• سه‌شنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401022718355
  • خبرنگار : 71402

دموکرات‌های آمریکا و معاون بایدن کمترین محبوبیت را میان آمریکایی‌ها دارند

دموکرات‌های آمریکا و معاون بایدن کمترین محبوبیت را میان آمریکایی‌ها دارند

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، حزب دموکرات و معاون رئیس جمهوری آمریکا کمترین محبوبیت را دارند و نامطلوب‌تر از حزب جمهوری‌خواه، دونالد ترامپ و حتی فرماندار فلوریدا دیده می‌شوند.

به گزارش ایسنا، براساس نظرسنجی جدید ان‌بی‌سی نیوز که دوشنبه منتشر شد، زمانی که از احساسات آمریکایی‌ها درباره نهادها و اشخاص سوال پرسیده شد، حزب دموکرات ایالات متحده کمترین رتبه را در میان ۹ دسته متفاوت دریافت کرد.

این حزب، منفی ۱۹ درصد مطلوبیت را به خود اختصاص داد؛ بدین معنا که ۳۱ درصد آمریکایی‌ها دیدگاه‌های مثبت به آن داشتند و ۵۰ درصد به آن رای منفی دادند.

حزب جمهوری‌خواه با منفی ۱۱ درصد خالص، در کل محبوب‌تر از دموکرات‌ها، کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا شد، و این در حالیست که حزب جمهوری‌خواه برای به راه انداختن حمام خون در انتخابات میان‌دوره ۲۰۲۲ برای پس گرفتن اکثریت کنگره آماده می‌شود.

مطلوبیت خالص مثبت در این نظرسنجی انجام‌شده در ۵-۱۰ مه از طرف دیوان عالی ایالات متحده با ۱ درصد تأیید مثبت خالص، ران دی‌سانتیس فرماندار جمهوریخواه فلوریدا با ۲ درصد تأیید خالص و شرکت والت دیزنی با ۳ درصد تأیید مثبت خالص به دست آمد.

در میان پرسش‌شوندگان آمریکایی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین ۵۳ درصد نظر مثبت خالص به دست آورد. این در حالیست که اوکراین به پایان سومین ماه از حمله روسیه به این کشور نزدیک می‌شود.

در میان پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی روز دوشنبه، ۳۱ درصد می‌گویند که دیدگاه مطلوب یا تا حدودی مطلوب نسبت به هریس دارند، در حالی که ۴۸ درصد می‌گویند که نظر مطلوبی نسبت به او ندارند. این بدان معناست که آمریکایی‌ها منفی ۱۷ درصد از معاون رئیس جمهوری آمریکا رضایت دارند و این فقط دو امتیاز پایین‌تر از رتبه حزب دموکرات است.

طبق نظر ۱۰۰۰ بزرگسال آمریکایی، تنها ۳۷ درصد آمریکایی‌ها از جو بایدن رضایت دارند و ۵۱ درصد از او ناراضی هستند و بدین ترتیب نگاه عمومی به او منفی ۱۴ درصد خالص است.  

از نگاه آمریکایی‌ها، ترامپ با ۳۶ درصد ارزیابی مثبت و ۵۱ درصد ارزیابی منفی، مابین محبوبیت رئیس جمهوری فعلی و معاون رئیس جمهوری آمریکا قرار می‌گیرد. نگاه عمومی به او منفی ۱۵ درصد خالص است و به عبارت دیگر او چهار رتبه بالاتر از حزب دموکرات، دو رتبه بالاتر از کامالا هریس و پایین‌تر از بایدن قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha