• شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۸:۱۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400062720226
  • خبرنگار : 50177

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس تاکید کرد:

ضرورت حمایت همه جانبه از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان

ضرورت حمایت همه جانبه از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان

ایسنا/لرستان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حمایت همه جانبه از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان به لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی تاکید کرد.

دکتر یحیی ابراهیمی امروز ۲۷ شهریورماه در بازدید از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی بیان کرد: مبنای جهاد دانشگاهی براساس فعالیت‌های دانش‌بنیان است و این نهاد انقلابی در زمینه‌های مختلف در کشور فعالیت دارد و در لرستان نیز عملکرد قابل قبولی دارد.

وی اولویت لرستان را اشتغال، رفع بیکاری و رونق اقتصادی عنوان کرد و با اشاره به اینکه براساس منویات مقام معظم رهبری باید ظرفیت‌سازی و امکان سنجی براساس اسناد بالادستی در هر استان و شهرستان صورت گیرد که چه پروژه‌ای را پیگیری و به شکل علمی و کارشناسی روی آن کار کرد، افزود: یکی از استراتژی‌های بخش کشاورزی در لرستان گیاهان دارویی است که کشت آن ارزش افزوده بالایی دارد و می‌تواند با جایگزین کردن آن به جای کشت‌های دیگر کشاورزی اقتصادی را در استان ایجاد کرد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اسناد بالادستی یکی از مسیرهای توسعه لرستان موضوع کشاورزی پیش‌بینی شده است، گفت: باید تلاش شود کشاورزی در لرستان از سنتی به صنعتی و اقتصادی تبدیل شود و ضرورت دارد در این باره جهاد کشاورزی با آموزش و ترویج وکارهای دانش‌بنیان محوریت کار ار در دست بگیرد و به سمتی برود که در راستای ارتقای سلامت باشد.

ورود جهاد دانشگاهی به تامین غذایی سالم برای جامعه 

ابراهیمی با انتقاد از اینکه در بسیاری از کشت‌های انجام شده سموم شیمیایی مصرف می‌شود که این امر سلامت جامعه را به مخاطره می‌اندازد در حالیکه امنیت غذایی بسیار امر مهم در هر جامعه‌ای است، گفت: در این برهه ضرورت دارد جهاد دانشگاهی با نگاه علمی و دانش‌بنیان در بحث تامین غذایی سالم ورود جدی پیدا کند و در این راستا اولویت خاصی را مدنظر قرار دهد.

وی خاطر نشان کرد: حتی جهاد دانشگاهی در زمینه صنعت، گردشگری و ... می تواند براساس مسائل علمی کارگشا باشد و ورود داشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه مبنای برنامه‌ریزی کشور سلیقه‌ای است و این آفات است در حالیکه باید تصمیم‌گیری‌ها علمی، کارشناسی و براساس نظرات علمی که در دنیا متداول است صورت گیرد.

وی سه عامل اصلی مرگ و میر کشور را به ترتیب بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و تصادفات جاده‌ای عنوان کرد و گفت: برای رفع این موضوع چقدر کار انجام شده است؟ متاسفانه تعداد افرادی که به دلیل این سه عامل فوت می‌کنند بسیار بالاست و ضرورت دارد تمهیدات و سیاستگذاری برای حل آن صورت گیرد.

۲۰ درصد زوج‌های کشور نابارور هستند

ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه یکی از سیاست‌های و منویات رهبری تنظیم جمعیت براساس معیارهای جدی است و باید تغییر رویه یجاد شود که با جامعه پیر مواجه نشویم، تصریح کرد: متاسفانه ۲۰ درصد زوج‌های کشور نابارور هستند و در لرستان تاکنون ۱۴۹۷ نفر ثبت شده نابارور وجود دارد که قطعا تعداد بیش از این رقم است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی درمان ناباروری را از اولویت‌های اساسی در بحث افزایش نرخ رشد جمعیت در کشور دانست و با اشاره به اینکه متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها بضاعت پرداخت هزینه‌های درمان را ندارند،  اضافه کرد: پیگیری‌ها انجام شده تا تمام هزینه‌های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گیرد و مابقی هزینه از طریق پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه و حمایت و تقبل بخشی از هزینه‌ها توسط ستاد اجرایی فرمان اما خمینی (ره) صورت گیرد  و این مهم خوشبختانه مصوب و در بودجه نیز آورده شده است.

وی بیان کرد: ناباروری مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را برای زوجین و خانواده آنان ایجاد می‌کند که باید پیامدهای آن به لحاظ مشکلات روحی و روانی در جامعه بررسی و ریشه‌یابی شود.

 مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان به لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی حمایت ویژه شود

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به جهاد دانشگاهی لرستان که مرکز درمان ناباروری را در استان ایجاد کرده  خداقوت می‌گوییم چرا که کارهای چشمگیری را برای شهروندان لرستانی انجام داده است، تصریح کرد: این درحالیست که ۲۰ درصد کل زوجها ناباروند و با یک اتاق عمل و پزشک نمی‌توان جوابگو بود و ضرورت دارد مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان توسط خیرین، وزارت بهداشت و جهاددانشگاهی به لحاظ تجهیزاتی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

ایجاد مرکز مرکز غربالگری سرطان سینه در جهاد دانشگاهی لرستان

ابراهیمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به جهاد دانشگاهی دارد، تاکید کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان مرکزی علمی باید موتور متحرک مسائل علمی کشور باشد و در این راستا حمایت‌ها از این مجموعه دریغ نشود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در کشور و لرستان غربالگری سرطان بسیار ضعیف است، گفت: با توجه به امکانات جهاد دانشگاهی در مرکز درمان ناباروری این قابلیت وجود دارد که مرکز غربالگری سرطان سینه را در این نهاد ایجاد کنیم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعا تاسیس مراکز درمانی و پیشگیری می‌تواند جلوی بساری از سرطان‌ها و کانسرها را گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha