیه می‌شود که داوطلبان از آوردن وسایل اضافه مانند کیف، گوشی و... خودداری کنند. سال‌های گذشته بخش امانات فعال بود اما از سال ۹۹ بخش امانات از سوی سازمان سنجش حذف شده است. بنابراین هیچ وسلیه ای از قبیل گوشی و... از داوطلبان تحویل نمی‌گیریم.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر چگونگی ارائه ترم آینده، عنوان کرد: در خصوص شروع نیم سال جدید، با توجه به شرایط کشور پیش بینی می‌کنیم که باید آموزش مجازی را به ویژه برای دانشجویان کارشناسی ادامه دهیم. اما امیدواریم بتوانیم کلاس‌های دانشجویان مقاطع تحصیلی مخصوصا دکتری را به صورت حضوری برگزار کنیم.

جلیلی‌فر ادامه داد: واکسیناسیون دانشجویان کار بسیار بزرگ و زمان‌بری است. البته حضوری شدن آموزش برای مقاطع تحصیلات تکمیلی با رعایت شرایط و با برنامه ریزی دقیق صورت می‌گیرد. در خصوص دانشجویان کارشناسی فعلا نمی‌توان نظر داد زیرا تعداد این دانشجویان زیاد است. اما اگر واکسیناسیون به گونه‌ای پیش برود که در مهر و آبان صورت گیرد، می توان نیم سال دوم را با برنامه‌ریزی مناسب به صورت حضوری - مجازی برگزار کنیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا که امسال چند رشته بدون آزمون خواهیم داشت؟ گفت: دو یا سه سال است که برخی از رشته‌ها بدون آزمون پذیرش دارند که به دلیل کمبود داوطلب شرکت کننده است. دو سال پیش هفت رشته دانشگاه مشمول این وضعیت شد اما در سال گذشته هیچ رشته‌ای از این طریق پذیرش دانشجو نداشت و همه رشته‌ها با آزمون بودند. اگر آمایش سرزمینی صورت گیرد و نیاز دستگاه‌های استان مشخص شود، در این راستا می‌توان حرکت و برای رشته‌های جدید برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۲۰۰ رشته فعال در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری داریم، گفت: معمولا ۲۵۰ تا ۳۰۰ دانشجو دکتری، حدود ۲ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجوی کارشناسی را می‌پذیریم. در مجموع بین ۴ هزار تا ۴ هزار و ۵۰۰ دانشجو در سال پذیرفته می‌شوند که بخش عمده‌ای از آن‌ها روزانه و بخشی دیگر دانشجویان پردیس و به صورت محدود، دانشجوی شبانه هستند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز در پایان در خصوص برنامه آموزشی پنج ساله دوم دانشگاه گفت: افزایش یا کاهش رشته در برنامه پنج ساله دانشگاه است و در چارچوب برنامه دوم کارهای زیادی را انجام می‌دهیم. آمایش آموزش عالی استان را در این برنامه داریم که باید یک شمای کلی از وضعیت آموزش عالی استان داشته باشیم که در مرحله مطالعه هستیم. همچنین آمایش سرزمینی را در دستور کار داریم‎ که با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی استان است. آمایش سرزمینی در واقع مطالعات آموزش عالی است که در حال بررسی کاهش، افزایش و یا جایگزین کردن برخی از رشته‌ها است. امیدواریم تا پایان مرداد ماه برنامه راهبردی تمام شود و رشته‌های جدید را معرفی کنیم. البته اضافه کردن رشته‌ها نیاز به امکانات فیزیکی و منابع انسانی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha