• جمعه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400062619263
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

تلاش دولتمردان در جهت باز گردن گره‌ای از زندگی مردم باشد

تلاش دولتمردان در جهت باز گردن گره‌ای از زندگی مردم باشد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری امام جمعه موقت شهرکرد با تاکید بر اینکه مسئولان باید ساده‌زیست و مردمی باشند، گفت: رئیس‌جمهور اهداف مختلفی را برای اجرایی شدن در کشور مدنظر داشتند، امیدواریم این نیت‌ها و اهداف به سرعت تحقق پیدا کند و گره‌ای از کار ملت باز شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالحسن فاطمی ۲۶ شهریورماه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرکرد با اشاره به اینکه حرکت در مسیر خداوند به زندگی، مال و اولاد برکت می‌دهد، اظهار کرد: بی‌تقوایی، بی‌نمازی و بی‌عملی برکت را از جامعه می‌گیرد، جامعه‌ای که به دور از احکام الهی باشد دچار گرفتاری و مشکلات می‌شود.

امام جمعه موقت شهرکرد افزود: اگر عمل به دستورات الهی بر اساس عادت باشد، سودی نخواهد داشت و فرد پس از مدتی وقتی افراد زیادی در این جامعه در عمل به این دستورات  و احکام الهی دچار سستی شوند او نیز دچار سستی خواهد شد، نباید به دین و احکام الهی در جامعه دهن کجی کنیم، اگر این اتفاق رخ دهد جامعه دچار بلیه و گرفتاری می‌شود.

وی با اشاره به بیماری کرونا، گفت: جامعه جهانی از مدت‌ها قبل گرفتار بیماری کرونا شده است و هیچ کسی باوجود تجهیزات و امکانات زورش به این بیماری نمی‌رسد و ملت‌های مختلف از مقابله با این بیماری درمانده شده‌اند و نفوس خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست می‌دهند، باید به سمت خداوند برگردیم و از گناهان استغفار کنیم.

فاطمی تاکید کرد: باید از خشم خداوند بترسیم، امیدواریم خداوند همه انسان‎‌ها را جزو توبه‌کاران واقعی قرار بدهد و گناهانی که پرده‌ها را پاره می‌کند و موجب نزول بلا می‌شود را ببخشد.

امام جمعه موقت شهرکرد در ادامه با بیان اینکه دولت سیزدهم مدیریت ارکان مختلف مملکت را بر عهده گرفته است، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور اهداف مختلفی را برای اجرایی شدن در کشور مدنظر داشتند، امیدواریم این نیت‌ها و اهداف به سرعت تحقق پیدا کند و گره‌ای از کار ملت باز شود.

وی با بیان اینکه مردمان دنباله‌رو حاکمان و امرای خود هستند، گفت: اگر حاکمان جامعه راه درستی را در پیش بگیرند، مردمان آن جامعه نیز به راه درست هدایت می‌شوند و اگر بد عمل کنند، مردم نیز دنباله‌رو آن‌ها می‌شوند، دولتمردان نباید اهل تشریفات و زرق و برق دنیوی باشند، بلکه باید در بین مردم حضور پیدا کنند و حرف آن‌ها را بشنوند.

فاطمی بیان کرد: در دهه شصت مسئولان در بین مردم و در جلسات مختلف فرهنگی، شادی، عزا و مذهبی حضور پیدا می‌کردند و عموما در دسترس بودند، مسئولان کنونی نیز باید به دور از ظاهرسازی این رویه را در پیش بگیرند، فاصله گرفتن از مردم موجب ایجاد یک حائل می‌شود، باید تلاش شود تا در زمینه‌های مختلف علمی، نظامی و ... شاهد پیشرفت باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha