• شنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400110906414
  • خبرنگار : 50233

پیشنهاد 11 مدیرکل جدید به وزرا/ افتتاح 438 پروژه عمرانی و سرمایه‌گذاری در دهه‌فجر

پیشنهاد 11 مدیرکل جدید به وزرا/ افتتاح 438 پروژه عمرانی و سرمایه‌گذاری در دهه‌فجر

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از برنامه‌ریزی برای افتتاح و بهره‌برداری از 438 پروژه عمرانی و سرمایه‌گذاری این استان در آستانه چهل‌وسومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

سیدمحمدرضا هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان از افتتاح 393 پروژه عمرانی این استان در دهه فجر خبر داد و اظهار کرد: این پروژه‌ها با اعتباری حدود 666 میلیارد تومان در شهرستان‌های هشت‌گانه استان به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با اشاره به سهم هرکدام از شهرستان‌ها از این پروژه‌های عمرانی ادامه داد:  63 پروژه عمرانی در شهرستان سمنان، 83 پروژه عمرانی در شاهرود، 48 پروژه عمرانی در شهرستان دامغان، 51 پروژه عمرانی در گرمسار، 43 پروژه عمرانی در مهدیشهر، 24 پروژه عمرانی در سرخه،23 پروژه عمرانی در آرادان ، 41 پروژه عمرانی در شهرستان میامی و  12 پروژه عمرانی استانی در دهه فجر به افتتاح خواهد رسید.

استاندار سمنان با اشاره به پروژه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری که توسط بخش خصوصی و با کمک تسهیلاتی آماده بهره‌برداری شدند گفت: چهار پروژه اقتصادی در سمنان با اعتبار 56 میلیارد تومان، چهار پروژه اقتصادی در شاهرود با اعتبار 22 میلیارد تومان، چهار پروژه اقتصادی در شهرستان دامغان با اعتبار 38 میلیارد تومان، 14 پروژه اقتصادی در گرمسار با اعتبار 300 میلیارد تومان، سه پروژه اقتصادی در مهدیشهر با اعتبار 28 میلیارد تومان، دو پروژه اقتصادی در سرخه با اعتبار سه میلیارد و 800میلیون تومان،پروژه‌هایی به ارزش 4 میلیارد و 200میلیون تومان در میامی نیز همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

هاشمی با بیان اینکه در مجموع سهم مرکز استان از پروژه‌های عمرانی و اقتصادی 72 پروژه با 280 میلیارد تومان است اضافه کرد: سهم شهرستان شاهرود87 پروژه عمرانی و اقتصادی با 207میلیارد تومان، دامغان 52 پروژه عمرانی و اقتصادی به ارزش 88میلیارد تومان، 65 پروژه عمرانی و اقتصادی در گرمسار با 345میلیارد تومان، 46 پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان مهدیشهر با 65میلیارد تومان،سهم سرخه 26 پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری 46میلیارد تومانی، شهرستان آرادان 24 پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری 15میلیارد تومانی و سهم شهرستان میامی نیز 41 پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری افزون بر 82 میلیارد تومان است.

کلنگ‌زنی دولتی نداریم
وی با اشاره به تاکیدات رئیس‌جمهور بر لزوم پرهیز از آغاز به کار پروژه‌های جدید و ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خاطرنشان کرد: این منع برای بخش خصوصی و شهرداری‌ها و نهادهای عمومی وجود ندارد لذا در ایام الله دهه‌فجر امسال عملیات اجرایی 84 پروژه از سوی شهرداری‌ها و فعالان بخش خصوصی با اعتباری 587 میلیارد تومانی آغاز و کلنگ‌زنی می‌شوند.

هاشمی با اشاره به شیوع کروناویروس و محدودیت‌ اجتماعات افزود: برنامه‌های افتتاح و کلنگ‌زنی و اجتماعات محدود احتمالی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ستاد مقابله با کروناویروس طی روزهای آینده دستورالعملی در همین ارتباط به دستگاه‌های مختلف ابلاغ کرده و همه موظف به عمل به آن هستند.

پروژه‌های دهه‌فجر چند شغل جدید ایجاد می‌کنند؟

استاندار سمنان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با اشتغال‌زایی پروژه‌های آماده افتتاح گفت: بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها با هدف تثبت اشتغال موجود اجرایی شدند چرا که حفظ اشتغال موجود مهمتر از کاستن از آمار بیکاری است چرا که بیکاری کارگران آسیب‌های اجتماعی متعددی را برای آنها و خانواده‌هایشان به دنبال خواهند داشت.

هاشمی با بیان اینکه پروژه‌های آماده افتتاح 677 اشتغال جدید در استان ایجاد می‌کنند تصریح کرد: علاوه بر این از رهگذار اجرای این پروژه‌ها و 2500میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری 35 هزار شغل نیز تثبیت می‌شوند.

وی با اشاره به وجود 148 واحد راکد در استان گفت: تلاش ما در وهله اول جلوگیری از افزودن به آمار واحدهای راکد و در گام بعد، فعال‌سازی آنها بوده و در همین راستا خوشبختانه در این چند ماه 27 واحد راکد را در استان به چرخه تولید برگرداندیم و تا آخر سال نیز 10 واحد راکد دیگر فعال‌سازی خواهد شد.

این مقام ارشد استانی با بیان اینکه 3800 نفر با تعطیلی این واحدها بیکار شده بود خاطرنشان کرد: با فعال سازی این واحدها تاکنون بیش از 650 نفر نیز به کار خود برگشتند.

رجحیت فعال‌سازی واحدها بر ایجاد واحدهای جدید
وی اظهار کرد: ستاد فعال سازی واحدهای راکد در هر جلسه به بررسی سه تا چهار واحد راکد می پردازد و تلاش می کنیم که مشکلات این واحدها را مرتفع کنیم.

وی اظهار کرد: نبود نقدینگی، کمبود مواد اولیه، وجود برخی سوءمدیریت‌ها، کمبود سرمایه در گردش و...از مهمترین عموامل موثر در تعطیلی واحدها و یا کاهش ظرفیت تولید در آنها بوده است.

استاندار سمنان با اشاره به وجود بیش از 1700واحد صنعتی در استان گفت: نیمی از این واحدهابا ظرفیتی کمتر از 50درصد فعالیت می کنند و تنها 56 واحد در استان به صورت سه شیفت و با ظرفیت 100درصدی کار می‌کنند.

وی با اشاره به کمبود برخی زیرساخت‌ها نیز آب، برق و...در استان گفت: اولویت ما در وهله اول فعال سازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل است چرا که این واحدها همه زیرساخت های لازم را دارند و با کمی حمایت می توانند فعال شوند اما واحدهای جدید نیازمند تخصیص منابعی مثل آب، برق ،گاز و..هستند که همچنانکه می دانید استان در بحث آب با مشکل مواجه است و در سطح کشور و از جمله در استان نیز در ایام تابستان نیز با کمبود برق و زمستان ها نیز با کمبود گاز مواجه‌اند.

پیشنهاد 11 مدیرکل جدید به وزارتخانه‌ها

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با انتصابات این استان گفت: تلاش ما بر این است که مدیرانی انقلابی، جهادی، مردمی و همراه با سیاست های دولت دکتر رییسی انتخاب کنیم و تاکنون نیز در همین راستا اقدام شده است.

وی با بیان اینکه در انتصابات از استان های دیگر جلوتریم اضافه کرد: در انتصابات به پاک‌دستی، جهادی بودن و انقلابی بودن توجه ویژه داریم و معتقدیم که درب اتاق مدیران باید به روی مردم باز باشد .

انتصاب 30 مدیر استانی

استاندار سمنان با بیان اینکه تاکنون 30 مدیر استان که عمدتا مدیران ستادی استانداری ، فرمانداران و بخشداران و...هستند انتصاب شدند افزود: در این هفته نیز چند انتصاب جدید در سطح استان داریم.

هاشمی از پیشنهاد 11 مدیرکل جدید به وزارتخانه‌ها خبر داد و گفت: در انتصاب مدیران اولویت بندی‌هایی صورت گرفته و تلاش می شود دستگاه هایی که ضروری تر است تحولات در آن زودتر صورت گیرد.

وی بر لزوم توجه به کارنامه مدیران و انقلابی و جهادی بودن آنها تاکید و تصریح کرد: در انتصابات سهامی نیست و سعی کردیم از نیروهای جهادی و انقلابی و از ایثارگران استفاده کنیم.

استاندار سمنان گفت: تاکنون هیچ مدیر و یا نماینده‌ای در انتصابات فشاری به استانداری نیاورده است. اگرچه پیشنهاداتی داشتند اما ما در انتصابات به مولفه هایی که عرض شد و همراهی با سیاست های دولت توجه کرده و خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha