• شنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۸:۳۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401050806300
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرمانده انتظامی اردستان:

دستگیری مجرمان فضای مجازی ۲۰۰ درصد افزایش داشته است

دستگیری مجرمان فضای مجازی ۲۰۰ درصد افزایش داشته است

ایسنا/اصفهان فرمانده انتظامی شهرستان اردستان گفت: کشفیات جرائم اینترنتی شهرستان اردستان در چهارماه ابتدای امسال ۱۴۳ درصد افزایش داشته و دستگیری متهمان و مجرمان فضای مجازی بیش از ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

مصطفی صادق‌زاده، عصر امروز(شنبه، ۸ مرداد ماه) در نشست خبری در فرماندهی انتظامی اردستان، اظهار کرد: امروز دشمنان کشور در بستر فضای مجازی برنامه‌های مختلف و بی‌شماری را دارند و اساس برنامه‌هایی که اجرا می‌کنند در راستای ضعف نظام و مسئولان است. فضای مجازی و اتفاقاتی که در این بستر مشاهده می‌شود مطمئنا کشور را در روزهای آینده دچار چالش‌های جدی می‌کند.

وی با بیان اینکه از اصحاب رسانه شهرستان اردستان انتظار داریم اخبار و موضوعاتی که در فضای مجازی منتشر می کنند اولا صحیح و ثانیا در راستای تقویت نظام باشد، افزود: در وضعیت کنونی انتشار یک کیلیپ و یا خبری که منبع نداشته باشد تا حدود زیادی می تواند جامعه را دچار التهاب کند و گاهی مواقع هزینه هایی را برای کشور و منطقه داشته باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان با اشاره به اقدامات پلیس شهرستان در چهارماه ابتدای سال جاری، تصریح کرد: با تلاش همکاران ما در مناطق مختلف شهرستان دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر ۱۰ درصد افزایش داشته است. البته به دلیل افزایش قیمت مواد مخدر و همچنین سفت گیری‌هایی که گروه طالبان در افغانستان انجام می‌دهند، شاهد کاهش چشمگیر ورود مواد مخدر به کشور هستیم.

صادق زاده با بیان اینکه میزان دستگیری معتادان متجاهر ۱۵ درصد افزایش داشته، ادامه داد: با توجه به اینکه ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی اردستان شامل سرقت های خرد اعتیاد است از خیران شهرستان درخواست داریم در موضوع تامین هزینه کمپ ترک اعتیاد پلیس را یاری کنند.

وی گفت: بسیاری از سارقانی که در شهرستان اردستان اقدام به سرقت‌های قابل توجه مانند سرقت احشام و اماکن خصوصی می کنند افراد غیربومی هستند. در سال جاری با توجه به درآمد قابل توجه سوخت، بسیاری از قاچاقچیان اقدام به قاچاق سوخت می‌کنند که تاکنون کشفیات سوخت در اردستان بیش از ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، فرمانده انتظامی شهرستان اردستان با بیان اینکه سمت و سوی جرائمی که در این شهرستان اتفاق می‌افتد جرائم اینترنتی است، خاطرنشان کرد: کشفیات جرائم اینترنتی در چهارماه ابتدای امسال ۱۴۳ درصد افزایش و دستگیری متهمین و مجرمین فضای مجازی بیش از ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

صادق‌زاده افزود: تماس مردم با پلیس ۱۱۰ حدود ۱۵ درصد کاهش داشته که نشان از رضایتمندی مردم از پلیس دارد. از شهروندان به خصوص خانواده‌های اردستانی درخواست داریم هرگونه موارد مشکوک و ضروری و اتفاقات مهم را به این مرکز اعلام کنند تا پلیس در کمترین زمان ضمن حضور به موقع در محل حادثه بتواند اقدام قانونی متناسب با آن موضوع را انجام دهد.

وی با بیان اینکه تشکیل پرونده‌های قضایی در  پلیس اردستان نسبت به مدت مشابه حدود ۴۵ درصد افزایش داشته است، گفت: بیشترین موضوعات پرونده‌های تشکیل شده مواد مخدر و برخورد با خرده فروشان، سرقت، قاچاق و نزاع و درگیری است.

فرمانده انتظامی اردستان تاکید کرد: امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و در این موضوع با احدی شوخی نداریم، البته خوشبختانه در این شهرستان با کمک مردم تاکنون توانسته‌ایم به این مهم دست پیدا کنیم، چرا که تامین امنیت بدون یاری و مشارکت مردم امکان پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha