• دوشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400111813765
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

ارزیابی وضعیت کرونا و واکسیناسیون در آموزش و پرورش اصفهان

ارزیابی وضعیت کرونا و واکسیناسیون در آموزش و پرورش اصفهان

ایسنا/اصفهان مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری اصفهان گزارشی از آمار ابتلا به کرونا در مدارس و وضعیت واکسیناسیون کارکنان نواحی آموزش و پرورش استان اعلام کرد و گفت: وضعیت واکسیناسیون مدارس استثنایی و غیرانتفاعی و کارکنان غیررسمی و حق‌الزحمه آموزش و پرورش مشخص نیست.

صادق کرمی، در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا که صبح امروز (دوشنبه، ۱۸ بهمن‌ماه) برگزار شد، با اشاره به بازرسی از بخش‌های مختلف، اظهار کرد: بنا به دستور جلسه گذشته دفتر بازرسی استانداری در هفته گذشته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بازرسی از حوزه‌های آموزشی داشت و آمار واکسیناسیون در نواحی مختلف آموزش و پرورش اصفهان مشخص شد.

وی گفت: در آموزش ناحیه یک با هزار و ۴۲۸ کارکنان، ۵۱ نفر اصلاً واکسن نزده‌اند، ۱۳۶ نفر فقط دوز اول را زده‌اند و ۹۹۹ نفر دوز سوم را نزده‌اند. ناحیه ۲ با دو هزار و ۱۰۹ کارکنان، ۹۸ نفر اصلاً واکسن نزده‌اند، ۱۹۹ نفر فقط دوز اول را زده و هزار و ۲۴۱ نفر دوز سوم را تزریق نکرده‌اند.

کرمی ادامه داد: ناحیه  با سه هزار و ۱۰۹ کارکنان، ۱۱۱ نفر اصلاً واکسن نزده‌اند، ۳۶۲ نفر مرحله اول را زده‌اند و ۲ هزار و ۱۸ نفر دوز سوم را نزده‌اند. ناحیه ۴ با سه هزار و ۳۲۴ کارکنان، ۱۲۹ نفر اصلاً واکسن نزده‌اند، ۳۸۹ نفر دوز دوم را نزده‌اند و دو هزار و ۲۳۳ نفر دوز سوم را نزده‌اند.

وی گفت: ناحیه ۵ با سه هزار و ۱۱۶ کارکنان، ۱۴۹ نفر اصلاً واکسن نزده‌اند که بالاترین آمار در نواحی آموزش و پرورش اصفهان است، ۳۶۳ نفر دوز اول را تزریق کرده‌اند و دو هزار و ۹۱ نفر دوز سوم را نزده‌اند. ناحیه ۶ با دو هزار و ۳۱۵ کارکنان، ۱۱۲ اصلاً واکسن نزده‌اند، ۲۴۲ نفر فقط دوز اول را زده‌اند و هزار و ۵۰۳ نفر دوز سوم را نزده‌اند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری اصفهان با بیان اینکه مدرسه بهشت‌آیین از هر کلاس ۵ نفر به کرونا مبتلا شده بودند، گفت: با پیگیری‌های انجام شده، شورای مدرسه درخواست تعطیلی مدرسه را داده بود و این اتفاق افتاد. در این مدرسه از ۶۴۸ نفر دانش‌آموز ۷۰ نفر به کرونا مبتلا شده بودند.

وی افزود: در دبیرستان پسرانه اژه‌ای از ۳۹۲ دانش‌آموز، ۲۳ نفر به کرونا مبتلا شده بودند و در دبیرستان دخترانه بنی‌‍فاطمه با ۵۳۴ دانش‌آموز، ۶۵ نفر به کرونا مبتلا شده و ۵۰ نفر مشکوک به کرونا بودند که با مدیر مدرسه و رئیس ناحیه صحبت کردیم و قرار شد این مدرسه نیز به‌صورت غیرحضوری شود.

کرمی با بیان اینکه طلاب زیادی تماس گرفتند که حوزه‌های علمیه تعطیل نشده و تعدادی از طلاب به کرونا مبتلا شده‌اند، خاطرنشان کرد: در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی نیز آمار مشخص واکسیناسیون وجود ندارند و معلوم نیست چه تعداد افراد به کرونا مبتلا شده‌اند، همچنین آمار کارکنان غیررسمی و حق‌الزحمه آموزش و پرورش استان نیز مشخص نیست.

وی به مکاتبه با ۱۹ اداره طی یک هفته گذشته اشاره و تصریح کرد: تعزیرات حکومتی، تأمین اجتماعی، راهداری، ثبت‌احوال، بانک رفاه، شهرداری‌های منطقه ۶، ۱۲، ۸، ۷، ۱ و ۹ و ... جزو اداراتی بودند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده بودند و ما به‌طور مشخص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به آن‌ها اعلام و تذکر کتبی دادیم.

باید یاد بگیریم با کرونا زندگی کنیم

محمدعلی احمدی، فرماندار اصفهان نیز در این جلسه، با بیان اینکه باید یاد بگیریم با کرونا زندگی کنیم، اظهار کرد: با این نظریه رویه ما باید تغییر کند و تعطیل کردن کارهای مردم را متوقف کنیم.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های اقتصادی، آیینی و هنری نباید متوقف شود، گفت: باید ضوابط مشخصی طراحی کنیم تا این فعالیت‌ها شیوه‌نامه‌ای داشته باشد که نتیجه آن تعطیلی نباشد. باید تصمیم بگیریم مراکزی که امکان مدیریت کرونا و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را دارند تعطیل نکنیم.

فرماندار اصفهان با اشاره به شلوغی مراکز واکسیناسیون، بر تأمین نیرو  در این مراکز با همکاری سپاه و بسیج تأکید کرد.

تعطیلی راحت‌ترین کار، اما پرهزینه‌ترین کار است

سردار مجتبی فدا، فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تعطیلی راحت‌ترین کار، اما پرهزینه‌ترین کار است، گفت: بعد از دو سال از شیوع کرونا می‌بینیم تعطیلی مدارس چقدر ضرر به ما زده است.

وی افزود: با توجه به نزدیک بودن شب عید و افزایش حضور مردم در بازار و مراکز خرید، باید سازوکار مشخصی برای هر فعالیتی تعیین کنیم و تمهیدات باز بودن فعالیت‌های مختلف را بسنجیم.

به گزارش ایسنا، سردار فدا با تأکید بر اینکه ما قانون کم نداریم اما اجرا نمی‌شود، گفت: خیلی از کارکنان دستگاه‌ها واکسن نزدند و قرار بود سر کار نیایند، اما متأسفانه رعایت نمی‌شود، درحالی‌که باید پای راه‌های پیشگیری و کنترل بایستیم.

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز در این جلسه به برگزاری جلسات مختلف و هماهنگی با بخش‌های مختلف برای مقابله با پیک جدید کرونا اشاره کرد و گفت: برای فعالیت بیمارستان صحرایی شهید صدوقی هماهنگی شد و ظرف ۱۰ روز آینده ۱۵۰ تخت اضافه خواهد شد. همچنین برای تأمین اکسیژن با فولاد مبارکه جلسه برگزار و هماهنگی لازم به عمل آمد تا بتوانند اکسیژن مورد نیاز بیماران را تأمین کنند.

شیشه‌فروش از هماهنگی با اتاق اصناف برای تعمیر آمبولانس‌ها خبر داد و افزود: جلسه‌ای با راه‌آهن و فرودگاه برای رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده، البته در پروازهای داخلی باید سامانه‌ای طراحی شود تا برای افرادی که واکسن نزده‌اند بلیت صادر نشود و این موضوع در سطح کشور درحالی‌که پیگیری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha