• شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400070301239
  • خبرنگار : 50435

مدیر کل آموزش‌وپرورش استان تشریح کرد

اولویت‌های سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش خراسان رضوی

اولویت‌های سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: تحقق عدالت آموزشی، توجه به مناطق کم‌برخوردار، تلاش در جهت جذب نیروی انسانی باکیفیت و توانمندسازی نیروهای انسانی قبلی، نوسازی و بهسازی مدارس، تجهیز کارگاه‌ها و هنرستان‌ها از برنامه‌های اداره کل آموزش‌وپرورش استان در طول سال تحصیلی جدید خواهد بود.

قاسمعلی خدابنده در آیین نمادین بازگشایی مدارس که در دبیرستان آرمیتا مصلی‌نژاد مشهد برگزار شد، با بیان اینکه فصل پاییز، بهار تعلیم و تربیت و نوروز دانایی و دانش از راه می‌رسد، گفت: ماه مهر، ماه مهربانی است و با بازگشایی مدارس جنب‌وجوش در مدارس و کشور به وجود می‌آید. بالغ بر ۱۵ میلیون دانش‌آموز و معلم در پروژه تعلیم و تربیت حضور می‌یابند. تجربیات بین‌المللی و پژوهش‌های ملی نشان می‌دهد که مسیر رسیدن به توسعه متوازن و پایدار از آموزش‌وپرورش عبور می‌کند.

وی ضمن اشاره به اینکه در هفته دفاع مقدس قرار داریم، گفت: یاد شهدای عزیز و گرانقدر، شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت را گرامی می‌داریم. آرزوی صحت و سلامت برای جانبازان میهن اسلامی داریم.

خدابنده ضمن تاکید بر اینکه هزینه‌کردن در آموزش‌وپرورش سرمایه‌گذاری پرسودی برای آینده است، گفت: تربیت نیروی انسانی، تربیت نسلی که آینده‌ساز کشور خواهد بود قطعا از اهمیت بالایی برخوردار است. مسئولیت تربیت این آینده‌سازان بر عهده آموزش‌وپرورش است. رسالت ما در حال حاضر اجرای سند تحول بنیادین و تحقق اهداف این سند است. رساندن دانش‌آموزان به مراتبی از حیات طیبه، کمال‌ و معنویت و پرورش انسان‌هایی ساده، با صداقت، درست‌کردار، مسئولیت‌پذیر، متعهد، مقید، متدین، مومن، پرهیزکار، باتقوا و... از وظایف اصلی نهاد آموزش‌وپرورش است. قطعا تربیت چنین انسان‌هایی نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادها با آموزش‌وپرورش است.

وی افزود: مشارکت اولیاء با مدارس کار معلمین را نتیجه‌بخش می‌کند. هم‌فکری و هم افزایی دو نهاد مدرسه و خانواده باعث سهولت دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت می‌شود. همکاری اولیاء دانش‌آموزان در این دوره نیز جای تقدیر دارد.

مدیر کل آموزش پرورش خراسان خاطرنشان کرد: درسالی که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نام گرفته، پیش‌بینی می‌شود که بالغ بر یک میلیون و ۳۶۰ هزار دانش‌آموز در در حدود ۱۰ هزار مدرسه و بالغ بر ۵۷ هزار کلاس درس و توسط حدودا ۹۰ هزار همکار فرهنگی در مدارس استان به تحصیل مشغول شوند.

وی با اشاره به دوسال گذشته و از دست‌رفتن امکان برگزاری کلاس‌ها به‌صورت حضوری گفت: زحمات و تلاش معلمین عزیز این افسران سپاه تعلیم و پیشرفت کشور که در فضای مجازی  همچنان فرآیند آموزش را پیگیری نمودند، همواره جای تقدیر و تشکر دارد.

خدابنده افزود: باتوجه به وضعیت فعلی به‌لحاظ شیوع ویروس کرونا، تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت آموزش‌وپرورش بر این قرار گرفته است که کلاس‌های درسی در مناطق روستایی و عشایری که شامل تعداد کمتر از ۱۵ نفر در هرکلاس هستند، در شروع سال تحصیلی به صورت حضوری برگزار شود و الباقی کلاس‌ها به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه شاد پیگیری و برگزار شود. 

وی با بیان اینکه ‌به تدریج در شرایط خاص امکان بازگشایی مدارس محقق خواهد شد، گفت: درحال حاضر واکسیناسیون معلمان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان در حال انجام است و و اکسیناسیون دانش‌آموزان بین ۱۲ تا ۱۸ سال نیز شروع شده است، به‌تدریج با اتمام واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مناسب‌سازی فضاها قطعا کلاس‌ها نیز به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

مدیر کل آموزش پرورش خراسان ضمن تقدیر و تشکر از مجمع خیرین مدرسه‌ساز و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان، گفت: باوجود شرایط کرونایی فعالیت‌های عمرانی و ساخت‌وساز متوقف نشده است. در شروع سال تحصیلی بیش از ۲۷۶ پروژه که مشتمل بر ۱۰۳۵ کلاس درس و فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی است به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: باتوجه به موضوع مهارت‌آموزی، پروژه‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش نیز در دستور کار آموزش‌وپرورش استان قرار گرفته است و درحال‌حاضر بیش از ۴۳ درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوره دوم در هنرستان‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش به تحصیل مشغول هستند که نسبت به میانگین کشوری این رقم ۵ درصد بیشتر است. تحقق عدالت آموزشی، توجه به مناطق کم‌برخوردار، تلاش در جهت جذب نیروی انسانی باکیفیت و توانمندسازی نیروهای انسانی قبلی،  نوسازی و بهسازی مدارس، تجهیز کارگاه‌ها و هنرستان‌ها از برنامه‌های اداره کل آموزش‌وپرورش استان در طول سال تحصیلی جدید خواهد بود.

علی سعیدی رئیس آموزش‌وپرورش منطقه تبادکان در بخش دیگری از این مراسم با بیان اینکه شیوع کرونا فاجعه‌بارترین اختلال را در نظام تعلیم و تربیت دانش‌آموزان ایجاد کرده است، گفت: در ایام بازگشایی مدارس که همزمان با هفته دفاع مقدس شده است با استعانت از روح بلند شهیدان عهد می‌بندیم که تمام تلاش خود را به کار گرفته و ضمن توجه به سلامت دانش‌آموزان در شرایطی آرام، سنجیده و منسجم با مشارکت همدلانه با همه ارکان موثر در نظام تعلیم و تربیت، برخورداری فرزندان‌مان را از آموزش‌وپرورش باکیفیت پیگیری کنیم. تلاقی شروع سال تحصیلی جدید با اربعین امام حسین(ع) برایمان رمزآلود و پرمعنی است. عاشقانه تلاش خواهیم کرد تا فرزندان این مرزوبوم را در مسیر حریت، آزادگی و عقلانیت مکتب امام حسین(ع) پرورش دهیم.

وی افزود: ۱۲۰ پروژه آموزشی در طی ۷ سال گذشته در منطقه تبادکان در دستور کار قرار گرفته است و شاهد تلاش‌های همه دلسوزان به نظام تعلیم و تربیت، اداره کل نوسازی، مجمع خیرین و... برای رفع مشکلات فضای آموزشی در تبادکان اقدام کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha