• یکشنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400102619284
  • خبرنگار : 50250

رئیس سازمان جهادکشاورزی خبر داد

راه‌اندازی سامانه بازرگام در چهارمحال و بختیاری برای عرضه کالا

راه‌اندازی سامانه بازرگام در چهارمحال و بختیاری برای عرضه کالا

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سامانه بازرگام برای عرضه محصولات بدون واسطه در استان از امروز راه‌اندازی شد و سهمیه‌ای برای عرضه کالا در این سامانه در نظر گرفته شده است.

عطاء‌الله ابراهیمی ۲۶ دی‌ماه در ستاد تنظیم بازار چهالرمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سامانه بازرگام برای عرضه محصولات بدون واسطه در استان از امروز راه‌اندازی شد، اظهار کرد: سهمیه‌ کالا نیز برای استان جهت عرضه در این سامانه تعیین شده است و از امروز این کالاها در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه ۱۷۰ تن شکر در استان آماده توزیع است، افزود: قیمت‌گذاری شکر توسط انجمن کارخانجات تولید قند و شکر تعیین می‌شود، در توزیع شکر سود خرده‌فروشی، حمل و نقل و بسته‌بندی نیز لحاظ می‌شود.

وی در خصوص اجرای قانون انتزاع و واگذاری مسئولیت بازرسی و قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی به سازمان جهادکشاورزی، توضیح داد: در حال حاضر هیچ‌گونه تجهیزاتی برای انجام بازرسی در اختیار سازمان جهادکشاورزی قرار نگرفته است، می‌طلبد سازمان صمت امکانات خود را در اختیار این سازمان قرار دهد.

ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه افزایش قیمت نان مطالبه نانوایان چهارمحال و بختیاری است، گفت: در حال حاضر دبیرخانه آرد و نان به‌صورت کامل به سازمان جهادکشاورزی واگذار نشده است و بحث نظارت بر کیفیت نان با سازمان صمت است، اما سازمان جهادکشاورزی نیز بحث نظارت بر نانوایی‌ها را انجام می‌دهد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تا تاریخ ۲۵ دی‌ماه حدود یک میلیون و ۲۵۲ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان رخ داده است، عنوان کرد: این رقم قابل توجه است و تا پایان ماه به یک میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه خواهد رسید، این میزان تولید باوجود سردرگمی‌ها برای تولیدکنندگان اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: ۱۵۰ تن مازد تولید مرغ در چهارمحال و بختیاری از مرغدران خریداری و ذخیره‌سازی شد، قیمت مرغ باتوجه به مازاد تولید زیر قیمت مصوب و با قیمت ۲۹ هزار تومان به‌فروش می‌رسد.

ابراهیمی با بیان کرد: در حال حاضر میزان ذخیره نهاده‌های دامی در چهارمحال و بختیاری از جمله جو ۷۹۵۱ تن و ذرت ۲۷۹۷ تن و کنجاله سویا ۳۸۴ تن است.

ذخیره گندم در چهارمحال و بختیاری مطلوب است

در ادامه جلسه نعمت‌الله تقی‌زاده- سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۱۷۰ تن شکر آماده تحویل به سازمان جهادکشاورزی استان است، اظهار کرد: موجودی شکر سفید استان در حال حاضر ۸۰۰۰ تن است، شکر با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه آمادگی جذب ۱۰۰۰ تن برنج هندی و تایلندی به چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گفت: مجوز حمل ۲۰۰ تن برنج پاکستانی به استان اخذ شده است.

تقی‌پور در خصوص ذخیره گندم در چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: تا ۹۰ روز ذخیره گندم در استان مطلوب است و مجوز حمل ۱۳ تن گندم به استان اخذ شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha