• سه‌شنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400101410558

معاون سیاسی استاندار فارس:

راز ماندگاری سردار سلیمانی درک پیام الهی است

راز ماندگاری سردار سلیمانی درک پیام الهی است

ایسنا/فارس معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، راز ماندگاری و بقاء سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی را درک پیام الهی توسط آن شهید والامقام برشمرد.

اسماعیل محبی‌پور سه‌شنبه ۱۴ دی در جلسه شورای اداری شهرستان سپیدان ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه و سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، به ویژگی‌های سردار دلها اشاره و اظهار کرد: این یکی از ویژگی‌های بزرگ حاج قاسم اینست که بعد از گذشت دو سال از شهادت ایشان، داغ ایشان هنوز تازه است.

محبی‌پور اضافه کرد: باید چرایی این مسئله را از زندگانی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نگاه کنیم که داغ امام حسین (ع) نیز تا قیامت سردشدنی نیست لذا کسی که مشی حضرت اباعبدالله حسین (ع) رادر زندگی خود پیاده کند مطمئنا این ویژگی‌ها نصیب او خواهد شد اما هر میزان اخلاص بیشتر باشد و هر چقدر صدق و راستگویی در رفتار و کردار بالاتر باشد حتما این ویژگیها در انسان برجسته تر خواهد شد.

او افزود: شهرستان سپیدان نیز یک شخصیت ماندگار همچون شهید قنوتی که نخستین شهید روحانی دفاع مقدس نیز هستند را دارد که اهل این شهرستان نبود اما اسم این شهید به سبب آثار ماندگاری که داشت و همچنین به سبب خدمت و توجهی که به مردم داشت در این شهرستان ماندگار شد.

محبی‌پور همچنین سپیدان را شهرستان فرصت‌ها معرفی و اضافه کرد: سپیدان، شهرستان فقیری نیست و به جهت امکانات و منابع طبیعی خدادادی که دارد به نوعی بانک سرمایه‌ای استان فارس محسوب می‌شود و هم از مردم کم توقع و پرتلاشی که دارد و هم از جهت توجهاتی که به سمت این شهرستان وجود دارد، فرصت‌های زیادی در این شهرستان وجود دارد که باید مدیران شهرستان برای بهره مندی و حفظ این سرمایه فکر وتلاش داشته باشند، چرا که آنچه در این شهرستان برای اداره امور نیاز است تولید سرمایه است.

محبی‌پور با بیان اینکه در نظام اداری امروزی محور توجه مساحت و جمعیت است، گفت: این موضوع نقص بزرگی است؛ چرا که وقتی به محور جمعیت توجه کنیم شهرستان سپیدان نیاز ویژهای ندارد اما وقتی به عنوان یک منطقه بزرگ گردشگری به این شهرستان نگاه کنیم مشکلات زیادی در خود خواهد داشت که این موضوع را بعد از مردم منطقه،  مدیران دستگاه‌ها احساس خواهند کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس همچنین با اشاره به درخواست فرماندار شهرستان سپیدان در خصوص طرح درخواست پرداخت عوارض تردد، اضافه کرد: این موضوع در شورای برنامه ریزی استان بررسی و پیگیری خواهد شد.

براساس این گزارش، محبی‌پور همچنین در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و وداع با پیکر شهید گمنام در سپیدان، گفت: در مجلس شهدا باید از کدام شهید سخن بگوییم از شهید اعتمادی قدرتمند و با غیرت سخن بگوییم که به گفته پدر گرامی ایشان میگفتند شهید مادرشان را بر روی شانه های خود میگذاشتند و با شوخی فرزند و مادری، رضایت مادر را برای رفتن به جبهه می گرفتند.

وی در ادامه به ذکر چند خاطره درباب  زیرکی و مهربانی شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و افزود:حضرت آقا فرمودند اسم حاج قاسم دشمن را میخکوب می کرد اما منش حاج قاسم همراه با ترحم حتی در مورد اشرار بود و امروز در منطقه شرق در عین صلابت حاج قاسم از مهربانی ایشان گفته می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی  استانداری فارس با بیان اینکه در هرجایی که جمعیت مسلمان وملت مظلوم مورد تعدی قرار گرفته، دست و سایه حاج قاسم در آنجا حضور پیدا کرده است، اضافه کرد: حاج قاسم همواره در میدان دفاع از مظلوم حضور داشت چراکه ما در دین خود تکلیف داریم در برابر ظلم ومظلوم نمی توانیم واکنش نشان ندهیم وسکوت کنیم.

محبی پور همچنین افزود: حاج قاسم پرورش یافته مکتب امام حسین (ع) است هرچند جانش هم در معرض قرار بگیرد اما با شعار هیهات من ذله زیر بار ظلم نخواهد رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha