• چهارشنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401030403109
  • خبرنگار : 50444

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد:

برگزاری جشنواره ملی عکس رضوی از ۸ خرداد ماه در خراسان شمالی

برگزاری جشنواره ملی عکس رضوی از ۸ خرداد ماه در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری جشنواره ملی عکس رضوی از ۸ خرداد ماه در بجنورد خبر داد.

به گزارش ایسنا، تقی صادقی در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز برگزار شد با اشاره به برگزاری یازدهمین جشنواره ملی عکس رضوی، اظهار کرد: تا کنون یک هزار و ۱۱۱ اثر از ۲۸ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره در بجنورد ارسال و شده است.

وی افزود: «جلال شمس آذران»، «صادق سوری» و «منصوره معتمدی» داوران یازدهمین جشنواره ملی عکس رضوی هستند که داوری آثار را انجام داده اند.

وی ادامه داد: این جشنواره از ۸ لغایت ۱۱ خرداد ماه در بجنورد برگزار می شود و در کنار آن تلاش می کنیم دستاوردهای معنوی نیز برای استان داشته باشد.

صادقی با اشاره به اینکه حضور هنرمندان در هر استانی می تواند نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد، گفت: در این راستا، علی رغم زحمت هایی که برای هنرمندان ایجاد می شود قصد داریم اردوهایی را در بعضی مناطق برخوردار و کم برخوردار استان در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان، اسفراین و بجنورد برگزار کنیم تا سبب معرفی آن ها شود.

وی بر ضرورت معرفی ظرفیت های استان، اماکن و آداب و رسوم منطقه نیز تاکید کرد و افزود: به همین دلیل برنامه های متنوعی را برای حدود ۴۰ هنرمندی که در استان حاضر می شوند تدارک دیده ایم تا ظرفیت‌های استان به نمایش گذاشته شود؛ کارگاه‌هایی نیز با حضور این افراد در استان برگزار می‌شود.

رویکردهای تحولی دولت سیزدهم

برگزاری جشنواره ملی عکس رضوی از ۸ خرداد ماه در خراسان شمالی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی همچنین به رویکردهای تحولی دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: مردم محوری، خانواده بنیان بودن، عدالت محوری و دانش بنیان بودن ۴ رویکرد دولت است که با اراده ملت شکل گرفت و دارای آرمان ها و گفتمان های برگرفته از انقلابی است که در مسیر انبیاء قرار دارد.

وی با اشاره به رکن مردم محوری در دولت، اظهار کرد: دولت به دنبال مردمی کردن دولت است تا تمام فعالیت اقتصادی، فرهنگی و... به ملت بازگردد.

وی ادامه داد: با توجه به این ارکان، در حوزه فرهنگ باید پایگاه های مردمی از قبیل دانشگاه ها، مدارس، مساجد، بازار و حوزه های علمیه را در حوزه فرهنگ بشناسیم و فعالیت های فرهنگی را به این سمت سوق دهیم.

صادقی تاکید کرد: نتیجه فعالیت ما باید این باشد که نخبگان ما به مردم پیوند خورده و شبکه ای فرهنگی شکل بگیرد تا سرمایه ای مولد ایجاد شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، پس از اشاره به اهمیت دانشگاه ها و مدارس در تربیت نسل آینده، به بیان نقش پر رنگ مساجد نیز پرداخت و گفت: مساجد باید به پایگاه مدیریت محله تبدیل شده و به نقش ویژه خود در گذشته برگردند.

وی بیان کرد: مسجد، پایگاه بزرگ مردمی است که تمام اتفاقات در دل آن واقع می شود؛ ما نیز مکلف به حضور در مسجد محله هستیم تا فرصت دیدار با مردم و پیگیری اوامر آن‌ها بیشتر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha