• دوشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400052517751
  • خبرنگار : 50428

یک مدرس دانشگاه تشریح کرد:

چالش‌های پیش روی ورزش در شرایط کرونا

چالش‌های پیش روی ورزش در شرایط کرونا

ایسنا/اردبیل یک مدرس دانشگاه گفت: مهم‌ترین چالشی که به خاطر شیوع ویروس کرونا در جهان ورزش ایجادشده است، نگرانی از شیوع ناخواسته کرونا، بی‌میلی و انگیزه پایین برای شرکت در فعالیت ورزشی بوده که حواشی ذهنی زیادی را در ورزشکاران و خانواده‌ها ایجاد کرده است.

رسول ارشادی فرد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای غلبه بر این مشکلات باید سازمان‌های مختلف ورزشی، رسانه‌ها، دانشگاه‌ها، شهرداری‌ها و غیره وارد عمل شده و برای قرار گرفتن ورزش در سبد برنامه روزانه خانواده تلاش کنند.

وی ادامه داد: باید شکل اجرایی این فعالیت‌های ورزشی متفاوت باشد به‌طوری‌که به‌جای شرکت در اماکن ورزشی در منزل، محل کار، فضاهای باز اطراف محل زندگی و غیره می‌توانند فعالیت ورزشی را انجام داد.

این کارشناس رسمی دادگستری ادامه داد: با توجه به شرایط ویژه قهرمانی و حفظ اوج آمادگی و شرایط کرونایی به وجود آمده تکلیف هیات ها و فدراسیون‌های ورزشی با پیشگامی وزارت و اداره کل ورزش و جوانان بسیار سنگین بوده و در جهت سلامتی افراد جامعه، تمامی اماکن ورزشی را باید عاری از تمامی موارد تهدیدکننده سلامتی باشند.

به گفته ارشادی فرد، متولیان باید اماکن ورزشی را به مکانی امن برای تمرینات در سطح قهرمانی تبدیل کرده و از طرفی هم ورزش‌های عمومی را به ورزش در خانه سوق دهند و ورزشکاران در سطوح قهرمانی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضمن تشویق برای تمرینات در جهت ارتقا و حفظ اوج آمادگی جسمانی و روحی روانی هدایت کنند.

به گفته این مدرس دانشگاه، ورزش در سطح قهرمانی نیاز به دید حرفه‌ای داشته و نیازمند آن است که حتی لحظه‌ای نباید توأم با نگرانی و ندامت باشد، هرچند در شرایط کرونایی به جنبه ترس و واهمه از کرونا پرداخته و غافل از تمرینات حرفه‌ای هستند بنابراین فضاهای ورزشی به‌جای تعطیلی می‌توانند با حفظ فاصله اجتماعی و زمانی بیش‌ازپیش مورداستفاده قهرمانان قرار گیرند.

نحوه تدریس دروس عملی رشته تربیت بدنی

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چگونه می‌توان اثرات منفی این چالش‌ها را در ورزش کم‌رنگ کرد، ادامه داد: با ارائه تأثیرات انجام فعالیت بدنی در جهت بهبود فرایند زندگی، کاهش مشکلات روحی و روانی، تخلیه مازاد انرژی، ایجاد تنوع در فعالیت‌های روزانه، استفاده از چهره‌های محبوب و انجام فعالیت‌هایشان و درنهایت با ایجاد روحیه مضاعف در اجرای مهارت‌های ورزشی در یک محیط متفاوت‌تر از قبل با یاران تمرینی جدید اثرات این چالش‌های پیش رو را به سمت‌وسوی شادی و سلامت جسمی روانی رهنمون شد.

ارشادی فرد در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در دوران آموزش آنلاین، دروس عملی تربیت بدنی در دانشگاه‌ها چگونه تدریس می‌شود، تشریح کرد: تدریس در فضای مجازی از یک‌سو مزایای خوبی داشته که فاصله‌های مکانی حذف‌شده و زمان مفید کلاس بیشتر شده است و از طرفی محدودیت‌های خاص خود را نیز دارد که ازجمله آن قطع و وصل اینترنت و برق و عدم دسترسی همه دانشجویان به سیستم‌های آموزش مجازی می‌توان اشاره کرد.

وی اضافه کرد: برگزاری برخی از کلاس‌های درسی ازجمله دروس عملی خیلی سخت بوده ولی بااین‌همه سختی کلاس‌ها تقریباً به‌خوبی برگزار می‌شود و بیشتر در این کلاس‌ها به مبانی دانشی و فنون و مهارت‌ها و استفاده از کلیپ‌های آموزشی استفاده می‌شود.

به گفته این مدرس دانشگاه، در دروس عملی رشته‌ای مثل تربیت بدنی به جد جای برگزاری کلاس‌های عملی خالی بوده و در آینده این مشکل بیشتر در بین فارغ‌التحصیلان مشهود خواهد بود چراکه برخی مهارت‌ها رو شاید بتوان به‌صورت محدود تمرین کرد ولی برگزاری درس‌های عملی مثل شنا، ژیمناستیک و کشتی کاملاً با مشکل روبرو است که امیدوارم در این زمینه با برگزاری بسیار محدود شرکت‌کنندگان کلاس عملی را در این درس‌ها انجام داد هرچند رعایت سلامتی مدرسان و دانشجویان ارجحیت دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha