• چهارشنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۲۱:۴۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400063123851
  • خبرنگار : 50204

استان مرکزی جزو پرترددترین استان های کشور در حوزه خودروهای سنگین

استان مرکزی جزو پرترددترین استان های کشور در حوزه خودروهای سنگین

ایسنا/مرکزی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی از لحاظ تردد ماشین سنگین در کشور جز رتبه های نخست کشور است و گاها خودروی سنگین بیشترین تردد در استان را به خود اختصاص داده است.

مهدی زندیه وکیلی روز چهارشنبه در کمیسیون ایمنی استان مرکزی که با حضور مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا  و مدیرکل ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور برگزار شد اظهار کرد: حدود نیمی از تصادفات منجر به فوت استان مرکزی در شهرستان ساوه و زرندیه و بیشترین تصادفات در جاده های پر برخوردار رخ می دهد که پس از بررسی هایی دریافتیم علت این تصادفات پر تردد بودن محورهای استان است به طوری که استان مرکزی معمولا در لیست سومین یا چهارمین استان های پر تردد کشور است.

وی افزود: استان مرکزی از لحاظ تردد ماشین سنگین در کشور جز رتبه های نخست کشور است و در بیشتر مواقع خودروی سنگین بیشترین تردد در استان را به خود اختصاص داده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی با بیان اینکه تا چندی پیش بیشترین میزان آزادراه های کشور در استان مرکزی بود، تصریح کرد: در حال حاضر استان های دیگر به این مجموعه اضافه شده اند اما در مجموع استان مرکزی در رده ۴استان نخست در این حوزه است. در چندسال اخیر استان مرکزی رتبه نخست کاهش تلفات در کشور را داشته است.

زندیه وکیلی با بیان اینکه بین ۶۰ تا ۷۰ درصد تصادفات در استان مرکزی مربوط به پلاک های غیربومی است گفت: اقداماتی مبنی بر اساس مقررات راهنمایی رانندگی در راستای فرهنگ سازی انجام شده که البته اقدامات فرهنگ سازی به عنوان اقدام مهم در استان مرکزی قابل اجرا نیست چراکه بیشتر تصادقات مربوط به پلاک های غیربومی است البته اقدامات لازم در این حوزه در سطح استان صورت می گیر اما تاثیر بالایی ندارد.

وی ادامه داد: ایمنی خودرو نیز از دیگر موارد مهم است که باید مورد توجه باشد و یکی از خودروهای پرخطر خودروی پراید است که تلفات زیادی را به دنبال دارد و نیاز است در سطح کشور در این حوزه تصمیماتی اتخاذ شود. در حوزه راهسازی نیز که به عنوان اقدامی از سوی کشور در حال انجام است نیاز است بخشی از اعتبارات مربوط به راه‌ها به سمت ایمنی سوق پیدا کند.

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار مرکزی اضافه کرد: آزادراه ساوه-همدان و ساوه- سلفچگان و ساوه-تهران جزو محورهای پر تصادف با فوتی بالاست که نیاز است در این محورها سرعت متوسط استقرار پیدا کرده و اعمال شود و انتظار می رود که از سازمان کشوری در این خصوص به استان کمک شود؛ این اقدام سبب کاهش حداقل ۱۰ درصدی تلفات در استان می شود.

زندیه وکیلی با تاکید بر بازدارنده بودن جریمه بیان کرد: هدف جریمه کردن مردم نیست بلکه هدف موثر بودن این جریمه ها است و باید در این رابطه از ابزار به روز استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: خودروهای شوتی نیز معضلی هستند که از هیچ عاملی ترس ندارند و باید تدابیر ویژه در این رابطه اتخاذ شود تا از تخلف این خودروها کاسته شود، در جاده به وضوح تخلف این خودروها قابل مشاهده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha