• شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400060604377
  • خبرنگار : 50184

رئیس جدید شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه معارفه شد

رئیس جدید شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه معارفه شد

ایسنا/کرمانشاه طی مراسمی منوچهر فتاحی به عنوان رئیس جدید شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه معرفی و از زحمات جبار تجربی رئیس پیشین قدردانی شد.

پرویز توسلی زاده رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در این مراسم با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی براینکه مؤثرترین وسیله جلب رحمت الهی این است که خیرخواه هم باشیم، اظهار کرد: با خیرخواهی و انصاف دوستی ها و برادری ها تقویت و تداوم می یابد و با همین شیوه کارها به درستی انجام می شود.

وی افزود: هیچ مقامی ماندگار نیست و هر آمدنی به دنبال خود رفتنی دارد و ما همواره نیازمند افکار جدید در حوزه مدیریتی هستیم.

توسلی زاده در ادامه با اشاره به مهمترین رویکردها و اولویت ها در مرکز توسعه حل اختلاف یادآور شد: از مهمترین این اولویت ها بحث سازش است که این مهم از اصلی ترین شاخص های سند تحول قضایی نیز به شمار می رود.

وی ادامه داد: از دیگر اولویت ها پرداختن به مدل تعالی توسعه حل اختلاف است. این امر نیازمند همراهی همه قضات و کارکنان در تمامی محاکم دادگستری و مرکز توسعه حل اختلاف است.

نهاد داوری و میانجیگری از دیگر شاخص های مورد اشاره رئیس کل دادگستری استان بود و تأکید کرد: نهادینه کردن ظرفیت داوری از طرق مختلف در جامعه از ملزومات توسعه حل اختلاف است و در همین راستا نیز به تقویت واحد میانجیگری بیش از هر زمانی نیازمندیم. البته در کنار اینها تقویت ستاد صبر با عضویت افراد تاثیرگذار و ذی‌نفوذ بیش از هر زمانی مدنظر قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در پایان ضمن تقدیر از زحمات جبار تجری، برای منوچهر فتاحی رئیس جدید مرکز توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه آرزوی توفیق کرد.

ورود بیش از یک میلیون پرونده به شوراهای حل اختلاف استان طی ۱۰ سال

جبار تجری رئیس پیشین شوراهای حل اختلاف استان هم با تقدیر از مجموعه همکاران خود برای همراهی بیش از یک دهه با ایشان در مرکز توسعه حل اختلاف کرمانشاه افزود: در بدو ورود بیش از ۲۷۰۰ نفر با تعداد ۷۷۱ شعبه در شورای های حل اختلاف استان وجود داشت که این تعداد اکنون به ۱۷۸ شعبه با ۷۵۶ نفر عضو رسیده  که به صورت کاملا منظم و در چارچوب های اداری فعالیت می‌کنند.

تشکیل هیأت بازرسی و نیز حفاظت و اطلاعات مرکز توسعه حل اختلاف استان از دیگر اقدامات مؤثر و مفیدی بود که تجری به آنها اشاره کرد و گفت: اولین استانی بودیم که بازرسی از شعب را راه اندازی کردیم و به تمامی شکایات رسیدگی شد.

تجری در ادامه با اشاره به آمار عملکرد ۱۰ ساله مرکز توسعه حل اختلاف استان اعلام کرد: در این مدت بیش از یک میلیون و ۴۳ هزار فقره پرونده وارد و بیش از یک میلیون و ۵۶ هزار فقره پرونده مختومه شده است.

وی گفت: میانگین ورودی ماهیانه شوراهای حل اختلاف حدود هشت هزار فقره می باشد که از این تعداد تنها ۹ درصد مورد اعتراض قرار گرفته و از این مقدار تنها ۹ دهم درصد نقض صورت گرفته است. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مرکز توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه همواره جزو پنج استان برتر کشور بوده و این موفقیت مرهون همکاری همه همکاران در همه بخش ها بوده است.

منوچهر فتاحی رئیس جدید مرکز توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه نیز طی سخنانی با اشاره به اهم برنامه های خود بیان داشت: عملیاتی کردن و تحقق برنامه های ابلاغی در چارچوب سند تحول قضایی و مدل تعالی از اولویت های کاری است.

وی افزود: توسعه و استفاده بیش از پیش از ستاد صبر از دیگر برنامه‌های مورد توجه است که این مهم برگرفته از تفکر اصیل اسلامی است و برآنیم فعالیت های ستاد صبر بیش از پیش توسعه و محقق سازیم.

فتاحی با بیان اینکه رویکردش سازشی و تحولی و الهام بخش در مرکز توسعه حل اختلاف خواهد بود گفت: تلاش می کنیم در حوزه سازش فرهنگ سازی کنیم و در این مسیر از ظرفیت همه رسانه ها استفاده خواهیم کرد.

وی از همه قضات خواست پرونده هایی که قابلیت سازشی دارند، به این مرکز ارجاع داده شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.