• دوشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400091511297
  • منبع : نمایندگی قزوین

فرمانده سپاه صاحب‌الأمر(عج):

راویان امینِ فرماندهان دفاع مقدس خواهیم بود

راویان امینِ فرماندهان دفاع مقدس خواهیم بود

ایسنا/قزوین فرمانده سپاه صاحب‌الأمر(عج) گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، این جنگ هزاران گنج است و مهم‌ترین کار ما این است که گنج‌ها را از دل فرماندهان بیرون بکشیم و به نسل بعد منتقل کنیم برای همین ما راویان امین بدون واسطه جمع فرماندهان خواهیم بود.

سردار رستمعلی رفیعی آتانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص بازدید از مناطق عملیاتی جنوب اظهار کرد: طی این بازدید جمع فرماندهان قزوینی حاضر در عملیات‌ها در منطقه عملیاتی والفجر هشت و کربلای چهار روی نقاط عمل‌کننده توضیح دادند و برای اولین بار جمعی از پیشکسوتان با هم در مناطق عملیاتی جنوب حضور داشتند.

وی ادامه داد: در شورای فرماندهی جدید سپاه بارها اعلام کردیم که امانت‌دار هستیم، همکاران من در این بازدید درک کردند که امانت‌دار میراث چه کسانی هستند.

فرمانده سپاه صاحب‌الأمر(عج) تصریح کرد: تعدادی از سرداران قزوینی فرمانده بودند و در لشکرها پست‌های مهمی داشتند که از حضور آنان در مناطق عملیاتی بهره‌مند شدیم، سردار صباغی والفجر هشت را بیان کرد و در طول مسیر روزهای اولیه حضور قزوینی‌ها در آبادان را به خوبی توضیح داد که طی چند روز چندبار جابه‌جا شدند، گفته شد که شهید حسن‌پور ۲۵۰ نفر نیرو آورده بود که به این شهید گفته بودند نباید اینجا استقرار پیدا کند برای همین نیروهایش را جای دیگری برده بود؛ شهدا برای جهاد فی‌سیبل‌الله آمده بودند و چنین موضوعاتی را برای خود مانع نمی‌دیدند.

وی اضافه کرد: سردار کبیری برادر ۲ شهید است که عملیات‌هایی همچون والفجر ۸ را فرماندهی کرده است، هر فرمانده در خصوص عملیات توضیحات جامعی را بیان کرد در حالی که پیش از این راویان، در خصوص مناطق عملیاتی توضیح عمومی می‌دادند.

پس از والفجر هشت دیگر صدام لبخند نزد

رفیعی آتانی اشاره کرد: سردارانی که فرمانده تیپ و آن زمان نیروی عمل‌کننده بودند به تفصیل نقش خود را بیان کردند، از قضا یکی از فرماندهان ماجرایی را توضیح داد که عیناً از خاطرات سردار قالیباف شنیده بودیم.

وی تشریح کرد: در این بازدید حضور نماینده ولی فقیه در استان قزوین را شاهد بودیم، وی هم رزمنده و هم اخوی شهید بود و هم ۲ نسل را در کنار هم دیدند. فصیحی رامندی یکی از فرماندهانی بود که در عملیات خیبر حضور داشت و از نزدیک این مناطق را توضیح داد، وقتی عملیات والفجر ۸ را توضیح می‌داد گفت شما از این طرف خبر دارید وقتی من به اسارت درآمدم از عراق خبر دارم که در آن عملیات چه بلایی بر سر دشمن آمد. پس از والفجر هشت از صدام لبخندی دیده نشد و لباس نظامی را از تنش بیرون نیاورد.

فرمانده سپاه صاحب‌الأمر(عج) افزود: نسل جدید ایستاده در پست فرماندهی سپاه صاحب‌‍الأمر حاضرند سخنان نسل قدیم را دریافت کنند؛ ما هم امانت‌داران خوبی هستیم و این قول را می‌دهیم سخنان آنان را حفظ کنیم؛ از فرماندهان می‌خواهیم حرف‌های در سینه مانده را به ما منتقل کنند تا به نسل بعدی منتقل کنیم.

وی اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، این جنگ هزاران گنج است و مهم‌ترین کار ما این است که گنج‌ها را از دل فرماندهان بیرون بکشیم و به نسل بعد منتقل کنیم برای همین ما راویان امین بدون واسطه جمع فرماندهان خواهیم بود.

رفیعی آتانی گفت: ما امروز اثر خون شهیدان و مجاهدت‌ها را در دنیای اسلام می‌بینیم؛ امروز عراق و برادران عراقی میزبان زائران در اربعین حسینی هستند؛ خبری از صدام نیست ولی نام شهدایی همچون حسن‌پور و الهیاری‌ هنوز بر سر زبان‌هاست و از آنان سخن می‌گویند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha