• پنجشنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400112821780
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل ثبت اسناد اردبیل:

100 هزار هکتار اراضی زراعی در نوبت صدور سند تک برگی هستند

100 هزار هکتار اراضی زراعی در نوبت صدور سند تک برگی هستند

ایسنا/اردبیل مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: 100 هزار هکتار اراضی زراعی استان اردبیل با مستندنگاری و حدنگاری در مرحله صدور سند تک برگی هستند.

رحیم محمدی در نشست با اعضای امور اراضی جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: در طرح کاداستر و حدنگاری که در سال 94 در استان شروع شده سعی بر این است تا تمامی اراضی و زمین‌ها اعم از کشاورزی، ملی، ‌روستایی، شهری، جنگل، کوه، دریا و... مستندنگاری و صدور سند تک‌ برگی برای آنها به انجام برسد.


وی تصریح کرد: در استان اردبیل یک میلیون و 800 هزار هکتار اراضی وجود دارد که 973 هزار هکتار آن اراضی ملی و 750 هزار هکتار نیز اراضی زراعی، شهری و روستایی هستند.


مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: در سال 98 در یک کار جهادی موفق شدیم 287 هزار هکتار اراضی را حدنگاری و مستندنگاری کنیم و در 2 سال اخیر این رقم به بیش از 725 هزار هکتار رسیده است.


محمدی افزود: 76 درصد کل اراضی ملی، شهری و روستایی استان در قالب طرح کاداستر مستندنگاری و حدنگاری شده و سعی بر این است تا سال آینده به صورت کامل تمام اراضی دارای سند تک برگی شوند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: 50 هزار هکتار با همکاری منابع طبیعی در مرحله ثبت مستندات و صدور سند تک برگی هستیم که تا آخر سال تمامی اراضی ملی استان دارای سند تک برگی می‌شوند.


محمدی اضافه کرد: در کنار اراضی ملی، با توجه به اینکه عمده اراضی استان زراعی و باغی است، 100 هزار هکتار از این اراضی نیز در مرحله حدنگاری و مستندسازی با همکاری جهاد کشاورزی است که انتظار می‌رود در سال آینده در اکثر شهرهای استان صدور سند تک برگی برای اراضی کشاورزی آغاز شود.


وی از کشاورزان خواست تا با اقدام به موقع نسبت به دریافت سند تک برگی همکاری لازم را داشته باشند که در صورت عدم دریافت سند در موعد مقرر، مشمول جریمه خواهند شد.


محمدی بیان کرد: ما موفق شدیم در 350 روستا نیز رفع تداخل را انجام دهیم که در مجموع بیش از 47 هزار هکتار اراضی که در محدوده منابع طبیعی و ملی بوده به کشاورزان و روستاییان واگذار شده است.


وی از صاحبان اسناد با مالکیت مجلد خواست تا قبل از پایان سال نسبت به تعویض سند مالکیت مجلد با سند تک برگی اقدام به موقع را انجام داده و در این زمینه پیشقدم شوند.


محمدی به مزایای اجرای طرح حدنگاری و کاداستر در املاک و اراضی ملی، کشاورزی، شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: یکی از مزایای این طرح که در کشورمان نیز در چند سال اخیر به سرانجام رسیده جلوگیری و کاهش پرونده‌های مربوط به زمین‌خواری است چرا که با این اقدام جلوی تخلفات احتمالی گرفته می‌شود.


مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل دقت مستندنگاری املاک را در قالب این طرح بالا دانست و افزود: اجرای این طرح به کاهش پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی در حوزه املاک منجر شده و زمینه رفع معارض را نیز در اراضی مختلف فراهم کرده است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha