• شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400050905696
  • منبع : نمایندگی قزوین

همراهی جهاد دانشگاهی قزوین با بنیاد نخبگان برای حل «چالش مصرف برق»

همراهی جهاد دانشگاهی قزوین با بنیاد نخبگان برای حل «چالش مصرف برق»

ایسنا/قزوین رئیس بنیاد نخبگان قزوین گفت: در پی افزایش مصرف و چالش قطعی برق رویداد «ایده‌های نو در مواجهه با افزایش مصرف و چالش» توسط بنیاد نخبگان با همفکری سایر نهادهای علم و فناوری مانند پارک‌های علم و فناروی، جهاددانشگاهی و شرکت توزیع نیروی برق برگزار خواهد شد تا با استفاده از ایده‌های افراد خلاق در سطح کشور بتوانیم برخی از راهکارها را احصا کرده و در اختیار دست‌اندرکاران امر قرار دهیم.

علی رجب‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در پی افزایش مصرف و چالش قطعی برق رویداد «ایده‌های نو در مواجهه با افزایش مصرف و چالش» ۱۰ مرداد توسط بنیاد نخبگان و با همفکری سایر نهادهای علم و فناوری مانند پارک‌های علم و فناروی، جهاددانشگاهی و شرکت توزیع نیروی برق برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برای عبور از این بحران باید با استفاده از نوآوری موجود و افراد خلاق و دارای ایده در سطح کشور بتوانیم برخی از راهکارها را احصا کرده و در اختیار دست‌اندرکاران امر قرار دهیم تا بتوانند از وقوع این بحران در سال آینده جلوگیری کنند.

رئیس بنیاد نخبگان قزوین با اشاره به اینکه ایده‌ها توسط داوران دانشگاهی و اجرایی ارزیابی شده‌اند، خاطرنشان کرد: پس از صدور فراخوان حدود ۸۵ ایده را دریافت کردیم که از ۸۵ ایده حدود ۲۱ ایده قابلیت ارائه در روز ایده را داشتند؛ در داوری پارامترهایی از جمله قابلیت اجرایی شدن ایده، نوآوری ایده و تیم اجرایی لحاظ شده است و روز رویداد یک‌بار دیگر ایده‌ها داوری و تیم‌های برتر انتخاب خواهند شد.

وی اشاره کرد: پس از برگزاری رویداد، ایده‌های مطرح شده با همکاری پارک‌های علم و فناوری، مرکز نوآوری جهاددانشگاهی و شرکت توانیر به وزارت نیرو معرفی خواهند شد تا مراحل تکمیلی خود را طی کنند و به واحدهای فناور و دانش‌بنیان تبدیل شوند تا بتوانند ایده را عملیاتی کنند.

رجب‌پور اضافه کرد: این ایده‌ها باید توسط دولت مورد توجه قرار گیرد لذا انتظار می‌رود هماهنگی لازم توسط وزارت نیرو انجام شود تا سال آینده از این ایده‌ها استفاده کنند.

وی گفت: ادعا نداریم که این ایده‌ها می‌توانند مشکل را کامل مرتفع کنند بلکه گامی است تا این مشکل کاهش پیدا کند؛ انتظار داریم همه دستگاه‌های اجرایی در این امر همکاری بیشتری با ما داشته باشند و پیش از وقوع مشکل چاره‌اندیشی کنیم.

رئیس بنیاد نخبگان قزوین تصریح کرد: در ادامه سعی خواهیم کرد شبکه‌ای میان افراد دارای ایده ایجاد کنیم چون معتقدیم صاحبان ایده مهم‌تر از ایده هستند که باید مورد توجه قرار گیرند و در مقوله‌های دیگر باید از این افراد صاحب ایده استفاده کنیم.

وی با اشاره به بحران کم‌‎آبی و مرگ دشت قزوین یادآور شد: هسته نخبگانی آب و محیط زیست با حضور نخبگان قزوینی شکل گرفته و انتظار داریم در همکاری با ادارات مرتبط به بحث آب و خاک کمک کنیم تا در این حوزه ایده‌های نوآورانه برای کمک به حفظ دشت قزوین را در اختیار دستگاه‌های مسئول قرار دهیم.

رجب‌پور در پایان سخنانش متذکر شد: بنیاد نخبگان یک دستگاه اجرایی نیست ولی تلاش می‌کند آرا و نظرات نخبگان را در اختیار دست‌اندرکاران تصمیم‌گیر قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha