• دوشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400060805954

اجرای رزمایش کمک مومنانه بسیج اصناف استان فارس

اجرای رزمایش کمک مومنانه بسیج اصناف استان فارس

ایسنا/فارس با حضور فرمانده سپاه فجر فارس، رزمایش بزرگ کمک مومنانه بسیج اصناف با عنوان «عاشقان ثارالله» در شیراز برگزار شد.

فرمانده سپاه فجر فارس دوشنبه ۸ شهریور در این در رزمایش، با گرامیداشت یاد شهدا، خصوصا شهید رنجبر به عنوان شهید شاخص اصناف، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در مورد نشان دادن و بیان سیره و روش شهدا، تاکید ویژه دارند و معرفی شهدای شاخص نیز باید در همین راستا باشد.

سردار یدالله بوعلی همچنین به اهمیت همراهی بسیج در ایام شیوع کرونا در کمک به مردم نیز اشاره و تاکید کرد که سپاه و بسیج با حداکثر توان خود در این شرایط در کنار مردم و مسئولان و مدافعان سلامت حضوری موثر دارد.

مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر فارس نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته بسیج اصناف، با بیان اینکه استان فارس ۶۰۰ شهید اصناف دارد، گفت: سالروز شهادت شهید محمد عراقی، به عنوان روز بسیج اصناف نامگذاری شده و به همین مناسبت، همه ساله طی یک هفته برنامه‌هایی برگزار می‌شود. 

مهدی دوکوهکی با بیان اینکه خدمت در بسیج یک افتخار بزرگ محسوب می‌شود، بسیج اصناف را در خط مقدم جنگ اقتصادی دانست و گفت: در ایام مبارزه با کرونا هم بازاریان با اجرای هشت مرحله رزمایش کمک مومنانه، در این راه خوش درخشیدند و با تهیه اقلام مورد نیاز اقشار مختلف مردم، و ارائه خدمات مختلف به تناسب صنف خود، ارائه خدمت کردند. 

دوکوهکی با تاکید بر اینکه این رزمایش ملی، با محوریت نذر نفس در کل کشور و همزمان شیراز و استان فارس، درحال برگزاری است، خاطرنشان کرد: اقلام مورد نظر در این راستا را عموما از تولیدات داخل تهیه کردیم.

مسئول بسیج اصناف فارس ادامه داد: تهیه ۱۶۰کپسول اکسیژن، ۲۰۰ دستگاه مانومتر، ۴۰دستگاه اکسیژن ساز، در کنار نوشت افزار، جهیزیه، ماسک و بسته معیشتی، از خدمات ارائه شده در این رزمایش است.

به گفته او، تقوای اقتصادی و جهاد اقتصادی از جمله مسائلی است که باید در اجرای فعالیت بر آن تاکید داشت.

رئیس اتاق اصناف استان فارس هم در ادامه این برنامه، اظهار کرد: شاید هیچ قشری نسبت به ولایتمداری، بخشش، همکاری و پای کار نظام بودن، مثل بازاریان نیست. 

سیدمحمود هاشمی، بی‌مهری به اصناف را از گلایه‌های این قشر دانست و گفت: در ایام مبارزه با کرونا که آب از جای دیگر گل آلود است، از اصناف آب زلال می‌خواهند. 

هاشمی، اصناف را حبیب‌الله دانست و با بیان اینکه باید کمر همت برای حمایت از این دولت ببندیم، تاکید کرد: اگر این دولت موفق نشود، ما خودمان را نمی‌بخشیم. 

او گفت: اگر دولت تصدی گری را از این قشر بردارد، قطعا وضعیت بهبود پیدا خواهد کرد. پس اصلاح قوانین این صنف یکی از ملزومات است.

هاشمی تاکید کرد: اقتصاد خرد کف بازار به اقتصاد کلان کمک خواهد کرد و بسیج اصناف، نقش مهمی در این راه دارد و اگر دنیا نمی‌تواند این نظام راشکست دهد، به دلیل وجود اقشار مختلف بسیج است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha