• سه‌شنبه / ۷ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401040704669
  • خبرنگار : 50177

سرپرست پارک علم و فناوری استان خبر داد:

تصویب ۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای واحدهای فناور پارک علم و فناوری لرستان

تصویب ۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای واحدهای فناور پارک علم و فناوری لرستان

ایسنا/لرستان سرپرست پارک علم و فناوری لرستان از تصویب ۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان خبر داد.

فرهاد نامداری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در یکصد و سومین جلسه کمیته اعتبارات که با حضور اعضای این کمیته در محل  پارک علم و فناوری لرستان برگزار شد درخواست‌های واحدهای فناور با توجه به دستورالعمل اجرایی آیین‌نامه اعتبارات و مدارک و مستندات ارائه شده، مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این جلسه و در مجموع با پرداخت ۱۳ میلیارد ریال حمایت مالی و  ۷۴ میلیون ریال کمک هزینه به واحدهای فناور متقاضی در پارک علم و فناوری لرستان موافقت شد.

سرپرست پارک علم و فناوری  لرستان بیان کرد: درخواست‌های حمایت مالی عمدتاً در راستای برند سازی، خرید تجهیزات و ماشین آلات، خرید مواد اولیه و توسعه روند تجاری سازی ایده محوری های "ساخت دیوار سوپر سبک ساختمانی و ماشین آلات CNC"، "دزدگیر اماکن سیمکارتی با قابلیت کنترل ۴ طبقه بصورت مجزا"، "سامانه پایش خودکار آسیب پذیری ها، رخدادها و تهدیدات سایبری با روش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی"، "تولید محلول شستشوی دستگاه اسپرسوساز" و "گلخانه بدون سوخت" جمعاً به مبلغ ۱۳ میلیارد ریال تصویب شد.

نامداری گفت: درخواست دریافت کمک هزینه برای حضور مستقل ایده محوری "بافت فرش تاشو" در جشنواره و نمایشگاه ملی داخلی و همچنین حمایت از تولید مستندات تبلیغاتی داخلی ایده محوری "تولید و تجاری سازی کیت استخراج ژنوم باکتری از نمونه خون بیماران" نیز جمعاً به مبلغ ۷۴ میلیون ریال مورد موافقت قرار گرفت.

وی در خصوص ایجاد خوشه‌های تخصصی فناوران پارک علم و فناوری لرستان بیان کرد: هدف از تشکیل خوشه‌های تخصصی ایجاد هم‌افزایی بین واحدهای فناور این حوزه‌ها در راستای انجام کارهای مشترک با یکدیگر و رفع نیازمندی‌های یکدیگر است که تاکنون اولین جلسه خوشه فناوران با محوریت برق و الکترونیک تشکیل شده است.

 سرپرست پارک علم و فناوری لرستان به یکی از ماموریت‌های جدید این پارک اشاره کرد و افزود: یکی از این ماموریت‌ها در حوزه عقد قراردادهای تقاضا محور در قالب عقد قراردادهای تحقیقاتی و پژوهشی دستگاه های اجرایی است که ورود و مسئولیت اجرای قراردادها را به واحدهای فناور توانمند مستقر واگذار می‌کند.

نامداری با اشاره به اینکه بسیاری از واحدهای صنعتی استان در حوزه مدیریت بهینه انرژی و مصرف مشکل دارند، افزود: پارک علم و فناوری همچنین با ورود به حوزه نیازمندی‌های صنایع استان، نسبت به عقد قراردادهای همکاری در راستای بازارسازی برای محصولات فناورانه ورود خواهد کرد.

وی عدم پذیرش محصولات فناورانه ایرانی در بازار در رقابت با کالاهای بعضاً ارزان قیمت و بی‌کیفیت خارجی، طولانی بودن مسیر اخذ علامت استاندارد، مشکل برندسازی، نبود سرمایه‌گذار در حوزه فناوری، مشکل تأمین مواد اولیه در داخل کشور و مشکلات واردات مواد اولیه را از عمده ترین مسائلی عنوان کرد که فناوران و واحدهای فناور با آن مواجه هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha