• یکشنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400110301447
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره زندان کاشان خبر داد:

آزادی ۱۷ مددجوی جرایم غیر عمد در کاشان

آزادی ۱۷ مددجوی جرایم غیر عمد در کاشان

ایسنا/اصفهان رئیس اداره زندان کاشان از آزادی  ۱۷ نفر از مددجویان جرایم غیر عمد این ندامتگاه در روز تولد حضرت زهرا(س) خبر داد.

محسن محبوبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این مددجویان، محکوم به پرداخت رقمی معادل ۵۰ میلیارد و ۸۴۳ میلیون و ۸۵۵ هزار و ۹۴۶ ریال بدهی و دیون مالی غیرعمد بودند.

وی افزود: شاکیان پرونده‌ها، با وساطت مددکاران زندان و ستاد دیه کاشان، رقم ۳۹ میلیارد و ۳۷۷ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۹۴۶ ریال از حق خود را بخشیده و یکی از شهروندان نیکوکار نیز مبلغ پنج میلیارد ریال به این امر کمک کردند که قابل تحسین است.

رئیس اداره زندان کاشان، تصریح کرد: ستاد دیه نیز مبلغ شش میلیارد و ۴۶۶ میلیون و ۴۰۶ هزار ریال کمک بلاعوض به آزادی این تعداد از مددجویان اختصاص داد تا این گروه از شهروندان به کانون خانواده و زندگی آبرومندانه برگردند.

وی گفت: جرایم مالی و پس از آن مهریه بیشترین علت جرایم غیرعمد است که در جمع مددجویان آزاد شده امروز نیز شش نفر محکوم به پرداخت مهریه و ۱۱ نفر نیز از بدهکاران مالی هستند که ناخواسته، گرفتار زندان شده بودند.

محبوبی افزود: برای کاهش جمعیت کیفری زندانیان جرایم غیرعمد و پیشگیری از ورود افراد با این جرایم به زندان، شهروندان باید از قبول و تعیین مهریه غیر متعارف خودداری کرده و کاسبان و بازاریان نیز با توجه به شرایط بازار مالی باید از صدور چک و تعهد مالی که توان ادای آن را ندارند، پرهیز کنند.

وی تأکید کرد: شهروندان نیکوکار نیز بدانند که براساس آموزه‌های دینی، گره‌گشایی از کار مردم علاوه بر رضایت خدا و خلق خدا، به زندگی نیکوکاران برکت می‌بخشد و موجب عزت و عظمت در تنهایی روز قیامت می‌شود.

رئیس زندان کاشان گفت: مددجویان آبرومندی که مرتکب جرایم غیرعمد شده‌اند، دارای سابقه جرم و محکومیت کیفری نیستند و از طرفی به علت فقر مالی، توانایی پرداخت دیه یا بدهی را ندارند، از این خدمات برخوردار می‌شوند که به زندگی خود برگردند.

محبوبی افزود: هر یک از افراد به‌عنوان عضوی از جامعه به واسطه خیرخواهی خود، هر اندازه کمکی برای آزادی مددجویان جرایم غیرعمد داشته باشند، ضمن شاد کردن دل خانواده‌های این گروه از شهروندان، همیشه آثار و برکات این ایثار در تمامی زندگی‌شان جاری خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha